Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
- Maiden-VR6
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 291
- Blev medlem: lör 26 nov 2005, 18:18
- Ort: Jevnaker, Norge
- VR6istheshit
- VR6 Guide
- Inlägg: 106
- Blev medlem: ons 26 jul 2006, 16:20
- Ort: V-ås
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Har faktiskt ingen aning hurvida sachs lammeler passar med spec grejor, men ta lite mått på dina spec grejor å ring upp david på dli så kan han nog svara på din fråga.
Tack tack!! Ge upp för en kopplings skull? de finns ju de som tillverkar nya hela dagarna
Lite dåligt me uppdateringar från min sida men följande har hänt:
-02M drp låda införskaffad, kommer från min bora v6 4-motion. Den fick som ni säkert redan vet r32 motor och låda
-Peloquin 02M fwd diff på väg hem över atlanten
-Alusvänghjul och 4 puckad sinter lammel köpt, tackar foffa som alltid samlar lite extra delar på hyllan.
-Tryckplatta beställd
-Höger medbringare från en fwd 02M införskaffad, tack till Norpan för den!
Håller på för fullt med nya fästen till lådan, bilder kommer.
Som en del kanske nu klurat ut så finns de lite grejor till salu. Dock är 02A lådan med 02j dreven å peloquin diffen redan sålda. Men den som vill köpa ett par färska steg 3 500hk drivaxlar för 02A låda är välkommna att höra av er. Mer info: http://www.driveshaftshop.com/pdetail.php?pid=200 Säljes annons kommer.
Tack tack!! Ge upp för en kopplings skull? de finns ju de som tillverkar nya hela dagarna
Lite dåligt me uppdateringar från min sida men följande har hänt:
-02M drp låda införskaffad, kommer från min bora v6 4-motion. Den fick som ni säkert redan vet r32 motor och låda
-Peloquin 02M fwd diff på väg hem över atlanten
-Alusvänghjul och 4 puckad sinter lammel köpt, tackar foffa som alltid samlar lite extra delar på hyllan.
-Tryckplatta beställd
-Höger medbringare från en fwd 02M införskaffad, tack till Norpan för den!
Håller på för fullt med nya fästen till lådan, bilder kommer.
Som en del kanske nu klurat ut så finns de lite grejor till salu. Dock är 02A lådan med 02j dreven å peloquin diffen redan sålda. Men den som vill köpa ett par färska steg 3 500hk drivaxlar för 02A låda är välkommna att höra av er. Mer info: http://www.driveshaftshop.com/pdetail.php?pid=200 Säljes annons kommer.
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Ombyggt främre fäste. De gamla grisblocket fick agera mall för att få allt upplinat rakt.
Eftersom den lösningen med ett fäste från lådan till ett tillbaka flyttat orginal bakre växellådsfäste. De som dutchdub säljer ( http://www.dutchdub.com/Webnew/Products.htm ) inte känns riktigt som en optimal lösning bestämde jag mig för att köra orginal upphängningen som golf 4 orna har. För att de skulle funka svetsade jag en platta på ramsnoken. Fick även kapa lite i växellådsfästet för att de skulle gå fritt mot abs enheten.
Tig svetsen är min bästa vän Det är inte min dåliga digital kamera.
Blev en rejäl gördel till lådan. 10mm stål Denna kommer sitta där fördelningslådan en gång satt. Kommer även svetsa ett sprängskydd på denna för att slippa eventuellt besök av svänghjul i kupén.
Oringstätat mot lådan. När fördelnings lådan sitter där så vill den ha olja.
Svetsade även plåten för växellådsfästet under mot ramsnoken. Nu kommer de bli trång för batteriet kanske kommer de få flytta till skuffen.
- Maiden-VR6
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 291
- Blev medlem: lör 26 nov 2005, 18:18
- Ort: Jevnaker, Norge
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
TACK!Nyman skrev:Snyggt jobbat!
Det blev clutchnets koppling än en gång
Ja eftersom foffa hade en på hyllan och de verkar funka för honom så fick de bli en sådan. Min första clutchnet jag hade höll sjukt nog längre än min spec koppling. Nu blir lamellen 240mm isf. 228mm jag hoppas även att de gör sitt. Har en kompis med bmw 325 turbo som kör liknande setup närmare 500 hk på hjulen. Han har oxå 240mm lamell med stumt centrum. De funkar för honom så de vore väl fan om de inte ska hålla ett litet tag på min grävling
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Eftersom min gamla digitalkamera var helt kass att ta närbilder med så beslutade jag mig för att i all mellandagshetsrea införskaffa mig en ny kamera. Allt för er, forumsvänner!!
Sprängskyddet färdigsvetsat. Den lilla "tunneln" är urtag för hastighets givaren. Längs under kan de nybyggda pendelstaget skymtas.
För att ha nått att bulta pendelstaget i så svetsade jag denna platta i framvagnsbalken. Detta är ovansidan den svetsen under bilen var inte lika kul men de gick bra. Orka inte plocka ner balken, nope
Eftersom den tidigare bilden var så kass så postar ja en lite bättre. Platta för motorfäste sett underifrån.
Downpipen kommer få trängas med lådan å sprängskyddet, Vilket i sin tur hamna skapligt tajt mot styrväxeln. DP. kommer förmodligen byggas helt ny.
Pendelstaget som ska hålla motorn på plats. Eftersom ett mk4 stag är för långt så byggdes ett eget av ett demolerat mk4 stag. Använde mig av en bussning isf. 2 st som orginal har.
02M DRP lådan kluven, det var lättare att dela denna låda än en vanlig 02A
Nya peloquin 02M FWD diffen vs. orginal 02M 4-motion.
Som ni kanske ser på bilderna så behöver lådan en rejäl tvätt, ja de är på G
Sprängskyddet färdigsvetsat. Den lilla "tunneln" är urtag för hastighets givaren. Längs under kan de nybyggda pendelstaget skymtas.
För att ha nått att bulta pendelstaget i så svetsade jag denna platta i framvagnsbalken. Detta är ovansidan den svetsen under bilen var inte lika kul men de gick bra. Orka inte plocka ner balken, nope
Eftersom den tidigare bilden var så kass så postar ja en lite bättre. Platta för motorfäste sett underifrån.
Downpipen kommer få trängas med lådan å sprängskyddet, Vilket i sin tur hamna skapligt tajt mot styrväxeln. DP. kommer förmodligen byggas helt ny.
Pendelstaget som ska hålla motorn på plats. Eftersom ett mk4 stag är för långt så byggdes ett eget av ett demolerat mk4 stag. Använde mig av en bussning isf. 2 st som orginal har.
02M DRP lådan kluven, det var lättare att dela denna låda än en vanlig 02A
Nya peloquin 02M FWD diffen vs. orginal 02M 4-motion.
Som ni kanske ser på bilderna så behöver lådan en rejäl tvätt, ja de är på G
- Maiden-VR6
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 291
- Blev medlem: lör 26 nov 2005, 18:18
- Ort: Jevnaker, Norge
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Låter som en kanon bra idé!! Eran gästvänligthet i götet är grymt bra! Säg till när ni kommer till falun så fixar ja tak över huvudet åt erKroll skrev:Hoaa att du oorkaar!!
Får väl börja planera in en sovplats för er så du/ni kan komma till säve i år igen. Annars så har ni säkert martin/timbertaz husvagn