Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Maiden-VR6
Hardcore VR6:are
Inlägg: 291
Blev medlem: lör 26 nov 2005, 18:18
Ort: Jevnaker, Norge

Inlägg av Maiden-VR6 »

Kan man bruke lammeler från Sachs??

http://www.dli-teknik.se/transmission/k ... satser.htm
Användarens profilbild
VR6istheshit
VR6 Guide
Inlägg: 106
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 16:20
Ort: V-ås

Inlägg av VR6istheshit »

Fan mannen du har fan stake, en annan hadde gett upp för länge sen om detta problem hadde hänt mig :? :)

Schysst bygge iaf
Man blir aldrig för gammal att leka med bilar=)

Min Volvo 855R http://www.garaget.org/?car=210062
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Har faktiskt ingen aning hurvida sachs lammeler passar med spec grejor, men ta lite mått på dina spec grejor å ring upp david på dli så kan han nog svara på din fråga.

Tack tack!! Ge upp för en kopplings skull? de finns ju de som tillverkar nya hela dagarna :wink:



Lite dåligt me uppdateringar från min sida men följande har hänt:

-02M drp låda införskaffad, kommer från min bora v6 4-motion. Den fick som ni säkert redan vet r32 motor och låda

-Peloquin 02M fwd diff på väg hem över atlanten

-Alusvänghjul och 4 puckad sinter lammel köpt, tackar foffa som alltid samlar lite extra delar på hyllan.

-Tryckplatta beställd

-Höger medbringare från en fwd 02M införskaffad, tack till Norpan för den!

Håller på för fullt med nya fästen till lådan, bilder kommer.

Som en del kanske nu klurat ut så finns de lite grejor till salu. Dock är 02A lådan med 02j dreven å peloquin diffen redan sålda. Men den som vill köpa ett par färska steg 3 500hk drivaxlar för 02A låda är välkommna att höra av er. Mer info: http://www.driveshaftshop.com/pdetail.php?pid=200 Säljes annons kommer.
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

hörru

3 puck ;)
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

foffa2002 skrev:hörru

3 puck ;)
Ok då du får väl rätt den här gången då, var lite trött :)
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Bild
Bild
Ombyggt främre fäste. De gamla grisblocket fick agera mall för att få allt upplinat rakt.
Bild
Eftersom den lösningen med ett fäste från lådan till ett tillbaka flyttat orginal bakre växellådsfäste. De som dutchdub säljer ( http://www.dutchdub.com/Webnew/Products.htm ) inte känns riktigt som en optimal lösning bestämde jag mig för att köra orginal upphängningen som golf 4 orna har. För att de skulle funka svetsade jag en platta på ramsnoken. Fick även kapa lite i växellådsfästet för att de skulle gå fritt mot abs enheten.
Bild
Tig svetsen är min bästa vän :D Det är inte min dåliga digital kamera.
Bild
Blev en rejäl gördel till lådan. 10mm stål :D Denna kommer sitta där fördelningslådan en gång satt. Kommer även svetsa ett sprängskydd på denna för att slippa eventuellt besök av svänghjul i kupén.
Bild
Bild
Oringstätat mot lådan. När fördelnings lådan sitter där så vill den ha olja.
Bild
Svetsade även plåten för växellådsfästet under mot ramsnoken. Nu kommer de bli trång för batteriet kanske kommer de få flytta till skuffen.
Användarens profilbild
Maiden-VR6
Hardcore VR6:are
Inlägg: 291
Blev medlem: lör 26 nov 2005, 18:18
Ort: Jevnaker, Norge

Inlägg av Maiden-VR6 »

Bra Erik. :twisted:
Nyman
VR6 Guide
Inlägg: 189
Blev medlem: sön 12 feb 2006, 19:57
Ort: Ekenäs,Finland

Inlägg av Nyman »

Snyggt jobbat!
Det blev clutchnets koppling än en gång :D
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Nyman skrev:Snyggt jobbat!
Det blev clutchnets koppling än en gång :D
TACK!
Ja eftersom foffa hade en på hyllan och de verkar funka för honom så fick de bli en sådan. Min första clutchnet jag hade höll sjukt nog längre än min spec koppling. Nu blir lamellen 240mm isf. 228mm jag hoppas även att de gör sitt. Har en kompis med bmw 325 turbo som kör liknande setup närmare 500 hk på hjulen. Han har oxå 240mm lamell med stumt centrum. De funkar för honom så de vore väl fan om de inte ska hålla ett litet tag på min grävling :D
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Bra jobbat, det där blir kanon :D :twisted:
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Eftersom min gamla digitalkamera var helt kass att ta närbilder med så beslutade jag mig för att i all mellandagshetsrea införskaffa mig en ny kamera. Allt för er, forumsvänner!!
Bild
Bild
Bild
Sprängskyddet färdigsvetsat. Den lilla "tunneln" är urtag för hastighets givaren. Längs under kan de nybyggda pendelstaget skymtas.
Bild
För att ha nått att bulta pendelstaget i så svetsade jag denna platta i framvagnsbalken. Detta är ovansidan den svetsen under bilen var inte lika kul men de gick bra. Orka inte plocka ner balken, nope
Bild
Eftersom den tidigare bilden var så kass så postar ja en lite bättre. Platta för motorfäste sett underifrån.
Bild
Downpipen kommer få trängas med lådan å sprängskyddet, Vilket i sin tur hamna skapligt tajt mot styrväxeln. DP. kommer förmodligen byggas helt ny.
Bild
Pendelstaget som ska hålla motorn på plats. Eftersom ett mk4 stag är för långt så byggdes ett eget av ett demolerat mk4 stag. Använde mig av en bussning isf. 2 st som orginal har.
Bild
Bild
02M DRP lådan kluven, det var lättare att dela denna låda än en vanlig 02A :shock:
Bild
Bild
Nya peloquin 02M FWD diffen vs. orginal 02M 4-motion.

Som ni kanske ser på bilderna så behöver lådan en rejäl tvätt, ja de är på G :wink:
Användarens profilbild
Maiden-VR6
Hardcore VR6:are
Inlägg: 291
Blev medlem: lör 26 nov 2005, 18:18
Ort: Jevnaker, Norge

Inlägg av Maiden-VR6 »

Ser ju mycket bra ut.
Hvorfor fwd Peloquin, og inte awd? Skillnad?
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Maiden-VR6 skrev:Ser ju mycket bra ut.
Hvorfor fwd Peloquin, og inte awd? Skillnad?
Som du ser har den 4-wd diffen ett splinsat utstick för just awd. Inget ja kommer behöva då min bara blir just fwd :D
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Hoaa att du oorkaar!!

Får väl börja planera in en sovplats för er så du/ni kan komma till säve i år igen. Annars så har ni säkert martin/timbertaz husvagn :D
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Kroll skrev:Hoaa att du oorkaar!!

Får väl börja planera in en sovplats för er så du/ni kan komma till säve i år igen. Annars så har ni säkert martin/timbertaz husvagn :D
Låter som en kanon bra idé!! Eran gästvänligthet i götet är grymt bra! Säg till när ni kommer till falun så fixar ja tak över huvudet åt er :D
Skriv svar