Köpråd: Extractor grenrör!

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

Godis :D fiiiint! du får berätta hur bilen känns efteråt!
Bild
Användarens profilbild
NorrmanRacing
VR6 Guide
Inlägg: 128
Blev medlem: mån 08 jan 2007, 21:06
Ort: Olofström

Inlägg av NorrmanRacing »

Mr_Gear skrev:Godis :D fiiiint! du får berätta hur bilen känns efteråt!
Det ska jag göra jag lovar :)
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Inlägg av polomannen »

Det blir perfekt.
Jag och Ronnie kör ju med likadana rör.
Det finns inget att klaga på det.

http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Användarens profilbild
NorrmanRacing
VR6 Guide
Inlägg: 128
Blev medlem: mån 08 jan 2007, 21:06
Ort: Olofström

Inlägg av NorrmanRacing »

polomannen skrev:Det blir perfekt.
Jag och Ronnie kör ju med likadana rör.
Det finns inget att klaga på det.

http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]


Okej OKej! det är upp till bevis det :P
bossharding
VR6 newbie
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 17:34
Ort: Örebro

Inlägg av bossharding »

http://tuningevolution.com/eshop/catalo ... cts_id=236

var inne och kollade på denna sida och måste fråga seriöst 10% power increase låter lite mkt finns det så mkt att hämta på extraktor röret? och sen måste jag fråga är det ett vettigt extractor rör det på sidan? verkade velldigt billigt så man vart lite sugen.
eazy_m
VR6 newbie
Inlägg: 38
Blev medlem: tor 11 maj 2006, 19:14
Ort: Ohamn
Kontakt:

Inlägg av eazy_m »

lånar tråden lite, e inne på att köpa extraktorrör man har nån fråga bara...

vart i sve kan man köpa ? förutom dalhems för 8k:- :evil:
o sen alla extraktror rör jag har sett har bara 3 bultar i anslutning till katten, jag har en platta med 4 hål mellan mitt grenrör o katalysator, va e de för skillnad o var kan man få tag på sådana fästen :S
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

eazy_m skrev:lånar tråden lite, e inne på att köpa extraktorrör man har nån fråga bara...

vart i sve kan man köpa ? förutom dalhems för 8k:- :evil:
o sen alla extraktror rör jag har sett har bara 3 bultar i anslutning till katten, jag har en platta med 4 hål mellan mitt grenrör o katalysator, va e de för skillnad o var kan man få tag på sådana fästen :S
Forza säljer Supersprint tex, inte billigt det heller, har inte sett några billiga ställen alls i Sverige som säljer x-rör.
Jag har bara sett anslutningar mellan grenrör-kat med 3st bultar på VR6or, men jag kan ha fel dock, andra får rätta mig här.
Användarens profilbild
[VR6]DAN
*Donator*
Inlägg: 407
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 06:28
Ort: Laholm/Halmstad

Inlägg av [VR6]DAN »

eazy_m skrev:lånar tråden lite, e inne på att köpa extraktorrör man har nån fråga bara...

vart i sve kan man köpa ? förutom dalhems för 8k:- :evil:
o sen alla extraktror rör jag har sett har bara 3 bultar i anslutning till katten, jag har en platta med 4 hål mellan mitt grenrör o katalysator, va e de för skillnad o var kan man få tag på sådana fästen :S
4 hål mellan grenrör och kat?kan inte stämma för du har ett främre rör däremellan

du har 4 hål mellan grenrör och främre rör.

och mellan främre rör och kat 3 hål..eller?!?har aldrig sett nåt annat
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

bossharding skrev:http://tuningevolution.com/eshop/catalo ... cts_id=236

var inne och kollade på denna sida och måste fråga seriöst 10% power increase låter lite mkt finns det så mkt att hämta på extraktor röret? och sen måste jag fråga är det ett vettigt extractor rör det på sidan? verkade velldigt billigt så man vart lite sugen.
Enda sättet att veta detta är bromsning kl 10:00, byta grenrör, bromsning2 12:00, så är det.
Det andra sättet som kan säga dig "om" det blir skillnad är "butt dyno":lol:
10hkr toppeffekt är det nog inte man menar utan kanske mer 10hkr i en annan del av registret än toppvarv, typ mellanregister, men som alltid är det många faktorer som spelar in på den ev. vinsten.

För mig anser jag att det var värt det, men det är jag, märker ingen skillnad på toppvarv men i mellanregistret är jag mer än nöjd.
Så nu känns det som att det är mycket lämpligt med kammar, vi får se vad sommaren har att bjussa på 8)
bossharding
VR6 newbie
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 17:34
Ort: Örebro

Inlägg av bossharding »

Ronnie Mattsson skrev: Enda sättet att veta detta är bromsning kl 10:00, byta grenrör, bromsning2 12:00, så är det.
Det andra sättet som kan säga dig "om" det blir skillnad är "butt dyno":lol:
10hkr toppeffekt är det nog inte man menar utan kanske mer 10hkr i en annan del av registret än toppvarv, typ mellanregister, men som alltid är det många faktorer som spelar in på den ev. vinsten.

För mig anser jag att det var värt det, men det är jag, märker ingen skillnad på toppvarv men i mellanregistret är jag mer än nöjd.
Så nu känns det som att det är mycket lämpligt med kammar, vi får se vad sommaren har att bjussa på 8)
Jo men mellan registret är ju inte helt fel det är ju inte bara toppeffekt som är viktigt är lite sugen på att köra grenrör + racekat + sportavgas alltså hela vägen värt det eller? blir ju mumma ljud också ^^ några tips om vart och vilka märken eller ska man köra samma genom hela ? känns ju onödigt att köpa supersprint om det finns kopior som är lika bra..
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Inlägg av heika_ »

bossharding skrev:
Ronnie Mattsson skrev: Enda sättet att veta detta är bromsning kl 10:00, byta grenrör, bromsning2 12:00, så är det.
Det andra sättet som kan säga dig "om" det blir skillnad är "butt dyno":lol:
10hkr toppeffekt är det nog inte man menar utan kanske mer 10hkr i en annan del av registret än toppvarv, typ mellanregister, men som alltid är det många faktorer som spelar in på den ev. vinsten.

För mig anser jag att det var värt det, men det är jag, märker ingen skillnad på toppvarv men i mellanregistret är jag mer än nöjd.
Så nu känns det som att det är mycket lämpligt med kammar, vi får se vad sommaren har att bjussa på 8)
Jo men mellan registret är ju inte helt fel det är ju inte bara toppeffekt som är viktigt är lite sugen på att köra grenrör + racekat + sportavgas alltså hela vägen värt det eller? blir ju mumma ljud också ^^ några tips om vart och vilka märken eller ska man köra samma genom hela ? känns ju onödigt att köpa supersprint om det finns kopior som är lika bra..

Bara att köra feritta.se
6k för catback
4k för racekat
grenrör har ja ingen större koll på :)
Skriv svar