Klart du ska få en guidad tur du har pmVWallin skrev:Kaffe är inte nödvändigt men jag förväntar mig en rundtur i garaget och massa skitsnack! vad har du för nummer? min gamla telefon dog och tog med sig ditt nummer i graven!
Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Som vanligt har de varit fullt upp med diverse projekt och jobb åt olika håll. Sen som inte de skulle räcka så har de blivit "normal" övertid på jobbet. Sen toppa detta med ett hjullagerbyte på bruksräsern... 24 timmar på ett dygn är för lite.. Så lite drygt har de varit att inte kunna forcera lika fort med bygget som ja velat.
G60 syncro kardan till vänster. Golf mkIV R32 till höger. Jag har tänkt köra r32ans så slipper man en knut och
får lite fetare prylar. Den kräver dock lite moddning innan den passar.
För att haldex klumpen ska få fler infästningar i bryggan behövs 2 st hål i klumpan borras upp å gängas.
Detta krävde en del inriktning då klumpen inte är rak nånstans under.
Finns urtag i gjutningen så de syns tydligt var de är lämpligt att borra.
Svarvade 2 st brickor som ja brände fast i främre fästet så detta skulle gå fritt från klumpen.
Inte jätte mycket svetsjobb kvar på bakaxeln nu
G60 syncro kardan till vänster. Golf mkIV R32 till höger. Jag har tänkt köra r32ans så slipper man en knut och
får lite fetare prylar. Den kräver dock lite moddning innan den passar.
För att haldex klumpen ska få fler infästningar i bryggan behövs 2 st hål i klumpan borras upp å gängas.
Detta krävde en del inriktning då klumpen inte är rak nånstans under.
Finns urtag i gjutningen så de syns tydligt var de är lämpligt att borra.
Svarvade 2 st brickor som ja brände fast i främre fästet så detta skulle gå fritt från klumpen.
Inte jätte mycket svetsjobb kvar på bakaxeln nu
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
mkt mkt mkt fint jobbat =)
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Tack Bosse! De var som vanligt mer jobb än vad jag räknat med innan "klumpen" satt där den skulle.bossebud skrev:mkt mkt mkt fint jobbat =)
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
fan erik, d e nästan dags för dig o öppna en bilfabrik =) mkt fint , alla detaljer , och egentillverkning av diverse stag etc etc . och det bästa e allt man vet att du gör allt själv o inte lämnar bort de =)
poäng 5/5!!
poäng 5/5!!
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Han behöver inte öppna eget. Med tanke på alla svartjobb som jag ger honom så kommer han snart vara ekonomiskt oberoende...bossebud skrev:fan erik, d e nästan dags för dig o öppna en bilfabrik =) mkt fint , alla detaljer , och egentillverkning av diverse stag etc etc . och det bästa e allt man vet att du gör allt själv o inte lämnar bort de =)
poäng 5/5!!
-
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 238
- Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
- Ort: Norrköping
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Så grymt mäktigt bygge!!
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
-
- Polerat insug
- Inlägg: 22
- Blev medlem: tor 19 jan 2012, 12:53
- Ort: Falun
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
RobbanSJ skrev:Han behöver inte öppna eget. Med tanke på alla svartjobb som jag ger honom så kommer han snart vara ekonomiskt oberoende...bossebud skrev:fan erik, d e nästan dags för dig o öppna en bilfabrik =) mkt fint , alla detaljer , och egentillverkning av diverse stag etc etc . och det bästa e allt man vet att du gör allt själv o inte lämnar bort de =)
poäng 5/5!!
Hehe robban du är inte den enda som har svart jobb åt stackars erik
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Haha här e en till
Fint jobbat Erik!!
Fint jobbat Erik!!
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Hehe ja ibland känns de som man redan driver en inofficiell speedpart fabrik
Desvärre omfattar verksamheten ingen större ekonomisk vinning då saker ofta tar längre tid att konstruera och tillverka än va "folk" är redo att betala i slutändan.
Men Robban du har ju fattat det där
I kväll så slöjda jag till några camber/toe plattor som ska svetsas på bakaxeln. Lite justering på bakvagn kan ju inte skada.
Desvärre omfattar verksamheten ingen större ekonomisk vinning då saker ofta tar längre tid att konstruera och tillverka än va "folk" är redo att betala i slutändan.
Men Robban du har ju fattat det där
I kväll så slöjda jag till några camber/toe plattor som ska svetsas på bakaxeln. Lite justering på bakvagn kan ju inte skada.
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Märks jävligt väl att du har en tanke bakom sakerna du gör, inte bara ihopslängt och hoppas det blir bra
i slutändan.
Perfekt att du har en bra maskinpark att utnyttja när du bygger speedparts, du får vara snäll mot chefen
så han låter dig använda maskinerna i framtiden också.
Bara att luta sig tillbaka och läsa din projekttråd, man blir lika imponerad av ditt arbete varje gång du uppdaterar
i slutändan.
Perfekt att du har en bra maskinpark att utnyttja när du bygger speedparts, du får vara snäll mot chefen
så han låter dig använda maskinerna i framtiden också.
Bara att luta sig tillbaka och läsa din projekttråd, man blir lika imponerad av ditt arbete varje gång du uppdaterar
Show us the meaning of haste
-
- Tändkabel
- Inlägg: 8
- Blev medlem: lör 02 jun 2012, 11:50
- Ort: Falun
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Jorå... Erik är duktig, inge snack om saken. Jag har drygat mig till den punkten att han börja svara med: va fan, svarven står där. Du vet vart materialet är.
Skithärliga snubbar på det där jobbet... Tullade lite en gång i somras när jag kom dit "lite" för tidigt, dvs arbetstid. Lite tassande o fråga erik om man verkligen kunde veva igång en maskin. Öhhh ja det går nog.
Strax efter kom det såklart ut en snubbe i verkstan... kommer fram till svarven. Oh, shit nu får man dra hem Närå, han fråga vad det var, sen sa han att jag kunde stå kvar, de behövde ju en till svarvare.
Skithärliga snubbar på det där jobbet... Tullade lite en gång i somras när jag kom dit "lite" för tidigt, dvs arbetstid. Lite tassande o fråga erik om man verkligen kunde veva igång en maskin. Öhhh ja det går nog.
Strax efter kom det såklart ut en snubbe i verkstan... kommer fram till svarven. Oh, shit nu får man dra hem Närå, han fråga vad det var, sen sa han att jag kunde stå kvar, de behövde ju en till svarvare.
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Man blir ju nästan generad av all uppmärksamhet å snälla ord, tack igen... Lumpan styr nog upp de där snart och tar ner mig på jorden med lite glåpord när de blir för mycket
Nog är ja riktigt glad över att få nyttja mitt jobbs makinpark i tid å otid Bättre sponsor får man leta efter!
Mathias>> Nog är de mycket tankar som bara snurrat runt själva bakaxelupphängningen och då är detta redan ett mer eller mindre färdigt koncept.
Tankverksamheten är nått som pågår dygnet runt, skulle påstå att det är nästan den största delen av byggandet. Tobbe vet vad jag pratar om, vi har lite av samma åkomma...
Hoppas ni inte tröttnat på bakaxel bilder för här kommer lite fler.
Äntligen ramla dom efterlängtade diffarna in Ni som tycker att en är dyr, var glad för att ni bara behöver just en
Tyckte infästningen till länkarmen var lite klen så ja förstärkte den.
Samma gällde på andra sidan. Pappmallar är bra grejor.
Enbart Tobbes fel som gjort att ja börjat utveckla en hatkärlek till plåt.
Tanken med dessa plåtbitar är att kunna justera camber på den annars stelopererade bakvagnen. Många som svetsat om sina
syncro bakvagnar har valt att montera plattorna så att de enbart går att ställa toe in och ut... så gjorde inte jag. Min toe justering kommer
isället att ske på den yttre länkarms infästningen med en egentillverkad exenter bussning. Men mer om den sen.
Hörde ja stancefolkets jubel? ååå va
lågt han kommer kunna åka när han vinlkat upp hjulen under skärmarna...
ledsen att göra er besvikna denna bil ska inte smeta oljetråg över hela stan.
nej denna bil ska bara framföras väldigt fort och våldsamt
Nog är ja riktigt glad över att få nyttja mitt jobbs makinpark i tid å otid Bättre sponsor får man leta efter!
Mathias>> Nog är de mycket tankar som bara snurrat runt själva bakaxelupphängningen och då är detta redan ett mer eller mindre färdigt koncept.
Tankverksamheten är nått som pågår dygnet runt, skulle påstå att det är nästan den största delen av byggandet. Tobbe vet vad jag pratar om, vi har lite av samma åkomma...
Hoppas ni inte tröttnat på bakaxel bilder för här kommer lite fler.
Äntligen ramla dom efterlängtade diffarna in Ni som tycker att en är dyr, var glad för att ni bara behöver just en
Tyckte infästningen till länkarmen var lite klen så ja förstärkte den.
Samma gällde på andra sidan. Pappmallar är bra grejor.
Enbart Tobbes fel som gjort att ja börjat utveckla en hatkärlek till plåt.
Tanken med dessa plåtbitar är att kunna justera camber på den annars stelopererade bakvagnen. Många som svetsat om sina
syncro bakvagnar har valt att montera plattorna så att de enbart går att ställa toe in och ut... så gjorde inte jag. Min toe justering kommer
isället att ske på den yttre länkarms infästningen med en egentillverkad exenter bussning. Men mer om den sen.
Hörde ja stancefolkets jubel? ååå va
lågt han kommer kunna åka när han vinlkat upp hjulen under skärmarna...
ledsen att göra er besvikna denna bil ska inte smeta oljetråg över hela stan.
nej denna bil ska bara framföras väldigt fort och våldsamt
-
- Tändkabel
- Inlägg: 8
- Blev medlem: lör 02 jun 2012, 11:50
- Ort: Falun
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Jaja, jag sa bara att du var duktig med maskinerna, o tänka kan du faktiskt med.
Nu är jag klar med kvällens cad-ritande, 10 veckors kurs på idioti / kroppsjälvförstörande genom konstant för lite sömn startar efter nyår. Du är välkommen
Så, nu behöver Lumpan inte gapa heller, däremot så kanske Torsten kliver in på banan och styr upp saker. (internt skämt, gemensam bekant till mig & Erik)
Ovanstående ska läsas med stor portion ironi, kan va bra o tillägga kanske...
Nu är jag klar med kvällens cad-ritande, 10 veckors kurs på idioti / kroppsjälvförstörande genom konstant för lite sömn startar efter nyår. Du är välkommen
Så, nu behöver Lumpan inte gapa heller, däremot så kanske Torsten kliver in på banan och styr upp saker. (internt skämt, gemensam bekant till mig & Erik)
Ovanstående ska läsas med stor portion ironi, kan va bra o tillägga kanske...
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Haha va fan du sover verkligen aldrig!! Jävla robot! Sign me up