Köpråd: Extractor grenrör!
- NorrmanRacing
- VR6 Guide
- Inlägg: 128
- Blev medlem: mån 08 jan 2007, 21:06
- Ort: Olofström
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
Det blir perfekt.
Jag och Ronnie kör ju med likadana rör.
Det finns inget att klaga på det.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Jag och Ronnie kör ju med likadana rör.
Det finns inget att klaga på det.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
- NorrmanRacing
- VR6 Guide
- Inlägg: 128
- Blev medlem: mån 08 jan 2007, 21:06
- Ort: Olofström
polomannen skrev:Det blir perfekt.
Jag och Ronnie kör ju med likadana rör.
Det finns inget att klaga på det.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Okej OKej! det är upp till bevis det
-
- VR6 newbie
- Inlägg: 37
- Blev medlem: lör 05 maj 2007, 17:34
- Ort: Örebro
http://tuningevolution.com/eshop/catalo ... cts_id=236
var inne och kollade på denna sida och måste fråga seriöst 10% power increase låter lite mkt finns det så mkt att hämta på extraktor röret? och sen måste jag fråga är det ett vettigt extractor rör det på sidan? verkade velldigt billigt så man vart lite sugen.
var inne och kollade på denna sida och måste fråga seriöst 10% power increase låter lite mkt finns det så mkt att hämta på extraktor röret? och sen måste jag fråga är det ett vettigt extractor rör det på sidan? verkade velldigt billigt så man vart lite sugen.
-
- VR6 newbie
- Inlägg: 38
- Blev medlem: tor 11 maj 2006, 19:14
- Ort: Ohamn
- Kontakt:
lånar tråden lite, e inne på att köpa extraktorrör man har nån fråga bara...
vart i sve kan man köpa ? förutom dalhems för 8k:-
o sen alla extraktror rör jag har sett har bara 3 bultar i anslutning till katten, jag har en platta med 4 hål mellan mitt grenrör o katalysator, va e de för skillnad o var kan man få tag på sådana fästen :S
vart i sve kan man köpa ? förutom dalhems för 8k:-
o sen alla extraktror rör jag har sett har bara 3 bultar i anslutning till katten, jag har en platta med 4 hål mellan mitt grenrör o katalysator, va e de för skillnad o var kan man få tag på sådana fästen :S
- Ronnie Mattsson
- Site Admin
- Inlägg: 1166
- Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
- Ort: Sorunda
Forza säljer Supersprint tex, inte billigt det heller, har inte sett några billiga ställen alls i Sverige som säljer x-rör.eazy_m skrev:lånar tråden lite, e inne på att köpa extraktorrör man har nån fråga bara...
vart i sve kan man köpa ? förutom dalhems för 8k:-
o sen alla extraktror rör jag har sett har bara 3 bultar i anslutning till katten, jag har en platta med 4 hål mellan mitt grenrör o katalysator, va e de för skillnad o var kan man få tag på sådana fästen :S
Jag har bara sett anslutningar mellan grenrör-kat med 3st bultar på VR6or, men jag kan ha fel dock, andra får rätta mig här.
- [VR6]DAN
- *Donator*
- Inlägg: 407
- Blev medlem: mån 16 feb 2004, 06:28
- Ort: Laholm/Halmstad
4 hål mellan grenrör och kat?kan inte stämma för du har ett främre rör däremellaneazy_m skrev:lånar tråden lite, e inne på att köpa extraktorrör man har nån fråga bara...
vart i sve kan man köpa ? förutom dalhems för 8k:-
o sen alla extraktror rör jag har sett har bara 3 bultar i anslutning till katten, jag har en platta med 4 hål mellan mitt grenrör o katalysator, va e de för skillnad o var kan man få tag på sådana fästen :S
du har 4 hål mellan grenrör och främre rör.
och mellan främre rör och kat 3 hål..eller?!?har aldrig sett nåt annat
- Ronnie Mattsson
- Site Admin
- Inlägg: 1166
- Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
- Ort: Sorunda
Enda sättet att veta detta är bromsning kl 10:00, byta grenrör, bromsning2 12:00, så är det.bossharding skrev:http://tuningevolution.com/eshop/catalo ... cts_id=236
var inne och kollade på denna sida och måste fråga seriöst 10% power increase låter lite mkt finns det så mkt att hämta på extraktor röret? och sen måste jag fråga är det ett vettigt extractor rör det på sidan? verkade velldigt billigt så man vart lite sugen.
Det andra sättet som kan säga dig "om" det blir skillnad är "butt dyno":lol:
10hkr toppeffekt är det nog inte man menar utan kanske mer 10hkr i en annan del av registret än toppvarv, typ mellanregister, men som alltid är det många faktorer som spelar in på den ev. vinsten.
För mig anser jag att det var värt det, men det är jag, märker ingen skillnad på toppvarv men i mellanregistret är jag mer än nöjd.
Så nu känns det som att det är mycket lämpligt med kammar, vi får se vad sommaren har att bjussa på
-
- VR6 newbie
- Inlägg: 37
- Blev medlem: lör 05 maj 2007, 17:34
- Ort: Örebro
Jo men mellan registret är ju inte helt fel det är ju inte bara toppeffekt som är viktigt är lite sugen på att köra grenrör + racekat + sportavgas alltså hela vägen värt det eller? blir ju mumma ljud också ^^ några tips om vart och vilka märken eller ska man köra samma genom hela ? känns ju onödigt att köpa supersprint om det finns kopior som är lika bra..Ronnie Mattsson skrev: Enda sättet att veta detta är bromsning kl 10:00, byta grenrör, bromsning2 12:00, så är det.
Det andra sättet som kan säga dig "om" det blir skillnad är "butt dyno":lol:
10hkr toppeffekt är det nog inte man menar utan kanske mer 10hkr i en annan del av registret än toppvarv, typ mellanregister, men som alltid är det många faktorer som spelar in på den ev. vinsten.
För mig anser jag att det var värt det, men det är jag, märker ingen skillnad på toppvarv men i mellanregistret är jag mer än nöjd.
Så nu känns det som att det är mycket lämpligt med kammar, vi får se vad sommaren har att bjussa på
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
bossharding skrev:Jo men mellan registret är ju inte helt fel det är ju inte bara toppeffekt som är viktigt är lite sugen på att köra grenrör + racekat + sportavgas alltså hela vägen värt det eller? blir ju mumma ljud också ^^ några tips om vart och vilka märken eller ska man köra samma genom hela ? känns ju onödigt att köpa supersprint om det finns kopior som är lika bra..Ronnie Mattsson skrev: Enda sättet att veta detta är bromsning kl 10:00, byta grenrör, bromsning2 12:00, så är det.
Det andra sättet som kan säga dig "om" det blir skillnad är "butt dyno":lol:
10hkr toppeffekt är det nog inte man menar utan kanske mer 10hkr i en annan del av registret än toppvarv, typ mellanregister, men som alltid är det många faktorer som spelar in på den ev. vinsten.
För mig anser jag att det var värt det, men det är jag, märker ingen skillnad på toppvarv men i mellanregistret är jag mer än nöjd.
Så nu känns det som att det är mycket lämpligt med kammar, vi får se vad sommaren har att bjussa på
Bara att köra feritta.se
6k för catback
4k för racekat
grenrör har ja ingen större koll på