Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Maiden-VR6
Hardcore VR6:are
Inlägg: 291
Blev medlem: lör 26 nov 2005, 18:18
Ort: Jevnaker, Norge

Inlägg av Maiden-VR6 »

2 X Garrett gt3071R med rostfria Tial hus å v-bands klammer....

:twisted:
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

fint val av turbosar ,maxa nu skiten ur dom :)
ska bli riktigt intressant å få följa detta i sommar!
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Nyman
VR6 Guide
Inlägg: 189
Blev medlem: sön 12 feb 2006, 19:57
Ort: Ekenäs,Finland

Inlägg av Nyman »

z-vr6nitrous skrev:fint val av turbosar ,maxa nu skiten ur dom :)
ska bli riktigt intressant å få följa detta i sommar!
Håller med!
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

z-vr6nitrous skrev:fint val av turbosar ,maxa nu skiten ur dom :)
ska bli riktigt intressant å få följa detta i sommar!
Hehe exakt .... vi vill se 1000hk VR6

Johns 2.0T volvo drog ur 420Whp på VP och lite till på E85 på en snurra med T25 0.63 huset 8) .
Kandevik Motorsport
VR6 guru
Inlägg: 346
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
Ort: öa
Kontakt:

Inlägg av Kandevik Motorsport »

tjenna du har inte glömt va ja sa te dej med kyl vattnet ur toppen hoppas ja.. plugga skiten å borra hål i botten 6 mm annars byter den inte vatten med kylaren å då går den varm å får inte upp cirkulationen genom toppen
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Kandevik Motorsport skrev:tjenna du har inte glömt va ja sa te dej med kyl vattnet ur toppen hoppas ja.. plugga skiten å borra hål i botten 6 mm annars byter den inte vatten med kylaren å då går den varm å får inte upp cirkulationen genom toppen
Krille?? Jo de har ja glömt förklara gärna mera :roll: Har inte haft nå trubbel med kylet än så länge...
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

finns inga kylproblem på vr6.
Kör med de nipplar som går till spjället för turbo vattenkylning så fungerar allt som det ska
Kandevik Motorsport
VR6 guru
Inlägg: 346
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
Ort: öa
Kontakt:

Inlägg av Kandevik Motorsport »

foffa2002 skrev:finns inga kylproblem på vr6.
Kör med de nipplar som går till spjället för turbo vattenkylning så fungerar allt som det ska

Jo du Herr FOFFA som vet allt å e x pert på allt ...

Om du någon gång undersökt en VR6 motor å skruvat med dom å kontrollerat hur den e uppbyggd å funktionerna bakom alla olika konstruktioner som WAG gjort på en VR6 motor för att den skall funka korrekt med flödes vägar tryck osv så hade du säkert oxå förstått problemet med kylningen vid ombyggnation av kyl systemet men begåvad som du e så slänger du bara ur dej massa snack som detta du la in att "EN VR6 MOTOR HAR INGA KYLPROBLEM" de kan du ge dej fasen på att den har !!
om man reducerar bort slangen som mynnar ut från toppen å in i värme paketet för att dra den en annan väg vid ex:turbo installation för att den e i vägen eller för att man rensat bilen å tagit bort värmepaketet .. spjäll värme ven fan behöver det på sommaren lixom de e helt onödigt för varmluft vill man ju ej ha in..
då bygger man ett nytt rör som e anpassat efter ens önskningar å plats osv med en avluftnings slang som på STD WAG slangen man tog bort å kopplat i T-korset med avluftning från övre kyl slang å in i exspantions kärlet då e det kört direkt serru vet du varför ?
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Oh ;) haha tror någon har fått de hett bakiöronen :>
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
goffen
Hardcore VR6:are
Inlägg: 217
Blev medlem: lör 21 aug 2004, 01:05
Ort: boden
Kontakt:

Inlägg av goffen »

hihi!!! :twisted: :twisted: :twisted:
Golf vr6 turbo-92 äntligen ihop igen(kul till nästa sommaren igen)
Corrado vr6 -94 (drakgrön)kompressormatad
Golf vr6 syncro-97
New Beetle 1.8T -00
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Kandevik Motorsport skrev:
foffa2002 skrev:finns inga kylproblem på vr6.
Kör med de nipplar som går till spjället för turbo vattenkylning så fungerar allt som det ska

Jo du Herr FOFFA som vet allt å e x pert på allt ...

Om du någon gång undersökt en VR6 motor å skruvat med dom å kontrollerat hur den e uppbyggd å funktionerna bakom alla olika konstruktioner som WAG gjort på en VR6 motor för att den skall funka korrekt med flödes vägar tryck osv så hade du säkert oxå förstått problemet med kylningen vid ombyggnation av kyl systemet men begåvad som du e så slänger du bara ur dej massa snack som detta du la in att "EN VR6 MOTOR HAR INGA KYLPROBLEM" de kan du ge dej fasen på att den har !!
om man reducerar bort slangen som mynnar ut från toppen å in i värme paketet för att dra den en annan väg vid ex:turbo installation för att den e i vägen eller för att man rensat bilen å tagit bort värmepaketet .. spjäll värme ven fan behöver det på sommaren lixom de e helt onödigt för varmluft vill man ju ej ha in..
då bygger man ett nytt rör som e anpassat efter ens önskningar å plats osv med en avluftnings slang som på STD WAG slangen man tog bort å kopplat i T-korset med avluftning från övre kyl slang å in i exspantions kärlet då e det kört direkt serru vet du varför ?
Äh lägg ner.
Inte ens med det lilla MK4 cellpaketet så hade vi några värmeproblem.
Inte heller med stora Sharan paketet så var det ens i närheten när bilen gått hårt.


Varför skulle någon vilja ta bort värmepaket på sin gatbil/banbil?

Finns inga 100% racebilar här på forumet.
Och ska du börja köra långlopp så är det mycket mer än bara en slang du får fundera på när du ändå måste ha ny kylare till växel , styrservo ,olja och vatten.


Men med bilar som går några varv på mantorp 2-3 dagar per år och sen resten på gatan har inga värmeproblem
Kandevik Motorsport
VR6 guru
Inlägg: 346
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
Ort: öa
Kontakt:

Inlägg av Kandevik Motorsport »

foffa2002 skrev:
Kandevik Motorsport skrev:
foffa2002 skrev:finns inga kylproblem på vr6.
Kör med de nipplar som går till spjället för turbo vattenkylning så fungerar allt som det ska

Jo du Herr FOFFA som vet allt å e x pert på allt ...

Om du någon gång undersökt en VR6 motor å skruvat med dom å kontrollerat hur den e uppbyggd å funktionerna bakom alla olika konstruktioner som WAG gjort på en VR6 motor för att den skall funka korrekt med flödes vägar tryck osv så hade du säkert oxå förstått problemet med kylningen vid ombyggnation av kyl systemet men begåvad som du e så slänger du bara ur dej massa snack som detta du la in att "EN VR6 MOTOR HAR INGA KYLPROBLEM" de kan du ge dej fasen på att den har !!
om man reducerar bort slangen som mynnar ut från toppen å in i värme paketet för att dra den en annan väg vid ex:turbo installation för att den e i vägen eller för att man rensat bilen å tagit bort värmepaketet .. spjäll värme ven fan behöver det på sommaren lixom de e helt onödigt för varmluft vill man ju ej ha in..
då bygger man ett nytt rör som e anpassat efter ens önskningar å plats osv med en avluftnings slang som på STD WAG slangen man tog bort å kopplat i T-korset med avluftning från övre kyl slang å in i exspantions kärlet då e det kört direkt serru vet du varför ?
Äh lägg ner.
Inte ens med det lilla MK4 cellpaketet så hade vi några värmeproblem.
Inte heller med stora Sharan paketet så var det ens i närheten när bilen gått hårt.


Varför skulle någon vilja ta bort värmepaket på sin gatbil/banbil?

Finns inga 100% racebilar här på forumet.
Och ska du börja köra långlopp så är det mycket mer än bara en slang du får fundera på när du ändå måste ha ny kylare till växel , styrservo ,olja och vatten.


Men med bilar som går några varv på mantorp 2-3 dagar per år och sen resten på gatan har inga värmeproblem
strypningarna som sitter i slangarna back ventilen å de då de behövs inte då heller enligt dej . å reducera värmepaketet ja varför vill man de .. jo lika som att du kör med cykel hjul bak på din bil väger mindre känns som de inte behövs vissa kör ju endå på sommaren när det ej regnar kanske som exempel eller att dom bygger så dumt så dom ej kan koppla indet ..
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Kandevik Motorsport skrev:
foffa2002 skrev:
Kandevik Motorsport skrev:
Jo du Herr FOFFA som vet allt å e x pert på allt ...

Om du någon gång undersökt en VR6 motor å skruvat med dom å kontrollerat hur den e uppbyggd å funktionerna bakom alla olika konstruktioner som WAG gjort på en VR6 motor för att den skall funka korrekt med flödes vägar tryck osv så hade du säkert oxå förstått problemet med kylningen vid ombyggnation av kyl systemet men begåvad som du e så slänger du bara ur dej massa snack som detta du la in att "EN VR6 MOTOR HAR INGA KYLPROBLEM" de kan du ge dej fasen på att den har !!
om man reducerar bort slangen som mynnar ut från toppen å in i värme paketet för att dra den en annan väg vid ex:turbo installation för att den e i vägen eller för att man rensat bilen å tagit bort värmepaketet .. spjäll värme ven fan behöver det på sommaren lixom de e helt onödigt för varmluft vill man ju ej ha in..
då bygger man ett nytt rör som e anpassat efter ens önskningar å plats osv med en avluftnings slang som på STD WAG slangen man tog bort å kopplat i T-korset med avluftning från övre kyl slang å in i exspantions kärlet då e det kört direkt serru vet du varför ?
Äh lägg ner.
Inte ens med det lilla MK4 cellpaketet så hade vi några värmeproblem.
Inte heller med stora Sharan paketet så var det ens i närheten när bilen gått hårt.


Varför skulle någon vilja ta bort värmepaket på sin gatbil/banbil?

Finns inga 100% racebilar här på forumet.
Och ska du börja köra långlopp så är det mycket mer än bara en slang du får fundera på när du ändå måste ha ny kylare till växel , styrservo ,olja och vatten.


Men med bilar som går några varv på mantorp 2-3 dagar per år och sen resten på gatan har inga värmeproblem
strypningarna som sitter i slangarna back ventilen å de då de behövs inte då heller enligt dej . å reducera värmepaketet ja varför vill man de .. jo lika som att du kör med cykel hjul bak på din bil väger mindre känns som de inte behövs vissa kör ju endå på sommaren när det ej regnar kanske som exempel eller att dom bygger så dumt så dom ej kan koppla indet ..
det är väl skillnad på att plocka bort värmepaketet än att köra andra däck bak 2ggr per år på strippen?

99.9% här kör gatbilar och vill veta hur dom får sin gatbil att fungera och hur mycket dom vågar mosa på.

Går ju iaf ett 50tal som körs dagligen med 02M+GT35 kombo och 500hk

det räcker för de flesta och det är ju exakt det dom är ute efter.

Ett billigt kitt som håller för de flesta användare utan att förstöra bilen genom att riva ur en massa
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Ja ja sluta baitas i min projekt tråd nu hehe Be lite snällt i stället så kanske ja lägger upp lite nya bilder på bygget.

Jag har inte bantat nå värmepaket eller flyttat nån kylare. Allt är orginal sånär som på några silikon slangar å en liten vinkel förbi dp till värmepaketet. Har aldrig haft problem med hög vatten temp trots många varma dagar. Min filosofi är (än så långe) en gatbil, då har ja lite egna ide´r om vad de innefattar. Kort beskrivet: ja vill kunna åka till bugrun från Falun utan hörselkåpor :D
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Inlägg av mathias »

Här kommer en ödmjuk bedjan om lite mer projekt bilder,
Snälla snälla Erik lägg upp lite mer bilder på ditt fantastiska
monster till bil.

Off topic: Jag har tänkt ta med kameran till garaget och fota huven
men har glömt kameran varje gång.
Glasfiber huven ser precis ut som en orginalhuv fast ca: 30ggr
skevare åt alla håll och 16kg lättare.
www.pesch.cz är tillverkaren.
Show us the meaning of haste
Skriv svar