Golf ll - 84 VR6
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
vanlig soppa slang duger fint!
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
jo den blåa kommer funka också
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 674
- Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
- Ort: Borås
Skit att man missat din projekttråd ska du regga den med motorn, bli mycket jobb på kort tid så fall om du ska hinna få igenom den som ombyggtfordon osv till bugrun men kan inget annat än önska dig lycka till, är själv oehört glad att fått igenom min med endast motorbytet ang elen sen så behåll bilens orginal elsystem och använd dig endast av vr6ans motorkablage, är samma elcentraler så bara pluggin, du kan använda kablaget till orginal soppapump osv me, slipper du massa bök med dra nytt till belysning, kupefläktar m.m m.m
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
- [VR6]DAN
- *Donator*
- Inlägg: 407
- Blev medlem: mån 16 feb 2004, 06:28
- Ort: Laholm/Halmstad
det är inte samma elcentral på en gammal 84:a.Det blev inte samma elcentral fören senare.Kan det har varit runt 88-89?Golf 2 med varningsblinkersknappen ovanför rattkåpan har samma elcentral som mk3tobbe80 skrev:Skit att man missat din projekttråd ska du regga den med motorn, bli mycket jobb på kort tid så fall om du ska hinna få igenom den som ombyggtfordon osv till bugrun men kan inget annat än önska dig lycka till, är själv oehört glad att fått igenom min med endast motorbytet ang elen sen så behåll bilens orginal elsystem och använd dig endast av vr6ans motorkablage, är samma elcentraler så bara pluggin, du kan använda kablaget till orginal soppapump osv me, slipper du massa bök med dra nytt till belysning, kupefläktar m.m m.m
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
Här kommer det bra info om VR6 byggen och fixat så det är på sweden språket
http://translate.google.se/translate?hl ... v%26sa%3DG
http://translate.google.se/translate?hl ... v%26sa%3DG
http://translate.google.se/translate?hl ... v%26sa%3DG
http://translate.google.se/translate?hl ... v%26sa%3DG
Senast redigerad av NeXen den tis 23 sep 2008, 21:55, redigerad totalt 4 gång.
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
Hur funkar det med hastigsmätaren?tobbe80 skrev:Skit att man missat din projekttråd ska du regga den med motorn, bli mycket jobb på kort tid så fall om du ska hinna få igenom den som ombyggtfordon osv till bugrun men kan inget annat än önska dig lycka till, är själv oehört glad att fått igenom min med endast motorbytet ang elen sen så behåll bilens orginal elsystem och använd dig endast av vr6ans motorkablage, är samma elcentraler så bara pluggin, du kan använda kablaget till orginal soppapump osv me, slipper du massa bök med dra nytt till belysning, kupefläktar m.m m.m
el menar du att man ska ta mk3 mätarhus i mk2 bräda?
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
Nu har jag fixat fram den "nyare elsystemet" (=varningsblinkersknappen på ovansidan av rattkåpan) kommer från en mk2 89:a
Så nu kommer konverteringen bli ca 90% lättare.
Först så hade man tänkt att köra med mk3 bräda + elsystem, blir grymt lättare med mk2 org saker
Tobbe, har inte kollat på mk3 el system men är det bara 3st kontakter som ska in i mk2 säkringsdosan?
kommer du exakt ihåg vart dom satt el finns det märkning/nr?
Så nu kommer konverteringen bli ca 90% lättare.
Först så hade man tänkt att köra med mk3 bräda + elsystem, blir grymt lättare med mk2 org saker
Tobbe, har inte kollat på mk3 el system men är det bara 3st kontakter som ska in i mk2 säkringsdosan?
kommer du exakt ihåg vart dom satt el finns det märkning/nr?
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 674
- Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
- Ort: Borås
Har du bytt till nyare elsystemet ? så är det stort sett bara plugga in, sitter 3 st vita kontaktstycken på rad som är för motorstyrning är bara plugga in, byggde iofs på g60 men funkade för mig och har du bytt central till senare modell än från -84 så ska de funka, körde helt å hållet med orginal elsystem, behövdes inte ens flytta om säkringar/relän
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt: