Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

NeXen skrev:
ros_golf88 skrev:Ok! men det går inte att borra mer än 3,0?
så klart det går, finns killar på wortec som kör 85mm kolvar
men då är vägarna VÄLDIGT tunna sen hehe :D

Om du ska borra upp så kör på 82,5mm max så slipper du fixa en annan topp packning. själva hållet i packniningen är 82,5mm max om jag inte minns fel
Självklart går de att få ut mer volym av både 85mm borr å strokning. Skulle aldrig våga överladda på en motor borrad till 85mm. Vågar inte heller tänka på vad de skulle kosta att borra ett blok från 82 till 85mm då de är dyrare att borra ju mer man tar, alltså borra ett 2,9 block till 3,0 är billigare än 2,8 direkt till 3,0 l. Köp en r36 spis direkt om du ska köra sugis :D Säkerligen billigaste lösningen i slutändan.

Och en sak till ja kör orginal vr6 packning på 83mm borr utan att ja moddat packningen, ingen stål sharan packning här inte bara oringat :D Minns ja rätt var den 83mm å borrningen ligger strax under 83mm.
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Maiden-VR6 skrev:Grattis Erik! Er nok mycket kjøre trening som måste til for at kjøre 10 sekunder? Husker du sa det på Bugrun. At det va svårt.

Lycka til!
8)
Tack! Ja för att köra en 10sek tid krävs mycket de har ju lärt mig under denna sesong. Känns som att ta steget över den magiska gränsen kräver en del. De känns som en kompromiss. Bilen är byggd för att kunna tas ut på gatan inte enbart åka rakt fram. Det betyder att ja inte vill lätta den nå mer, ingen plast tank, inte plåtren cupé. Är inte heller jätte sugen på att bygga om framvagn för att få in större däck. Lätt att bilen blir en renodlad dragrace bil. Då som ja ser det återstår bara en sak: MORE BOOST :D
Kandevik Motorsport
VR6 guru
Inlägg: 346
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
Ort: öa
Kontakt:

Inlägg av Kandevik Motorsport »

du behöver mitt topplock Erik de hör jag =) vad ladda du? nu

Erik skrev:
Maiden-VR6 skrev:Grattis Erik! Er nok mycket kjøre trening som måste til for at kjøre 10 sekunder? Husker du sa det på Bugrun. At det va svårt.

Lycka til!
8)
Tack! Ja för att köra en 10sek tid krävs mycket de har ju lärt mig under denna sesong. Känns som att ta steget över den magiska gränsen kräver en del. De känns som en kompromiss. Bilen är byggd för att kunna tas ut på gatan inte enbart åka rakt fram. Det betyder att ja inte vill lätta den nå mer, ingen plast tank, inte plåtren cupé. Är inte heller jätte sugen på att bygga om framvagn för att få in större däck. Lätt att bilen blir en renodlad dragrace bil. Då som ja ser det återstår bara en sak: MORE BOOST :D
Kandevik Motorsport
VR6 guru
Inlägg: 346
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
Ort: öa
Kontakt:

Inlägg av Kandevik Motorsport »

stålpackningen e 84 mm å fiber packningen 84 mätte just

NeXen skrev:
ros_golf88 skrev:Ok! men det går inte att borra mer än 3,0?
så klart det går, finns killar på wortec som kör 85mm kolvar
men då är vägarna VÄLDIGT tunna sen hehe :D

Om du ska borra upp så kör på 82,5mm max så slipper du fixa en annan topp packning. själva hållet i packniningen är 82,5mm max om jag inte minns fel
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Kandevik Motorsport skrev:du behöver mitt topplock Erik de hör jag =) vad ladda du? nu

Erik skrev:
Maiden-VR6 skrev:Grattis Erik! Er nok mycket kjøre trening som måste til for at kjøre 10 sekunder? Husker du sa det på Bugrun. At det va svårt.

Lycka til!
8)
Tack! Ja för att köra en 10sek tid krävs mycket de har ju lärt mig under denna sesong. Känns som att ta steget över den magiska gränsen kräver en del. De känns som en kompromiss. Bilen är byggd för att kunna tas ut på gatan inte enbart åka rakt fram. Det betyder att ja inte vill lätta den nå mer, ingen plast tank, inte plåtren cupé. Är inte heller jätte sugen på att bygga om framvagn för att få in större däck. Lätt att bilen blir en renodlad dragrace bil. Då som ja ser det återstår bara en sak: MORE BOOST :D
Nu kör ja 2 bar max, har lite problem med turbosarna som vill gå i surge över 1,3 bar. Skumt men så är det.

Ok. 84mm då vet alla som funderar över det :)
Användarens profilbild
Lillplexus
VR6 Guide
Inlägg: 122
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 16:29
Ort: Målilla/Västervik

Inlägg av Lillplexus »

Vänta, läste nånting om nåt bilsportreportage.
Nu har jag missat nåt, vilket nummer? :D

För jäkla imponerande bygge Erik! Keep up the good work!
"Vroom tiisch" typ
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Synd de inte var ett repotage om just din bil me stora bilder och rättad text :D nu tror ju folk att du hämtat hästarna ur en audi motor :>
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
Kandevik Motorsport
VR6 guru
Inlägg: 346
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
Ort: öa
Kontakt:

Inlägg av Kandevik Motorsport »

för dåligt flöde genom maskin då bättre topp eller mindre turbosar m som klarar högre tryck vid lägre flöde ..
Erik skrev:
Kandevik Motorsport skrev:du behöver mitt topplock Erik de hör jag =) vad ladda du? nu

Erik skrev: Tack! Ja för att köra en 10sek tid krävs mycket de har ju lärt mig under denna sesong. Känns som att ta steget över den magiska gränsen kräver en del. De känns som en kompromiss. Bilen är byggd för att kunna tas ut på gatan inte enbart åka rakt fram. Det betyder att ja inte vill lätta den nå mer, ingen plast tank, inte plåtren cupé. Är inte heller jätte sugen på att bygga om framvagn för att få in större däck. Lätt att bilen blir en renodlad dragrace bil. Då som ja ser det återstår bara en sak: MORE BOOST :D
Nu kör ja 2 bar max, har lite problem med turbosarna som vill gå i surge över 1,3 bar. Skumt men så är det.

Ok. 84mm då vet alla som funderar över det :)
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Inlägg av mathias »

Snart är det jul och jul ledighet.

Ska det skruvas nått med bilen under vintern eller är det
bra som det är och du ska få en lugn vinter?
Show us the meaning of haste
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

mathias skrev:Snart är det jul och jul ledighet.

Ska det skruvas nått med bilen under vintern eller är det
bra som det är och du ska få en lugn vinter?
YES!! nu är de hjul ledigt :D

Golfen står vinterförvarad. Inga planer för några större moddningar under vintern, kanske nytt soppa system. Men de får vänta tills våren, den fungerar å sitter ju hop trots ett antal mil i sommras. Just nu har ja fullt upp med en ny dräpare. Eftersom nån säkert kommer skvallra vad de är så kan ja lika gärna berätta.

Det blev en Audi 90 quattro 85á och en donator bil Audi s4 -92
Nu säger ni väl i med vr6 turbo spisen! och ja tanken har slagit mig men va ska man då göra me golfen? Jag har tänkt fortsätta å putsa 402m tiden lite till nästa sommar :D Audin får bli mer ban åkarbil.

GOD HJUL!!
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

Erik skrev:
mathias skrev:Snart är det jul och jul ledighet.

Ska det skruvas nått med bilen under vintern eller är det
bra som det är och du ska få en lugn vinter?
YES!! nu är de hjul ledigt :D

Golfen står vinterförvarad. Inga planer för några större moddningar under vintern, kanske nytt soppa system. Men de får vänta tills våren, den fungerar å sitter ju hop trots ett antal mil i sommras. Just nu har ja fullt upp med en ny dräpare. Eftersom nån säkert kommer skvallra vad de är så kan ja lika gärna berätta.

Det blev en Audi 90 quattro 85á och en donator bil Audi s4 -92
Nu säger ni väl i med vr6 turbo spisen! och ja tanken har slagit mig men va ska man då göra me golfen? Jag har tänkt fortsätta å putsa 402m tiden lite till nästa sommar :D Audin får bli mer ban åkarbil.

GOD HJUL!!

behåll golfen som den är

men skulle du få hjärn släpp Erik så finns det ju ombyggnads satser på 034 motorsoport så man kan använda vr6 motorn mot audi drivlina men ack så sura dollars :)
mk2 vr6
pinkcream69
Hardcore VR6:are
Inlägg: 218
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 11:36
Ort: Olofström

Inlägg av pinkcream69 »

hej!
såg att du klädde instrumentpanelen med något lustigt tyg eller vad är de för något? och vad kan man få tag på att?

Har du några bra tips på hur man får dit det lättast?

mvh kenneth
kör golf vr6a
ros_golf88
VR6 Guide
Inlägg: 184
Blev medlem: sön 14 sep 2008, 22:54
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av ros_golf88 »

pinkcream69 skrev:hej!
såg att du klädde instrumentpanelen med något lustigt tyg eller vad är de för något? och vad kan man få tag på att?

Har du några bra tips på hur man får dit det lättast?

mvh kenneth
Kan svara på detta åt Erik.

Instrumentbrädan, dörrsidor mm, är "flockade" Det är inget tyg eller liknande.
Golf II VR6 -88 Fullt godkänd på SBP
Skoda Oktavia RS TDI
pinkcream69
Hardcore VR6:are
Inlägg: 218
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 11:36
Ort: Olofström

Inlägg av pinkcream69 »

aha, ohh vart får man tag på sånt?

mvh
kör golf vr6a
Wildstlye
VR6-mentor
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 21 jul 2009, 15:32
Ort: Västerås

Inlägg av Wildstlye »

90-quattron är ju mycket bra bil om du vill åka snabbt på strippen :)
http://www.teamhb.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/teamhbmotorsport" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar