Motivationen har trytigt ett tag, men det är väl så med längre projekt antar jag..
Men nu är jag på gång igen! Målet just nu är att få den att gå innan sommaren och pröva mig fram runt bakaxel och hur motor och drivlinan lirar i bilen.
Förhoppningsvis har inte SFRO killen några problem med att besikta den o lackerad osv. sen tar jag lacken under sensommaren (förutsatt att jag inte får några stora setbacks.....
Har i alla fall fått en del gjort denna vecka, var dit för första gången på säkert två månader i måndags.
Måttade in fästena för bakaxel stagen och brände dit dom, har tyvärr inga bilder på axeln men kommer behöva sätta dit ett stag till på översidan för att förhindra axeln att tippa vid inbromsning så lägger upp någon bild på när bakaxel setupen är klar...
Här står den i alla fall på egna ben (läs hjul
) för första gången på närmare 1,5år!
Var tvungen att korta ner stagen för stötdämparna bak, kapade bort 4cm från stagen och syns ju på bilden ovanför att den är nog så låg fortfarande.. Vet inte vad jag tänkte när jag byggde stagen men men..
Kortat vr6 drivaxlarna lite för att passa mk1 chassit, kommer byta ut dom mot custom axlar men är nog bra att ha axlar att ge till dom som får tillverka axlarna misstänker jag..
Byggt klar kylsystemet med, vände kylaren upp och ner och skrotade rör överföringen.. Till min förvåning passade kylslangarna från vr6an rak på, synd bara jag kapat upp den nedre.. Får hem en ny från VW till veckan.
Sista delen rör blev i koppar, bör fungera rätt bra.. Får tacka bror som är vvsar för lödningen.
Efter bilden togs har röret blivit slipat och målat..
T-kopplingen upp till expantionskärlet, sjukt snabb leverans tid från do88.se! Det uppskattas!
Och slutligen en bild på motorutrymmet som det står nu.
Tänkte låta ölmuskeln vila i helgen och döda lite tid med bilen istället..
Är det föresten någon som sitter på en extra inline bränslepump extra och vill bli av med den så är jag intresserad!