Avgassystem till syncro?

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
sven79
Ny här
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 18 okt 2006, 08:33
Ort: Luleå

Inlägg av sven79 »

Tack, TheDeadDorkster

Hoppas vi ses i Pite på Lördag, eller blir det konvoj från Lule.
Perrystrom
Drivknut
Inlägg: 16
Blev medlem: fre 29 dec 2006, 00:18
Ort: Sjötofta/Tranemo

Re: Avgassystem till syncro?

Inlägg av Perrystrom »

Johnson skrev:Vid ombyggnation av systemet, vad är värt? har en syncro. E det ngt smart att bygga själv, dvs ta bort en ljuddämpare (vilken?) och ersätta t.ex. den sista med en sport dämpare. Eller någon som gjort på något sätt som är bra? bilder? total pris etc.?

slutdämparen gör ingen skillnad ändå! tog bort min för nån månad sen å satte ett rör bara! de blev absolut ingen märkbar skillnad mer än att den lät lite vassare bakifrån! ingen som hälst skillnad på ljud i kupe lr effekt!

en fråga bara! bygger dom bilen runt avgassystemet lr? e ju ingen skarv på hela sista delen sista skarven e ju typ mitt på!
Golf VR6 Syncro
Perrystrom
Drivknut
Inlägg: 16
Blev medlem: fre 29 dec 2006, 00:18
Ort: Sjötofta/Tranemo

Inlägg av Perrystrom »

TheDeadDorkster skrev:Tja, som tidigare skrivet: Se till att få rätt mottryck! Det är A och O när man bygger ett avgassystem. Köp av den anledningen ett bra system som är testat om och om igen.
Hittils finns det enbart ett riktigt sportssystem i massproduktion för Golf III VR6 syncro, och det är hartmannsystemet, som består av 3 dämpare och 2 eller 2,25" rör.

ferritta säljer åsså system te golf vr6 syncro!
Golf VR6 Syncro
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

Perrystrom 2,5" och 2 dämpare är för stort att få ut bra effekt från en vr6 syncro. Hartmann-systemet är och förblir det bästa avgassystemet till en Golf VR6 syncro.

sven79Ska se hur många VW det blir, annars blir det att man åker med Raceplats-konvojen från Barnens Hus 10:00
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar