Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Varför inte använda vagcat.com där e d bara regga sig så har du alla reservdelarna där med ge mig din mejladress så skickar ja över hela motorhärvan som pdf med listan med alla reservdels nr
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Jodå där kollar jag också, problemet är att ibland är det gamla nummer där som dom här i byn inte klarar av att hitta
ersättare av
Men till dom andra frågorna då, tomgångsmotor hur viktig är den och hur f*n ska jag få dit den
Vart hämtar jag signal till min hastighetsmätare
Annars tror jag att det börjar bli rätsida på hela kittet, ritar ett eget elschema, så jag har sen ifall jag behöver
kolla vad som strular mm i framtiden.
ersättare av
Men till dom andra frågorna då, tomgångsmotor hur viktig är den och hur f*n ska jag få dit den
Vart hämtar jag signal till min hastighetsmätare
Annars tror jag att det börjar bli rätsida på hela kittet, ritar ett eget elschema, så jag har sen ifall jag behöver
kolla vad som strular mm i framtiden.
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
tomgångsmotorn ska är bra o ha !!!! koppla den till insuget på turbon efter filtret på ena sidan och andra sidan efter spjällhuset där den sitter i orginal!
kollar upp hastighetsmätaren åt dig
kollar upp hastighetsmätaren åt dig
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
U1/11
Gauge Cluster Speedometer
U1/03
Gauge Cluster (Oil Pressure Warning Unit) högt tryck
U1/05
Gauge Cluster (Oil Pressure Warning Unit lågt tryck
U2/06
Gauge Cluster Turn signal light
U2/07
Gauge Cluster High Beam Light
U2/09
Gauge Cluster Coolant Gauge
U2/12
Gauge Cluster Battery Light
U1/12
Gauge Cluster Fuel Gauge
dett är de funktioner du bör ha kvar!!!
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Undriven och drivenwheel kopplas bara in om du vill utnyttja antspinn funktionen i dtat.
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
kontakter ganska billigt med stift http://www.nascom.se/produkter2.php?Cat ... =&Prod=172
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Okok då förstår jag.
Nej Traction Control hade jag inte tänkt använda mig av.
När det gäller dom där kontakterna som du visade på bild Bosse så är det väl
egentligen bara Hastighet, blink, helljus och soppamängd jag kommer använda.
Resten finns på separata mätare.
Sen kommer jag även köra utan ABS vilket snyggar till och spar lite plats och kablage
i motorutrymmet.
En huvudcylinder från Passat har jag förstått att man skall köra med isåfall ?
Nej Traction Control hade jag inte tänkt använda mig av.
När det gäller dom där kontakterna som du visade på bild Bosse så är det väl
egentligen bara Hastighet, blink, helljus och soppamängd jag kommer använda.
Resten finns på separata mätare.
Sen kommer jag även köra utan ABS vilket snyggar till och spar lite plats och kablage
i motorutrymmet.
En huvudcylinder från Passat har jag förstått att man skall köra med isåfall ?
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Visst e d separata mätare men du måste iaf få signal till dom mätarna och det får du via dessa kontakter, istället för o sätta nya givare och dra nya kablar in till, kupén , och glöm inte varningslamporna för oljetrycket, dom e ett måste, även ifall du har oljetrycksmätare, en röd varningslampa uppmärksammar en mer än en mätare i mängdenareez skrev:Okok då förstår jag.
Nej Traction Control hade jag inte tänkt använda mig av.
När det gäller dom där kontakterna som du visade på bild Bosse så är det väl
egentligen bara Hastighet, blink, helljus och soppamängd jag kommer använda.
Resten finns på separata mätare.
Sen kommer jag även köra utan ABS vilket snyggar till och spar lite plats och kablage
i motorutrymmet.
En huvudcylinder från Passat har jag förstått att man skall köra med isåfall ?
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Jo men det har du ju helt rätt i, hade inte tänkt så långt
Tror inte dom här mätarna har inbyggd varning, dom som sitter i nu skriker och blinkar så fort dom kommer under ett intryckt värde.
Men då får jag pyssla med lite dioder till varningar och blinkers mm...
ska försöka hitta en bra placering för alla mätare också
Lite små allergisk mot mätare i a-stolpen, men har lite ideér om placering mm...
Tror inte dom här mätarna har inbyggd varning, dom som sitter i nu skriker och blinkar så fort dom kommer under ett intryckt värde.
Men då får jag pyssla med lite dioder till varningar och blinkers mm...
ska försöka hitta en bra placering för alla mätare också
Lite små allergisk mot mätare i a-stolpen, men har lite ideér om placering mm...
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Låter bra detareez skrev:Jo men det har du ju helt rätt i, hade inte tänkt så långt
Tror inte dom här mätarna har inbyggd varning, dom som sitter i nu skriker och blinkar så fort dom kommer under ett intryckt värde.
Men då får jag pyssla med lite dioder till varningar och blinkers mm...
ska försöka hitta en bra placering för alla mätare också
Lite små allergisk mot mätare i a-stolpen, men har lite ideér om placering mm...
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Jag som för någon månad eller 2 sedan tänkte droppa hela projektet.
Nu står man här med en DTA box och pressar stift iaf
Samt att jag precis la en order på 3st MSD tändspolar, ramlager och en Peloquin diff.
Ja jag verkar inte kunna hålla mig borta från VR6 Turbo planerna.
Nu står man här med en DTA box och pressar stift iaf
Samt att jag precis la en order på 3st MSD tändspolar, ramlager och en Peloquin diff.
Ja jag verkar inte kunna hålla mig borta från VR6 Turbo planerna.
- nosisfun
- Moderator
- Inlägg: 816
- Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
- Ort: skottorp / jönköping
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
helt klart värt allt jobb och pengar när man får prov köra första vändan med sin vr6 turboareez skrev:Jag som för någon månad eller 2 sedan tänkte droppa hela projektet.
Nu står man här med en DTA box och pressar stift iaf
Samt att jag precis la en order på 3st MSD tändspolar, ramlager och en Peloquin diff.
Ja jag verkar inte kunna hålla mig borta från VR6 Turbo planerna.
mk2 vr6
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Lite mer ändringar blev det nu.
Dom där Bosch kopiorna till spridare får inte följa med i det här bygget.
Blev 6st Siemens Deka 875cc istället och en Bosch 044 pump som borde dyka upp
idag
Kommer nog lite bilder också ikväll då jag tänkt byta ramlager i motorn idag.
Dom där Bosch kopiorna till spridare får inte följa med i det här bygget.
Blev 6st Siemens Deka 875cc istället och en Bosch 044 pump som borde dyka upp
idag
Kommer nog lite bilder också ikväll då jag tänkt byta ramlager i motorn idag.
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Kina kopior av spridare lät lite riskabelt gött att du kommer köra med "riktiga" spridare.
875cc kommer ju räcka en bra bit effektmässigt också.
Lycka till med bygget!
875cc kommer ju räcka en bra bit effektmässigt också.
Lycka till med bygget!
Show us the meaning of haste