Skillnad mellan vr5 150hk och vr5 170hk
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 116
- Blev medlem: sön 31 jul 2005, 11:15
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Skillnad mellan vr5 150hk och vr5 170hk
Funderar på en v5. Plånboken säger en äldre med 150hk men högerfoten en nyare med 170hk.
Någon som vet skillnaden?
Och är det kanske så att det är lätt att modifiera den äldre till 170hk.
Någon som vet?? (läs: foffa berätta hur det är)
Eller trimtips??
Någon som vet skillnaden?
Och är det kanske så att det är lätt att modifiera den äldre till 170hk.
Någon som vet?? (läs: foffa berätta hur det är)
Eller trimtips??
http://www.garaget.org/Rickard-v" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 116
- Blev medlem: sön 31 jul 2005, 11:15
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Nu har jag själv forskat lite och tror att 170hk har flera ventiler/cyl.
O max effekten är vid 6200 istället för 6000varv/min.
O max effekten är vid 6200 istället för 6000varv/min.
http://www.garaget.org/Rickard-v" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 116
- Blev medlem: sön 31 jul 2005, 11:15
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Jag förstår det som att 150hk är ner trimmad till 150??
Kan man då fixa lite för att återfå de 170hk???
Köpa trimkam, händer det något då eller hur funkar kanalerna i toppen
har 2 ventils modellen större trimpotensial låter det på dig?? (när du skriver enbart 170)
Kan man då fixa lite för att återfå de 170hk???
Köpa trimkam, händer det något då eller hur funkar kanalerna i toppen
har 2 ventils modellen större trimpotensial låter det på dig?? (när du skriver enbart 170)
http://www.garaget.org/Rickard-v" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
-
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 204
- Blev medlem: sön 03 jun 2007, 18:41
- Ort: Malmö
- Kontakt:
Om jag har förstått det rätt så menar foffa att den ena V5:an har 150hk på pappret, men 170 i verkligheten.Rickard.v skrev:Jag förstår det som att 150hk är ner trimmad till 150??
Kan man då fixa lite för att återfå de 170hk???
Köpa trimkam, händer det något då eller hur funkar kanalerna i toppen
har 2 ventils modellen större trimpotensial låter det på dig?? (när du skriver enbart 170)
VR6
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 116
- Blev medlem: sön 31 jul 2005, 11:15
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Ok nu hajjar jag. hittade den andra tråden. Den har ca 150hk på hjulen. Nice.
Men som de flesta så mycket vill ha mer. Siktar inte på foffas siffror men lite mer är ju alltid kul.
Finns det något att göra som ger resultat?? kam antar jag och unichip o sportsystem är väl det jag tänker på!
Foffa har du sugtrimmat nått??????
Men som de flesta så mycket vill ha mer. Siktar inte på foffas siffror men lite mer är ju alltid kul.
Finns det något att göra som ger resultat?? kam antar jag och unichip o sportsystem är väl det jag tänker på!
Foffa har du sugtrimmat nått??????
http://www.garaget.org/Rickard-v" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
Hej
Uni chip är piggy back.
Håll dig undan från det.
Har massor av filer även till N/A VR5
Det du ska ha är mina custom MK4 STG2 kammar och mjukvara kombinerat med ett nytt 57mm avgasystem.
Uni chip + simons system ger tyvärr ~20hk minus.
No joke.
Systemet är för stort och UNI är en rätt kass piggy back.
Som att koppla på en C64 med kassett på din nya dator
runt 200Hk går att få ut
Uni chip är piggy back.
Håll dig undan från det.
Har massor av filer även till N/A VR5
Det du ska ha är mina custom MK4 STG2 kammar och mjukvara kombinerat med ett nytt 57mm avgasystem.
Uni chip + simons system ger tyvärr ~20hk minus.
No joke.
Systemet är för stort och UNI är en rätt kass piggy back.
Som att koppla på en C64 med kassett på din nya dator
runt 200Hk går att få ut
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 116
- Blev medlem: sön 31 jul 2005, 11:15
- Ort: Västerås
- Kontakt:
men dina kammar är väl väldigt högvarviga har jag läst på många ställen.
Vill ju inte offra allt vrid bara lite.
Har letat kammar till vr5 men hittar inga.
57mm är det 2 1/4 ??
O en sportkat kanske bättrar på flödet lite precis som sportdämpare.
HAr du nå broms resultat på sugtrim med dina kammar på vr5??
Gröpa ut toppen är det något som ger resultat??
Vill ju inte offra allt vrid bara lite.
Har letat kammar till vr5 men hittar inga.
57mm är det 2 1/4 ??
O en sportkat kanske bättrar på flödet lite precis som sportdämpare.
HAr du nå broms resultat på sugtrim med dina kammar på vr5??
Gröpa ut toppen är det något som ger resultat??
http://www.garaget.org/Rickard-v" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
Jag hoppas att du har läst fredrik tråd på vortec?
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3062575
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3062575
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 116
- Blev medlem: sön 31 jul 2005, 11:15
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Nej jag hade inte läst den, men jag jobbar på det nu!
Steg1 verkar lovande med ett supersprintsystem.
Är supersprint 57mm foffa??
O en racekat är väl bra för flödet???????
Kanske blir en bora vr5 vi får se.
Steg1 verkar lovande med ett supersprintsystem.
Är supersprint 57mm foffa??
O en racekat är väl bra för flödet???????
Kanske blir en bora vr5 vi får se.
http://www.garaget.org/Rickard-v" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 116
- Blev medlem: sön 31 jul 2005, 11:15
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Räcker vad betyder det i detta fall??
Att den släpper igen alla avgaser, klart den gör. Det gör alla.
Men är mottrycket mindre än i orginal så är det bra.
Katten brukar ju vara det största hindret.
Att den släpper igen alla avgaser, klart den gör. Det gör alla.
Men är mottrycket mindre än i orginal så är det bra.
Katten brukar ju vara det största hindret.
http://www.garaget.org/Rickard-v" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 116
- Blev medlem: sön 31 jul 2005, 11:15
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Okey låter bra.
Tråkigt att vr5 bara verkar finnas i jazzblå.
Tråkigt att vr5 bara verkar finnas i jazzblå.
http://www.garaget.org/Rickard-v" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V