Steg 1 är fixat:
VR6 fram och bakvagn, bromsar, fjädring, fälgar(Bara för bes) Det är i stort sett en Golf 3 med Golf 2 kaross. Bilen är även försedd med mk3 instrumentbräda.
Bilen är besiktigad hos SFRO som ombyggt fordon samt godkänd på regbes på Bilprovningen. Klart 14 sept 2009.
Steg 2: Ta ur besiktningsmotor ( Som i övrigt ägs av Erik här på vr6.nu)
Bygga en 2,9 som är trimmad! Lista på lite godis som ska finnas i och på motorn:
Stege 2 insug by "Nexen"
Mappad på E85?
Större e85 spridare?
Nya packningar (och lager?)i hela motorn.
Svänghjulsdämpare
Potad topp
Kammar 276 grader "mild race"
Lågviktslyftare
Hårdare ventilfjädrar
Lättare ventiler
Diffad 02A Låda
Lättat svänghjul 4,3kg. Original 7,7kg
4 puckad sinter Clutchnet
Ny tryckplatta
DLI Spakställ med shortshift
2,7" rostfritt avgas med en eller två dämpare.
Osynligt utblås.
Extraktor (Om det gör någon skillnad?)
Den nya motorn kommer att byggas efter Jul. Fram till jul ska jag fixa lite andra saker på bilen:
Lacka lite saker.
Sätta i en fullbur.
Rallystolar
4 punktsbälten
Moccaratt
Hoppas jag kommer få lite kritik och förslag under hösten och vintern som kommer!
Kommer lite bilder från som den såg ut innan motorn åkte ur:
![Bild](http://forumbilder.se/images/392200975622P21b5.jpg)
![Bild](http://forumbilder.se/images/932200975116P21b9.jpg)
![Bild](http://forumbilder.se/images/7f2200975420Pe809.jpg)
![Bild](http://forumbilder.se/images/1c2200975449Paac1.jpg)
![Bild](http://forumbilder.se/images/c02200975547Pd39a.jpg)
Kommer ständigt uppdatera med bilder och info!