tsvr6 skrev:Affa skrev:Var ute och körde idag lite. Efter robbans tips låg lambdan runt 11 - 12,9 på fullast.
fekzen sa att jag kan prova att ta bort vakumenslangen från btr:en också.
hur påverkas btr av vacum rep laddtryck dvs när man ej kör laddtryck så har man vacum i slangen och när det övergår i laddtryck så får man övertryck till btr är det någon som kan förklara skillnaden för funktionern i btr.
jag är inte säker, men btr:en är väl linjär 1:1, på tomgång har jag -0.6 vakum. Alltså ställs bränsletrycket ner till 2.4 (tror jag). Då 3 bar är normalt bränsletryck. Alltså vid mitt 0.5 ladd, bör bränsletrycket ligga på 3.5 eller? någon som veT? Så om jag kopplar ur vakumslangen, får btr:en atmosfärstryck, och bör ligga på 3 bar.
Jag funderar på att sätta en tryckvakt. Så vid tomgång bör jag få -0.6 (alltså den kan suga in luft), men vid laddtryck stannar den på atmosfärstryck. Men min lambda verkar ligga okej nu när jag kör. Värt att prova att sätta en tryckvakt så den bara kan suga? Så vid vilket laddtryck som helst kommer orginal btr:en hålla 3 bar ändå.
btw: tror det är 4 bar i äldre vr6:or.