Haha jo jag vet, ändå gick den som ett jävla as!mathias skrev:Roennis; fanns mycket mer att ge när du åkte med, växlade tidigt för att soppan var lite snålt ställt på högre varv, man vill ju inte riskera nått.
Nu i det kyliga vädret och bilen är färdig mappad går den bra.
Har drygt 50L e85 som jag måste köra slut på, hmmm ska man sälja "åka med" biljetter innan det blir vinter
Röd vr6
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 416
- Blev medlem: tis 17 maj 2011, 19:51
- Ort: Stockholm
Re: VR6 turbo usa modell
Nissan S14a -99 (f.d. VR6)
-
- Chips-trimmare
- Inlägg: 367
- Blev medlem: fre 07 dec 2012, 22:43
- Ort: Umeå
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Dra åt skogen va fränt!
Över 500hk skjuter ju på som svinet ju.
Över 500hk skjuter ju på som svinet ju.
Jocke.H
Bilmekaniker på Tiny Speedshop.
Förut på Motorcentralen(VAG).
Bilmekaniker på Tiny Speedshop.
Förut på Motorcentralen(VAG).
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Nice där ska kolla lite på din setup. försöker förstå mig på turbo o dess delar för att de ska lira.
Bra jobbat som faen!
Bra jobbat som faen!
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Jag kan lova att 550 hjul hästar (597hk och 772Nm i motorn med ca: 8% drivline förlust) skjuter på av bara satan.
okörbart om man ska köra snabbt med en framhjulsdriven bil om det svänger.
Tyckte bilen gick som satan innan bänkningen, hade hoppats på 400hk på hjulen innan bänkningen men inte riktigt vågat tro på det.
Henke, z-nitr.... som har gjort all mappning åt mig tippade på 430whp på 1,3-1,4bar, jag trodde mer på 350-380whp, man vill ju inte tro på skryt siffror.
Motorn svarade jätte fint, alla värden on spot.
Henke måste vara nått geni av nått slag, han fick mina loggar och la till eller drog av lite soppa här och där men rörde aldrig tändningen på mappen.
Bil jäveln leverade som bara den! lite svajigt ladd från 4600-6200rpm på grundmappen, kör med dubbla 38mm tial wg. ingen laddtrycks styrning var aktiverad i sprutet.
Effekt/vrid kurvan dippade. Jaha, wastegaterna tjuv öppnar på varv. Sms med henke om lämpliga inställningar på laddtrycks styrningen och prova i bänken igen.
Tommy Luhr, overboost racing skötte mappningen, han höll mig tillbaka när jag sa mer ladd , med mer duty på wg på högre varv så blev effekt diagrammet mycket finare
och jämnare. Slutade på 549hk och 730Nm på hjulen och då ska man tänka på att tändningen inte är rörd i bänken!
Vad vill jag säga med det här?
Bygger man seriöst från grunden, kollar och dubbel kollar så allt mekaniskt är rätt, och det mina vänner är mycket att hålla koll på.
Rätt stift, alla lager spel är ok, kammarna står rätt, rätt komp. förhållande till valt bränsle är ok. bra tändning som orkar med plus allt annat som måste vara ok
Har man koll på det så är det ett bra utgångsläge.
För att få motorn att hålla och ge bra med effekt så lägger mapparen den sista handen på projeketet
okörbart om man ska köra snabbt med en framhjulsdriven bil om det svänger.
Tyckte bilen gick som satan innan bänkningen, hade hoppats på 400hk på hjulen innan bänkningen men inte riktigt vågat tro på det.
Henke, z-nitr.... som har gjort all mappning åt mig tippade på 430whp på 1,3-1,4bar, jag trodde mer på 350-380whp, man vill ju inte tro på skryt siffror.
Motorn svarade jätte fint, alla värden on spot.
Henke måste vara nått geni av nått slag, han fick mina loggar och la till eller drog av lite soppa här och där men rörde aldrig tändningen på mappen.
Bil jäveln leverade som bara den! lite svajigt ladd från 4600-6200rpm på grundmappen, kör med dubbla 38mm tial wg. ingen laddtrycks styrning var aktiverad i sprutet.
Effekt/vrid kurvan dippade. Jaha, wastegaterna tjuv öppnar på varv. Sms med henke om lämpliga inställningar på laddtrycks styrningen och prova i bänken igen.
Tommy Luhr, overboost racing skötte mappningen, han höll mig tillbaka när jag sa mer ladd , med mer duty på wg på högre varv så blev effekt diagrammet mycket finare
och jämnare. Slutade på 549hk och 730Nm på hjulen och då ska man tänka på att tändningen inte är rörd i bänken!
Vad vill jag säga med det här?
Bygger man seriöst från grunden, kollar och dubbel kollar så allt mekaniskt är rätt, och det mina vänner är mycket att hålla koll på.
Rätt stift, alla lager spel är ok, kammarna står rätt, rätt komp. förhållande till valt bränsle är ok. bra tändning som orkar med plus allt annat som måste vara ok
Har man koll på det så är det ett bra utgångsläge.
För att få motorn att hålla och ge bra med effekt så lägger mapparen den sista handen på projeketet
Senast redigerad av mathias den lör 26 okt 2013, 20:12, redigerad totalt 1 gånger.
Show us the meaning of haste
-
- Chips-trimmare
- Inlägg: 367
- Blev medlem: fre 07 dec 2012, 22:43
- Ort: Umeå
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Vad kör du för sprut då?
Äsch jag måste läsa tråden igen
Äsch jag måste läsa tråden igen
Jocke.H
Bilmekaniker på Tiny Speedshop.
Förut på Motorcentralen(VAG).
Bilmekaniker på Tiny Speedshop.
Förut på Motorcentralen(VAG).
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Geni va att ta i! Lite känsla bara
Tändningen är skrivbords justerad från när vi mappade mot spikning på bensin.
Ett par grader på toppen men desto mera på låglast.
Grym gat/ban turbo d där!
Hade vart kul och se kurvan sen när du fått ordning på din dator.
Tiny: Link g4 storm. Jävla bra sprut till rätt pengar.
Tändningen är skrivbords justerad från när vi mappade mot spikning på bensin.
Ett par grader på toppen men desto mera på låglast.
Grym gat/ban turbo d där!
Hade vart kul och se kurvan sen när du fått ordning på din dator.
Tiny: Link g4 storm. Jävla bra sprut till rätt pengar.
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Man blir bara lite lätt arg ibland, folk bygger jäkla taskigt med läckage och massa andra fel och sedan klagar på mapparen när det krånglar.
Jag har försökt byggt ok från början och hoppas mapparen kan få en rättvis chans att ställa in motorn efter förutsättningarna.
Ju mer man lär sig om hur det fungerar ju mer inser man att hur lite man kan.
Jag är så jäkla super nöjd med att motorn ger massa effekt och håller ihop, men utan duktiga/kunniga människor som hjälpt mig så vore det helt enkelt inte möjligt
att få ett bra resultat
Jag har försökt byggt ok från början och hoppas mapparen kan få en rättvis chans att ställa in motorn efter förutsättningarna.
Ju mer man lär sig om hur det fungerar ju mer inser man att hur lite man kan.
Jag är så jäkla super nöjd med att motorn ger massa effekt och håller ihop, men utan duktiga/kunniga människor som hjälpt mig så vore det helt enkelt inte möjligt
att få ett bra resultat
Show us the meaning of haste
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Henke, ett par grader på tändningen och lite finlir på laddtryksstyrningen gav ju tok för mycke! 770Nm lär varken koppling eller låda gilla
Varför lägga massa pengar på dyra blanka alu delar om man inte har råd att få motorn injusterad med ett bra sprut och en bra mapp??
Varför lägga massa pengar på dyra blanka alu delar om man inte har råd att få motorn injusterad med ett bra sprut och en bra mapp??
Show us the meaning of haste
- eMiL
- Moderator
- Inlägg: 1989
- Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
- Ort: Göteborg
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Oh herre jäklar vilken fina siffror Mathias!
Grymt skoj för dig : ))
Lova mig en åktur i den där rackaren nångång
Grattis!!
Grymt skoj för dig : ))
Lova mig en åktur i den där rackaren nångång
Grattis!!
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Audi RS3 2016
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Emil: bjud in mig till ditt hem, visa mig västkusten pärlor och vad du får se varje dag, kust och hav är jäkla mysigt.
Vill du samtidigt åka lite turbo vr6 kan vi ordna det
Vill du samtidigt åka lite turbo vr6 kan vi ordna det
Show us the meaning of haste
- eMiL
- Moderator
- Inlägg: 1989
- Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
- Ort: Göteborg
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Vi löser nått fint till sommarenmathias skrev:Emil: bjud in mig till ditt hem, visa mig västkusten pärlor och vad du får se varje dag, kust och hav är jäkla mysigt.
Vill du samtidigt åka lite turbo vr6 kan vi ordna det
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Audi RS3 2016
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Film på en repa
https://www.youtube.com/watch?v=u8VBA5g_Xvg#t=26" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=u8VBA5g_Xvg#t=26" onclick="window.open(this.href);return false;
Show us the meaning of haste
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
LÄNKTEXT
Ja la på vit plast på övre vridkurvan för att den är riktig svår att se.
Skitdålig mobil bild på bromspappret, första repan utan fläktarna inkopplade och rekord repan.
Man ser tydligt att wastegaterna inte orka hålla emot.
Andra grafen är med aktiv laddtryckstyrning och kurvorna ser mycket bättre ut, turbon slut så max effekt redan vid 5750
Ja la på vit plast på övre vridkurvan för att den är riktig svår att se.
Skitdålig mobil bild på bromspappret, första repan utan fläktarna inkopplade och rekord repan.
Man ser tydligt att wastegaterna inte orka hålla emot.
Andra grafen är med aktiv laddtryckstyrning och kurvorna ser mycket bättre ut, turbon slut så max effekt redan vid 5750
Show us the meaning of haste
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 485
- Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
- Ort: ängelholm
- Kontakt:
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Fi FAn
Grattis riktigt nice ju
Grattis riktigt nice ju
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: VR6 turbo 549hk 730Nm på hjulen
Lite små filmer från bänkningen, oredigerat och dålig kvalite.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152338296443206" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152338404543206" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152338385493206" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152338370338206" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152338296443206" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152338404543206" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152338385493206" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152338370338206" onclick="window.open(this.href);return false;
Show us the meaning of haste