![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09001.jpg)
För att montera nya peloquin diffen behöver man borra ur de gamla nitarna som håller kronhjulet. (samma procedur vid byte av diff i en 02A låda)
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09006.jpg)
För att inte skada kronhjulet så knackades den sista biten av niten bort.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09008.jpg)
Sedan pressades den gamla diffen loss. Ska tillägas att den satt väldigt hårt, fick borra med en mindre borr ca 10mm ner i de gamla nitarna innan den ville släppa taget.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09009.jpg)
Men till slut stod jag å min goda kamrat norpan som segrare
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09010.jpg)
Sanering av diverse spånor och gammal växellåds olja.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09013.jpg)
Pressade på de nya lagerna, nu ska detta göras efter man monterat kronhjulet men eftersom vi inte orkade läsa instruktionerna blev de före. Vilket visade sig bli lite jobbigt när vi skulle dra skruvarna till kronhjulet eftersom de var svårt att hålla emot hela pjäsen. Bara att göra om göra rätt. Inget större bekymmer me andra ord.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09018.jpg)
Efter man dragit ner kronhjulet på plats med 4 st medföljande "monteringsskruvar", jepp de är presspassning på grejorna
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09020.jpg)
dags för moment dragning . 60 ft lbs ca: 81 Nm, om ja nu minns rätt
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09022.jpg)
Sista lagret på plats. Shimsen för rätt förspänning sitter i växelhuset.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09026.jpg)
Drevstockarna på plats igen i ett nysanerat växelhus.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09027.jpg)
Här är dilemmat med att köra en 4-motion låda. Lådhuset är helt enkelt för kort så packboxen har ingen fläns att sitta i.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09033.jpg)
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09035.jpg)
Min kompis Forsberg som tar han om de flesta svarv och fräsjobben fick göra en utryckning, så var problemet löst
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09039.jpg)
Golf r32 spakställ provmonterat. För att få plats behövdes de främre fästena till 02A spakstället kapas bort.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09044.jpg)
Lite nya hål och filning av kaross å spakställ så var de till slut på plats.
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09047.jpg)
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09051.jpg)
Ens viss skillnad 02A vs. 02M. Fattar inte att man kunnat åkt runt å slitit i denna glappa spak. Skillnaden går inte att beskriva den måste upplevas
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Bild](http://stahlherz.com/vrtt09jan/nyakameran-09054.jpg)
Passade även på att fixa en rejäl tätning mot karossen. Vad gör man inte för en behaglig ljudnivå i kupe´n
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)