Heika_s Golf VR6 Syncro Blogg-.-
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
Nu har vi konstaterat att toppen har pajjat. knackar som faen därifrån vilket kom efter 5 min varmkörning på tomgång.
oljetempen var normal.
riva toppen idag och montera ny ska man väl hinna innan man gör kväller
oljetempen var normal.
riva toppen idag och montera ny ska man väl hinna innan man gör kväller
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
nu har man bytt toppen i helgen. nollat motorn och dubbel kolla allting förutom blocket o dess insida.
kommer lite bilder från helgen när jag har tid o lägga upp men.
fortfarande ett knackande ljud och jag kan inte komma på vad det är. inget av de jag inspekterat iaf.
kan de vara så att de är vevlager som gått?
kommer lite bilder från helgen när jag har tid o lägga upp men.
fortfarande ett knackande ljud och jag kan inte komma på vad det är. inget av de jag inspekterat iaf.
kan de vara så att de är vevlager som gått?
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
ja vev lager eller ramlager ,kollat olje trycket?
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
Nae har inte de.z-vr6nitrous skrev:ja vev lager eller ramlager ,kollat olje trycket?
vi hade ett läck som var fixat. antar att trycket e ok för de spruta på ordentligt.
men hur kollar man de på bästa sätt ?
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Det sprutar på bra med tex 1bar också, Koppla in en extern mätare så du vet exakt
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
aja för er som följer detta projekt.....
de stannar av helatiden iom med reperationer och utgifter ja inte kan täcka.....
Mycket av tiden går till o orka jobba massor nu o meka lite med fyrhjulingen för att den e ju sjukt kul året runt...
Men jag har iaf beslutat för att riva ur motorn ur golfen ännu en gång
vet ju hur man gör nu men va fan....
så trist de är.
ska ta och se vad som gått sönder i blocket o räkna om man har råd med renovering.
annars blir de ful fixa läcket på gamla blocket och föra över alla fräscha delar som kedja koppling o svhjul, ja lite sånt.
sen ska ja leta efter en oljepump för original verkar ju inte så bra då den lyckades rasa min nya motor......
Ajust ja. ska slänga upp en säljes tråd med en topp.
som innehåller grenrör fuelrail + insprutarna.
hela motorkablaget och kamaxlarna.
står o samlar damm på polarns arbetsbänk hehe.
aja allt för nu, mekande blir de o bilder! har massor på lager. ingen tid o lägga upp bara hehe.
de stannar av helatiden iom med reperationer och utgifter ja inte kan täcka.....
Mycket av tiden går till o orka jobba massor nu o meka lite med fyrhjulingen för att den e ju sjukt kul året runt...
Men jag har iaf beslutat för att riva ur motorn ur golfen ännu en gång
vet ju hur man gör nu men va fan....
så trist de är.
ska ta och se vad som gått sönder i blocket o räkna om man har råd med renovering.
annars blir de ful fixa läcket på gamla blocket och föra över alla fräscha delar som kedja koppling o svhjul, ja lite sånt.
sen ska ja leta efter en oljepump för original verkar ju inte så bra då den lyckades rasa min nya motor......
Ajust ja. ska slänga upp en säljes tråd med en topp.
som innehåller grenrör fuelrail + insprutarna.
hela motorkablaget och kamaxlarna.
står o samlar damm på polarns arbetsbänk hehe.
aja allt för nu, mekande blir de o bilder! har massor på lager. ingen tid o lägga upp bara hehe.
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Orginal oljepump räcker gott å väl.
Det du ska göra är att mäta upp orginalpumpen så den ligger inom
toleransen för förslitning.
Vr6an har lite problem att få tillräckligt med olja till pumpen om
nivån är låg i tråget och man kör så bilen kränger mycket.
Suger pumpen luft istället för olja så mår inte motorn bra av det, så
först mäter du upp orginalpumpen och ser till att alla läckage är fixade
och håll nivån i tråget runt max.
Det du ska göra är att mäta upp orginalpumpen så den ligger inom
toleransen för förslitning.
Vr6an har lite problem att få tillräckligt med olja till pumpen om
nivån är låg i tråget och man kör så bilen kränger mycket.
Suger pumpen luft istället för olja så mår inte motorn bra av det, så
först mäter du upp orginalpumpen och ser till att alla läckage är fixade
och håll nivån i tråget runt max.
Show us the meaning of haste
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
jo man har varit med om de. tuttat i bilen med oljelampan. jävligt oroligt.
de ska väl ordna sig.
bara bilen blir klar till nästa bugrun blir jag nöjd iaf. vart inte mycket åka förra ggn.
de ska väl ordna sig.
bara bilen blir klar till nästa bugrun blir jag nöjd iaf. vart inte mycket åka förra ggn.
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
Nu lite för vad som komma skall!
Närmast ligger o byta motorblock igen.
dock till de gamla.
Köpa mig en oljetrycksmätare, var på biltema idag. ingen som helst minne till att man skulle ha med sig en sådan hem hehehe.
När jag väl fixat de ska jag börja kolla på lackering av yttre delen av bilen.
Inte så noga just nu när de gäller inre delen av bilen då man får de man har råd med
Är sugen på en matt grå lack. rätt simpel "gunship grey"
ganska fet färg men hitta inga jätte bra exempel men en bild på en bubbla iaf.
Sen funderar jag på lite ideer för motorhuvven.
Har lite med vattenskärning och ett stort vw emblem o göra.
men mer avslöjar senare så jag fått lite mer underlag till de.
Då polarn redan gjort en på sin tidigare mk2 gti monster.
Allt från mig nu!
Närmast ligger o byta motorblock igen.
dock till de gamla.
Köpa mig en oljetrycksmätare, var på biltema idag. ingen som helst minne till att man skulle ha med sig en sådan hem hehehe.
När jag väl fixat de ska jag börja kolla på lackering av yttre delen av bilen.
Inte så noga just nu när de gäller inre delen av bilen då man får de man har råd med
Är sugen på en matt grå lack. rätt simpel "gunship grey"
ganska fet färg men hitta inga jätte bra exempel men en bild på en bubbla iaf.
Sen funderar jag på lite ideer för motorhuvven.
Har lite med vattenskärning och ett stort vw emblem o göra.
men mer avslöjar senare så jag fått lite mer underlag till de.
Då polarn redan gjort en på sin tidigare mk2 gti monster.
Allt från mig nu!
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
Sådär, nu har man varit och handlat en oljetrycksgivare på biltema.
glömde dock lite kopplingar och kablar men de ordnar sig. får ta de strax innan de e dags för montering.
Skotta fram bilen lite lätt. dock inte tillräckligt för att orka putta in den i garaget vilket får vänta.
Får hitta blocket i vedbon först o fixa lite läck och instalera oljetrycksmätarn på först innen:)
Sen satt jag o googla som jag brukar göra när man väl sitter vid datorn o de eviga letandet efter extraktorgrenrör till syncro.
Inte orkat modda en FWD variant av ren lathet och snålhet.
MEN
http://pro-tuning-greece.com/en/store-p ... ory_id=152
Hitta en sida som hette protuning från grekland som visar sig ha ett :O
bajs dyrt med 540 euro. eller kanske inte men vette fan vad de är för märke på de heller.
rubriken för den lyder iaf "Hottuning Manifold - VW Golf 2/3 VR6 Syncro 4x4"
aja får väl se om man får någe svar från dom på mail
glömde dock lite kopplingar och kablar men de ordnar sig. får ta de strax innan de e dags för montering.
Skotta fram bilen lite lätt. dock inte tillräckligt för att orka putta in den i garaget vilket får vänta.
Får hitta blocket i vedbon först o fixa lite läck och instalera oljetrycksmätarn på först innen:)
Sen satt jag o googla som jag brukar göra när man väl sitter vid datorn o de eviga letandet efter extraktorgrenrör till syncro.
Inte orkat modda en FWD variant av ren lathet och snålhet.
MEN
http://pro-tuning-greece.com/en/store-p ... ory_id=152
Hitta en sida som hette protuning från grekland som visar sig ha ett :O
bajs dyrt med 540 euro. eller kanske inte men vette fan vad de är för märke på de heller.
rubriken för den lyder iaf "Hottuning Manifold - VW Golf 2/3 VR6 Syncro 4x4"
aja får väl se om man får någe svar från dom på mail
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
Nu har man kolla igenom lite på ebay.co.uk
http://cgi.ebay.co.uk/VW-GOLF-MK3-VR6-2 ... arParts_SM
174pund för extraktor. även frågat om de passar en syncro pga av kardanen.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0658948782
samma med denna. hoppas dom passar. för de e fan glest utbud till syncro.
Sen är de bara kattarna kvar o byta ut på avgassystemet
Blir en fet setup då utan nån program vara :
Extraktorgrenrör
Special byggt cat-back med remus slutdämpare endast
5.3kg lättat original svänghjul
Sachs sportkoppling med sinterlamell 500nm
DLI-teknik Race motorkuddar
Shortshift DLI-teknik
kanske man ska börja kolla på ställbart BTR och spridare o kanske nytt bränsle system för etanol. lika bra fixa specifikt för e85 eller de kanske inte behövs? vet inte hur de är med slangar o sådant.
http://cgi.ebay.co.uk/VW-GOLF-MK3-VR6-2 ... arParts_SM
174pund för extraktor. även frågat om de passar en syncro pga av kardanen.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0658948782
samma med denna. hoppas dom passar. för de e fan glest utbud till syncro.
Sen är de bara kattarna kvar o byta ut på avgassystemet
Blir en fet setup då utan nån program vara :
Extraktorgrenrör
Special byggt cat-back med remus slutdämpare endast
5.3kg lättat original svänghjul
Sachs sportkoppling med sinterlamell 500nm
DLI-teknik Race motorkuddar
Shortshift DLI-teknik
kanske man ska börja kolla på ställbart BTR och spridare o kanske nytt bränsle system för etanol. lika bra fixa specifikt för e85 eller de kanske inte behövs? vet inte hur de är med slangar o sådant.
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
- Ronnie Mattsson
- Site Admin
- Inlägg: 1166
- Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
- Ort: Sorunda
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10