Jag vill ha tyngre styrning i ratten.
- Banzai!
- V.I.P
- Inlägg: 1731
- Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
- Ort: Göteborg
Jag vill ha tyngre styrning i ratten.
Jag har alltid älskat att köra muskelservo (Något jag gillade väldigt mycket med min Golf 2'a som jag hade) jag har styrkan och gnäller inte över att det är lite tungt.
Jag funderade till att slänga bort servo styrningen till vento då jag väl hade den och sätta dit muskelservo men det blev aldrig av och nu har jag ändå slängt i motor igen och det fick mig att fundera.
Vad kan jag göra för att få min servo till att kännas tyngre? Det är jävligt lätt styrd nu och jag gillar när det är lite kött när man vrider på ratten.
Jag har hört talats om Caster Angle och lite sånt men jag vet att många utav er här har stora erfarenheter om just den delen.
Vad kan jag göra?
Mvh Florian
Jag funderade till att slänga bort servo styrningen till vento då jag väl hade den och sätta dit muskelservo men det blev aldrig av och nu har jag ändå slängt i motor igen och det fick mig att fundera.
Vad kan jag göra för att få min servo till att kännas tyngre? Det är jävligt lätt styrd nu och jag gillar när det är lite kött när man vrider på ratten.
Jag har hört talats om Caster Angle och lite sånt men jag vet att många utav er här har stora erfarenheter om just den delen.
Vad kan jag göra?
Mvh Florian
-
- V.I.P
- Inlägg: 1420
- Blev medlem: mån 28 jun 2010, 19:12
- Ort: Ljungby
Re: Jag vill ha tyngre styrning i ratten.
sätt dit en reducering så ska du se att de blir tyngre
- Banzai!
- V.I.P
- Inlägg: 1731
- Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
- Ort: Göteborg
Re: Jag vill ha tyngre styrning i ratten.
Reduce-what? Vad för slags reducering och var sätter man den?Vw-Andreas skrev:sätt dit en reducering så ska du se att de blir tyngre
-
- V.I.P
- Inlägg: 1420
- Blev medlem: mån 28 jun 2010, 19:12
- Ort: Ljungby
Re: Jag vill ha tyngre styrning i ratten.
oftast så bruka de sitta i slangen , kompisen pressade ny slang till sin v70 o den blev mycket mycket lätt styrd hehe
- Banzai!
- V.I.P
- Inlägg: 1731
- Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
- Ort: Göteborg
Re: Jag vill ha tyngre styrning i ratten.
Jaha, får ta och snoka lite på det.. Byta slang är ju relativt simpeltVw-Andreas skrev:oftast så bruka de sitta i slangen , kompisen pressade ny slang till sin v70 o den blev mycket mycket lätt styrd hehe
men jag läste något om camber angle osv och hade gärna velat ha mer info om det
Mvh Florian
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Jag vill ha tyngre styrning i ratten.
Va förbi vag o skulle beställa tryckslang/rör till min servo på lupon, de skulle kosta 1800kr .... Ja åkte förbi hydroscand o pressade en slang för 350kr istället, blir att man fixa bättre upphängning till slangen, men skadar inte en ev reducering pumpen, ? Blir kanske för högt tryck? Jag e inte säker utan bara spekulerar,flöde vs tryck,
- Banzai!
- V.I.P
- Inlägg: 1731
- Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
- Ort: Göteborg
Re: Jag vill ha tyngre styrning i ratten.
ingen aning :S Jag vet bara att jag var ute och körde nu och styrningen var så lätt så det var skit svårt att hålla bilen rak när man låg i 210km/h.. Men jag misstänker att detta hänger mer på bussningar och lite annat. Jag ska ta och se över bilen grundligt senare i år och verkligen få fixat alla problem.bossebud skrev:Va förbi vag o skulle beställa tryckslang/rör till min servo på lupon, de skulle kosta 1800kr .... Ja åkte förbi hydroscand o pressade en slang för 350kr istället, blir att man fixa bättre upphängning till slangen, men skadar inte en ev reducering pumpen, ? Blir kanske för högt tryck? Jag e inte säker utan bara spekulerar,flöde vs tryck,
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: Jag vill ha tyngre styrning i ratten.
Att bilen känns lätt och svajig i 210km/h beror nog mer på slitna komponenter i hjulupphängningen än servostyrningen, sen så har nästan
alla standardbilar upp force istället för down force, dvs ju fortare man kör desto mindre marktryck blir det.
Det är nått man har börjat fundera mer på när man har blivit äldre och förhoppningvis mognare när jag var yngre var det mer "gasa fullt och gilla läget"
numera tänker man mycket mer på säkerheten, ska jag köra riktigt fort vill jag ha fri väg, går nått åt helvete så är det bara jag som råkar illa ut, inte oskyldiga medtrafikanter.
Oj, det blev visst en liten roman det här...haha
Bussningar, dämpare, rätt hjulinställning och en fungerande vinge och alternativt en splitter gör bilen stabil och go på vägen, bara att börja mixtra
alla standardbilar upp force istället för down force, dvs ju fortare man kör desto mindre marktryck blir det.
Det är nått man har börjat fundera mer på när man har blivit äldre och förhoppningvis mognare när jag var yngre var det mer "gasa fullt och gilla läget"
numera tänker man mycket mer på säkerheten, ska jag köra riktigt fort vill jag ha fri väg, går nått åt helvete så är det bara jag som råkar illa ut, inte oskyldiga medtrafikanter.
Oj, det blev visst en liten roman det här...haha
Bussningar, dämpare, rätt hjulinställning och en fungerande vinge och alternativt en splitter gör bilen stabil och go på vägen, bara att börja mixtra
Show us the meaning of haste
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 165
- Blev medlem: tis 03 jun 2008, 19:43
- Ort: Mariestad
Re: Jag vill ha tyngre styrning i ratten.
mathias skrev:Att bilen känns lätt och svajig i 210km/h beror nog mer på slitna komponenter i hjulupphängningen än servostyrningen, sen så har nästan
alla standardbilar upp force istället för down force, dvs ju fortare man kör desto mindre marktryck blir det.
Det är nått man har börjat fundera mer på när man har blivit äldre och förhoppningvis mognare när jag var yngre var det mer "gasa fullt och gilla läget"
numera tänker man mycket mer på säkerheten, ska jag köra riktigt fort vill jag ha fri väg, går nått åt helvete så är det bara jag som råkar illa ut, inte oskyldiga medtrafikanter.
Oj, det blev visst en liten roman det här...haha
Bussningar, dämpare, rätt hjulinställning och en fungerande vinge och alternativt en splitter gör bilen stabil och go på vägen, bara att börja mixtra
och DÄCK DÄCK DÄCK . köpte budget däck till min vr6a då det var akut och hade inte massa pengar att lägga på bättre däck just nu, börjar kännas orolig runt 130, men ville prova hur den gick en kväll på motorväg när jag var ensam där, vid 160-170 så fick jag sluta gasa (låg mkt bättre med däcken jag hade en vecka innan som var helt blankslitna)
- Banzai!
- V.I.P
- Inlägg: 1731
- Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
- Ort: Göteborg
Re: Jag vill ha tyngre styrning i ratten.
Alltså, jag har ju lågprofilsdäck med bra med grepp i vägen. Släpper knappt när jag bromsar riktigt hårt.ReD- skrev:mathias skrev:Att bilen känns lätt och svajig i 210km/h beror nog mer på slitna komponenter i hjulupphängningen än servostyrningen, sen så har nästan
alla standardbilar upp force istället för down force, dvs ju fortare man kör desto mindre marktryck blir det.
Det är nått man har börjat fundera mer på när man har blivit äldre och förhoppningvis mognare när jag var yngre var det mer "gasa fullt och gilla läget"
numera tänker man mycket mer på säkerheten, ska jag köra riktigt fort vill jag ha fri väg, går nått åt helvete så är det bara jag som råkar illa ut, inte oskyldiga medtrafikanter.
Oj, det blev visst en liten roman det här...haha
Bussningar, dämpare, rätt hjulinställning och en fungerande vinge och alternativt en splitter gör bilen stabil och go på vägen, bara att börja mixtra
och DÄCK DÄCK DÄCK . köpte budget däck till min vr6a då det var akut och hade inte massa pengar att lägga på bättre däck just nu, börjar kännas orolig runt 130, men ville prova hur den gick en kväll på motorväg när jag var ensam där, vid 160-170 så fick jag sluta gasa (låg mkt bättre med däcken jag hade en vecka innan som var helt blankslitna)