Var tag sen man skrev några rader om de senaste uppdateringarna men håll i er för nu kommer det
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09sept/451.JPG)
Köpte på mig Henkes (z-vr6nitrous) gamla ic under bug run -09. Tack för det!
Denna ic hade nästan samma mått som min gamla, men isf 3" tjock så mäter denna pjäs 4"
Trodde inte ja skulle behöva modda så mycket på tryck rören för att få dit den men där misstog ja mig. Det slutade med att ja kapa upp alla tryckrören i små delar.
Tyckte ja kunde göra rördragningen mycket bättre nu än för några år sedan (och de kunde jag
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
) Bättre passform, längre radier, mindre silikon skarv=bättre flås.
Notera oljekylarens nya placering den får bra mycket mer kallluft än tidigare.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09sept/517.JPG)
En hjulinställning satt inte fel efter allt skruvande. Tack till Martin på bilmetro falun för hjälpen!
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09sept/655.JPG)
Lät Forsberg svarva till nya vajer arreteringar som ja försåg med länkhuven, allt i stål för noll flexningar vid växlingarna. Nedan ser ni 2 olika orginal arreteringar, den längst ner på bild är den som är sämst att använda den flexar hur mycket som helst. Inget för den som eftersträvar stumma snabba växlingar.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09sept/659.JPG)
Blev en rejäl skillnad denna moddning kan hindra missväxlinar å rädda hela lådan.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09sept/IMG_0807.JPG)
Finn ett fel
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09sept/IMG_0814.JPG)
Tyckte bilen betedde sig väldigt konstigt när ja stod still och hade kopplingen nertryck vid en snabb uppvarvning till ca:4500-5000rpm så ville bilen göra ett minimalt skutt frammåt. Jag monterde en huvudcylinder från en golf mk4, tänkte att de kanske blir fel med mk3 huvudcylinder grejor på 02M lådan. Mycket jobb med att få den nya cylindern att passa men de gick, fick dessutom dit en slags hydralisk utväxling som sitter på golf 4 an=kopplingen blev mer lätttrampad
Men felet bestod trots åtskilliga luftningar
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ja de var den andra cluchnet kopplingen som dog, Suck
Nu fanns de bara en sak att göra: riva ner. Vad felet beror på ser ni på bilderna, hade nog tur att ja rev i tid så de inte blev lika illa som för Foffa.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09sept/IMG_0820.JPG)
Denna gång ska ja pröva en Sachs koppling specad till 610Nm, kanske lite i underkant men ja tror mer på en tysk som specar i underkant än en jänkare som säger de dubbla
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Detta blev min 5 eftermarknads koppling ja köpte
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
börjar bli lite tråkigt de här me alla ras. Tack till DLI teknik för snabb leverans och foffa som fick gå ut i garaget me tumstocken
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Den här nya har som den uppmärksamma ser extra förstärkta solfjädrar.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09sept/IMG_0845.JPG)
Självklart så räckte de inte med att kopplingen paja, nej då hela koppen som håller bakre motorfästet hade slitits loss från framvagnsbalken. Trött man blir. En attack med svetsen å fästet var på plats igen... ja nästan iaf de skulle väl krångla lite när den bakre skruven skulle i motorfästet men de löste sig till slut.
Nu rullar bilen igen lite mappning av olika laddtryckskurvor återstår dock när ja plockat ur en fjäder ur wg. och kopplat in hastighets signal till sprutet
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Annars så är allt klart för helgens rejs på kjula, eskilstuna. Håll tummarna för en regnfri helg och ett par snabba tidkort
Ps. Kolla nya bilsport för lite pinsamma kort på ägaren av denna svarta bastard
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)