Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av bossebud »

Varför inte använda vagcat.com där e d bara regga sig så har du alla reservdelarna där med ge mig din mejladress så skickar ja över hela motorhärvan som pdf med listan med alla reservdels nr
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
areez
VR6-mentor
Inlägg: 545
Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
Ort: Märsta

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av areez »

Jodå där kollar jag också, problemet är att ibland är det gamla nummer där som dom här i byn inte klarar av att hitta
ersättare av :P

Men till dom andra frågorna då, tomgångsmotor hur viktig är den och hur f*n ska jag få dit den :D
Vart hämtar jag signal till min hastighetsmätare :P

Annars tror jag att det börjar bli rätsida på hela kittet, ritar ett eget elschema, så jag har sen ifall jag behöver
kolla vad som strular mm i framtiden.
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av bossebud »

tomgångsmotorn ska är bra o ha !!!! koppla den till insuget på turbon efter filtret på ena sidan och andra sidan efter spjällhuset där den sitter i orginal!
kollar upp hastighetsmätaren åt dig
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av bossebud »

Bild

U1/11
Gauge Cluster Speedometer

U1/03
Gauge Cluster (Oil Pressure Warning Unit) högt tryck

U1/05
Gauge Cluster (Oil Pressure Warning Unit lågt tryck

U2/06
Gauge Cluster Turn signal light

U2/07
Gauge Cluster High Beam Light

U2/09
Gauge Cluster Coolant Gauge

U2/12
Gauge Cluster Battery Light

U1/12
Gauge Cluster Fuel Gauge


dett är de funktioner du bör ha kvar!!!
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av z-vr6nitrous »

Undriven och drivenwheel kopplas bara in om du vill utnyttja antspinn funktionen i dtat.
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av bossebud »

R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
areez
VR6-mentor
Inlägg: 545
Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
Ort: Märsta

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av areez »

Okok då förstår jag.
Nej Traction Control hade jag inte tänkt använda mig av.

När det gäller dom där kontakterna som du visade på bild Bosse så är det väl
egentligen bara Hastighet, blink, helljus och soppamängd jag kommer använda.
Resten finns på separata mätare.


Sen kommer jag även köra utan ABS vilket snyggar till och spar lite plats och kablage
i motorutrymmet.
En huvudcylinder från Passat har jag förstått att man skall köra med isåfall ?
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av bossebud »

areez skrev:Okok då förstår jag.
Nej Traction Control hade jag inte tänkt använda mig av.

När det gäller dom där kontakterna som du visade på bild Bosse så är det väl
egentligen bara Hastighet, blink, helljus och soppamängd jag kommer använda.
Resten finns på separata mätare.


Sen kommer jag även köra utan ABS vilket snyggar till och spar lite plats och kablage
i motorutrymmet.
En huvudcylinder från Passat har jag förstått att man skall köra med isåfall ?
Visst e d separata mätare men du måste iaf få signal till dom mätarna och det får du via dessa kontakter, istället för o sätta nya givare och dra nya kablar in till, kupén , och glöm inte varningslamporna för oljetrycket, dom e ett måste, även ifall du har oljetrycksmätare, en röd varningslampa uppmärksammar en mer än en mätare i mängden :)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
areez
VR6-mentor
Inlägg: 545
Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
Ort: Märsta

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av areez »

Jo men det har du ju helt rätt i, hade inte tänkt så långt :P

Tror inte dom här mätarna har inbyggd varning, dom som sitter i nu skriker och blinkar så fort dom kommer under ett intryckt värde.
Men då får jag pyssla med lite dioder till varningar och blinkers mm...
ska försöka hitta en bra placering för alla mätare också :D
Lite små allergisk mot mätare i a-stolpen, men har lite ideér om placering mm...
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av bossebud »

areez skrev:Jo men det har du ju helt rätt i, hade inte tänkt så långt :P

Tror inte dom här mätarna har inbyggd varning, dom som sitter i nu skriker och blinkar så fort dom kommer under ett intryckt värde.
Men då får jag pyssla med lite dioder till varningar och blinkers mm...
ska försöka hitta en bra placering för alla mätare också :D
Lite små allergisk mot mätare i a-stolpen, men har lite ideér om placering mm...
Låter bra det :)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
areez
VR6-mentor
Inlägg: 545
Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
Ort: Märsta

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av areez »

Jag som för någon månad eller 2 sedan tänkte droppa hela projektet.

Nu står man här med en DTA box och pressar stift iaf :P
Samt att jag precis la en order på 3st MSD tändspolar, ramlager och en Peloquin diff.
Ja jag verkar inte kunna hålla mig borta från VR6 Turbo planerna.
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av nosisfun »

areez skrev:Jag som för någon månad eller 2 sedan tänkte droppa hela projektet.

Nu står man här med en DTA box och pressar stift iaf :P
Samt att jag precis la en order på 3st MSD tändspolar, ramlager och en Peloquin diff.
Ja jag verkar inte kunna hålla mig borta från VR6 Turbo planerna.
helt klart värt allt jobb och pengar när man får prov köra första vändan med sin vr6 turbo
mk2 vr6
areez
VR6-mentor
Inlägg: 545
Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
Ort: Märsta

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av areez »

Lite mer ändringar blev det nu.

Dom där Bosch kopiorna till spridare får inte följa med i det här bygget.
Blev 6st Siemens Deka 875cc istället och en Bosch 044 pump som borde dyka upp
idag :)

Kommer nog lite bilder också ikväll då jag tänkt byta ramlager i motorn idag.
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av RobbanSJ »

Gött!
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge

Inlägg av mathias »

Kina kopior av spridare lät lite riskabelt :? gött att du kommer köra med "riktiga" spridare.
875cc kommer ju räcka en bra bit effektmässigt också.

Lycka till med bygget!
Show us the meaning of haste
Skriv svar