Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
- p.buggy
- VR6 Guide
- Inlägg: 145
- Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
- Ort: Haninge, Stockholm
- Kontakt:
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Jepp de var denp.buggy skrev:de var du som köpte den på gti-klubben alltså?
Håller grejerna i maskin för att flytta över ditt turbokitt kanske?
Kanske håller men vet inte om ja vill chansa. Vet inte hur bra de skulle passa heller. 3,2 L blocket är nog inte så stabilt för överladd med tanke på borrning å tjocklek på cylinder väggar. Beror ju på hur mycket man vill kräma ur oxå, skulle hellre ladda på en vanligt 2,8 L V6 block isf.
- p.buggy
- VR6 Guide
- Inlägg: 145
- Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
- Ort: Haninge, Stockholm
- Kontakt:
Men typ HGP och dem kör väl överladd på R32 maskin? Vet iof absolut inget om hållbarhet i deras kitt, men du har ju istället en vass sugmaskin om du inte vill göra något åt den... e man lite smidig när man monterar in maskin i bilen borde de kunna smita igenom besiktningen också...
Vento VR6 -92
Vento VR6 -93
Vento VR6 -94
Vento VR6 -97
Jetta VR6 -98
Golf 1.6 MF -10
Caddy TDI -13
Vento VR6 -93
Vento VR6 -94
Vento VR6 -97
Jetta VR6 -98
Golf 1.6 MF -10
Caddy TDI -13
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Jepp då kommer en liten historia om min koppling. SPEC twin disc yeaah!
Den inköptes samtidigt som Henke här på forumet köpte sin efter jag rasat min röda clutchnet koppling på bugrun. Denna koppling är av tillverkarna spec specad till över ca: 1000 Nm i vrid. Minns inte exakt va de sa.
Den har inte gått så många mil i sommar. Inte jätte många rejs heller ca 3-4 st. På Kjula klappar den ihop. Prövar den på gatan innan ja börjar skruva. Den funkar då vid vanlig körning men dumpar ja kopplingen från stillastående på ca 5000 rpm så slirade den med vanliga 17" r däck.
Plockar ner skiten vilket visar sig bara var skrot kvar, lammelerna är helt slut å stål plattan mellan lammelerna håller på att spricka isär. Blir såklart väldigt matt/trött/sur/sned kopplingen kostade mig nästan 8000:- innan den var hemma. Så jag väntade mig lite mer
Kontaktar Scott på usrt som sålt kopplingen till mig. Skickar bilder video klipp, info mm
Spec börjar försvara sig direkt å fråga om ja kört in kopplingen? Kört den varm kall varm kall osv. Ja har använt den på gatan innan stripp körning, men har aldrig hört talas om nån koppling som ska köras in.
Efter mycket strul så vill spec ha tillbaka kopplingen för närmare undersökning. Hittar de nå fel så får jag en ny. Låter ju bra kan man tycka men de vill inte betala frakten tillbaka till usa. Så vad har man att välja på? betala själv å hoppas på de bästa eller bara lägga ner allt? Jag betalar surt de 881 sek de kostar i frakt till spec, fukkers
Nu har ja äntligen fått svar som lyder: Nej de är inget fel på din koppling den funkar, inget material fel. Den har bara slirat.
>>The clutch still works perfectly. >>Flywheel is fine >>it was simply slipped way too much.
Alltså man undrar ju hur de tänker? Tycker de jag kör som en kärring dvs reglerar farten med kopplingen?
Får 2 val/erbjudanden: You can have it back in rebuilt as new condition for $649 + shippin
eller:
you can get it made into a triple disk for $849 + shipping.
Men va fan!!! ska de vara på det viset? ska jag behöva köra deras trippel disc koppling för att de ska funka? Å hur fan ska man kunna lita på att den håller när deras värsta twin koppling inte funkar? Kan man ens lita på spec när de säger att ditt "flywheel is fine" å de vill bygga om de med nya lammeller De såg ut som skit i mina ögon. Jävla jänkare när ska de ta huvudet ur sanden å komma in i matchen? Tror de börjar närma sig en post på vwvortex eller vad göra??? Tjata mer kanske?
Den inköptes samtidigt som Henke här på forumet köpte sin efter jag rasat min röda clutchnet koppling på bugrun. Denna koppling är av tillverkarna spec specad till över ca: 1000 Nm i vrid. Minns inte exakt va de sa.
Den har inte gått så många mil i sommar. Inte jätte många rejs heller ca 3-4 st. På Kjula klappar den ihop. Prövar den på gatan innan ja börjar skruva. Den funkar då vid vanlig körning men dumpar ja kopplingen från stillastående på ca 5000 rpm så slirade den med vanliga 17" r däck.
Plockar ner skiten vilket visar sig bara var skrot kvar, lammelerna är helt slut å stål plattan mellan lammelerna håller på att spricka isär. Blir såklart väldigt matt/trött/sur/sned kopplingen kostade mig nästan 8000:- innan den var hemma. Så jag väntade mig lite mer
Kontaktar Scott på usrt som sålt kopplingen till mig. Skickar bilder video klipp, info mm
Spec börjar försvara sig direkt å fråga om ja kört in kopplingen? Kört den varm kall varm kall osv. Ja har använt den på gatan innan stripp körning, men har aldrig hört talas om nån koppling som ska köras in.
Efter mycket strul så vill spec ha tillbaka kopplingen för närmare undersökning. Hittar de nå fel så får jag en ny. Låter ju bra kan man tycka men de vill inte betala frakten tillbaka till usa. Så vad har man att välja på? betala själv å hoppas på de bästa eller bara lägga ner allt? Jag betalar surt de 881 sek de kostar i frakt till spec, fukkers
Nu har ja äntligen fått svar som lyder: Nej de är inget fel på din koppling den funkar, inget material fel. Den har bara slirat.
>>The clutch still works perfectly. >>Flywheel is fine >>it was simply slipped way too much.
Alltså man undrar ju hur de tänker? Tycker de jag kör som en kärring dvs reglerar farten med kopplingen?
Får 2 val/erbjudanden: You can have it back in rebuilt as new condition for $649 + shippin
eller:
you can get it made into a triple disk for $849 + shipping.
Men va fan!!! ska de vara på det viset? ska jag behöva köra deras trippel disc koppling för att de ska funka? Å hur fan ska man kunna lita på att den håller när deras värsta twin koppling inte funkar? Kan man ens lita på spec när de säger att ditt "flywheel is fine" å de vill bygga om de med nya lammeller De såg ut som skit i mina ögon. Jävla jänkare när ska de ta huvudet ur sanden å komma in i matchen? Tror de börjar närma sig en post på vwvortex eller vad göra??? Tjata mer kanske?
- eMiL
- Moderator
- Inlägg: 1989
- Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
- Ort: Göteborg
Lite bad stil av dom tycker jag faktiskt..
När det ändå handlar om dom pengarna så...
Tycker verkligen att du ska lägga ett inlägg på vortex då jag gissar att dom har ögon även där.
Detta i sin tur kan ju få dom att ändra sig för att inte få en "stämpel" på sig.
Även att andra folk ska få veta info, att inte deras värsting koppling inte håller osv.
Vem vet, efter ett tag kanske du får ett mail och dom skickar dig en ny
När det ändå handlar om dom pengarna så...
Tycker verkligen att du ska lägga ett inlägg på vortex då jag gissar att dom har ögon även där.
Detta i sin tur kan ju få dom att ändra sig för att inte få en "stämpel" på sig.
Även att andra folk ska få veta info, att inte deras värsting koppling inte håller osv.
Vem vet, efter ett tag kanske du får ett mail och dom skickar dig en ny
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Audi RS3 2016
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
Erik skrev:Jepp då kommer en liten historia om min koppling. SPEC twin disc yeaah!
Den inköptes samtidigt som Henke här på forumet köpte sin efter jag rasat min röda clutchnet koppling på bugrun. Denna koppling är av tillverkarna spec specad till över ca: 1000 Nm i vrid. Minns inte exakt va de sa.
Den har inte gått så många mil i sommar. Inte jätte många rejs heller ca 3-4 st. På Kjula klappar den ihop. Prövar den på gatan innan ja börjar skruva. Den funkar då vid vanlig körning men dumpar ja kopplingen från stillastående på ca 5000 rpm så slirade den med vanliga 17" r däck.
Plockar ner skiten vilket visar sig bara var skrot kvar, lammelerna är helt slut å stål plattan mellan lammelerna håller på att spricka isär. Blir såklart väldigt matt/trött/sur/sned kopplingen kostade mig nästan 8000:- innan den var hemma. Så jag väntade mig lite mer
Kontaktar Scott på usrt som sålt kopplingen till mig. Skickar bilder video klipp, info mm
Spec börjar försvara sig direkt å fråga om ja kört in kopplingen? Kört den varm kall varm kall osv. Ja har använt den på gatan innan stripp körning, men har aldrig hört talas om nån koppling som ska köras in.
Efter mycket strul så vill spec ha tillbaka kopplingen för närmare undersökning. Hittar de nå fel så får jag en ny. Låter ju bra kan man tycka men de vill inte betala frakten tillbaka till usa. Så vad har man att välja på? betala själv å hoppas på de bästa eller bara lägga ner allt? Jag betalar surt de 881 sek de kostar i frakt till spec, fukkers
Nu har ja äntligen fått svar som lyder: Nej de är inget fel på din koppling den funkar, inget material fel. Den har bara slirat.
>>The clutch still works perfectly. >>Flywheel is fine >>it was simply slipped way too much.
Alltså man undrar ju hur de tänker? Tycker de jag kör som en kärring dvs reglerar farten med kopplingen?
Får 2 val/erbjudanden: You can have it back in rebuilt as new condition for $649 + shippin
eller:
you can get it made into a triple disk for $849 + shipping.
Men va fan!!! ska de vara på det viset? ska jag behöva köra deras trippel disc koppling för att de ska funka? Å hur fan ska man kunna lita på att den håller när deras värsta twin koppling inte funkar? Kan man ens lita på spec när de säger att ditt "flywheel is fine" å de vill bygga om de med nya lammeller De såg ut som skit i mina ögon. Jävla jänkare när ska de ta huvudet ur sanden å komma in i matchen? Tror de börjar närma sig en post på vwvortex eller vad göra??? Tjata mer kanske?
Hej
Lägg upp alla bilder här via www.tinypic.com så hjälper jag dig med resten.
Bara att svälja och inse att cashen är borta
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
Snälla ge oss den tråden sedan,,, kul att läsa kommentarerna.foffa2002 skrev:Erik skrev:Jepp då kommer en liten historia om min koppling. SPEC twin disc yeaah!
Den inköptes samtidigt som Henke här på forumet köpte sin efter jag rasat min röda clutchnet koppling på bugrun. Denna koppling är av tillverkarna spec specad till över ca: 1000 Nm i vrid. Minns inte exakt va de sa.
Den har inte gått så många mil i sommar. Inte jätte många rejs heller ca 3-4 st. På Kjula klappar den ihop. Prövar den på gatan innan ja börjar skruva. Den funkar då vid vanlig körning men dumpar ja kopplingen från stillastående på ca 5000 rpm så slirade den med vanliga 17" r däck.
Plockar ner skiten vilket visar sig bara var skrot kvar, lammelerna är helt slut å stål plattan mellan lammelerna håller på att spricka isär. Blir såklart väldigt matt/trött/sur/sned kopplingen kostade mig nästan 8000:- innan den var hemma. Så jag väntade mig lite mer
Kontaktar Scott på usrt som sålt kopplingen till mig. Skickar bilder video klipp, info mm
Spec börjar försvara sig direkt å fråga om ja kört in kopplingen? Kört den varm kall varm kall osv. Ja har använt den på gatan innan stripp körning, men har aldrig hört talas om nån koppling som ska köras in.
Efter mycket strul så vill spec ha tillbaka kopplingen för närmare undersökning. Hittar de nå fel så får jag en ny. Låter ju bra kan man tycka men de vill inte betala frakten tillbaka till usa. Så vad har man att välja på? betala själv å hoppas på de bästa eller bara lägga ner allt? Jag betalar surt de 881 sek de kostar i frakt till spec, fukkers
Nu har ja äntligen fått svar som lyder: Nej de är inget fel på din koppling den funkar, inget material fel. Den har bara slirat.
>>The clutch still works perfectly. >>Flywheel is fine >>it was simply slipped way too much.
Alltså man undrar ju hur de tänker? Tycker de jag kör som en kärring dvs reglerar farten med kopplingen?
Får 2 val/erbjudanden: You can have it back in rebuilt as new condition for $649 + shippin
eller:
you can get it made into a triple disk for $849 + shipping.
Men va fan!!! ska de vara på det viset? ska jag behöva köra deras trippel disc koppling för att de ska funka? Å hur fan ska man kunna lita på att den håller när deras värsta twin koppling inte funkar? Kan man ens lita på spec när de säger att ditt "flywheel is fine" å de vill bygga om de med nya lammeller De såg ut som skit i mina ögon. Jävla jänkare när ska de ta huvudet ur sanden å komma in i matchen? Tror de börjar närma sig en post på vwvortex eller vad göra??? Tjata mer kanske?
Hej
Lägg upp alla bilder här via www.tinypic.com så hjälper jag dig med resten.
Bara att svälja och inse att cashen är borta
- Maiden-VR6
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 291
- Blev medlem: lör 26 nov 2005, 18:18
- Ort: Jevnaker, Norge
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
vetefasiken vad som hänt men jag hade inga problem med min ,fullt grepp å lådras i mängder och såg som ny ut när jag skickade den till dig Kristian
men antar att erik kommer uppgradera till 02m eller nåt annat nu?
men antar att erik kommer uppgradera till 02m eller nåt annat nu?
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Har funderat lite på hur ja ska göra å kommit fram till att ja skickar ett mail direkt till spec (kontakten har skett via Scott på usrt tidigare) De ska få en sista chans att ställa saker tillrätta innan ja låter hela världen veta vad ja tycker om deras företagsverksamhet.
Foffa>> Vill du hjälpa blir ja bara glad Återkommer med info
Maiden-VR6>> Jag väntar me spänning
z-vr6nitrous>> Jag misstänker ju att min fukkade upp pga. att jag har vridet så lång ner i registret och att jag körde nog lite fler mil med min tror jag, vem vet? En 02m låda ligger i garaget å väntar iaf, den lär knappast få en spec koppling iaf.
p.buggy>> Självklart de går att överladda en r32 maskin Jag har lite andra planer för den...
Foffa>> Vill du hjälpa blir ja bara glad Återkommer med info
Maiden-VR6>> Jag väntar me spänning
z-vr6nitrous>> Jag misstänker ju att min fukkade upp pga. att jag har vridet så lång ner i registret och att jag körde nog lite fler mil med min tror jag, vem vet? En 02m låda ligger i garaget å väntar iaf, den lär knappast få en spec koppling iaf.
p.buggy>> Självklart de går att överladda en r32 maskin Jag har lite andra planer för den...
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
-
- Ny vaxad
- Inlägg: 10
- Blev medlem: mån 13 okt 2008, 20:27
- Kontakt:
Ja herregud.. vilken historia!
Jag läste igenom varje post här nu och.. ja... du imponerar stort Erik
Cudo's till dig för att du verkligen orkade köra vidare trots flertalet ras!
jag menar.. personligen hade jag slutat med bilar över huvudet taget, SPECIELLT efter första raset hos mappingfirman -suck-
Fast ger man sig så har man ju gjort allt jobb i onödan. och då skulle man väl hata sig själv för det istället..
Har just köpt min första VR6'a iaf, å nåt godis blir det väl så småningom på den med kan tro, ska bara utreda om den håller för min behandling i orginalutförande.
LYCKA TILL!
EDIT: Just ja.. måste ju ha nåt att klaga på med lär dig ta närbilder!
Jag läste igenom varje post här nu och.. ja... du imponerar stort Erik
Cudo's till dig för att du verkligen orkade köra vidare trots flertalet ras!
jag menar.. personligen hade jag slutat med bilar över huvudet taget, SPECIELLT efter första raset hos mappingfirman -suck-
Fast ger man sig så har man ju gjort allt jobb i onödan. och då skulle man väl hata sig själv för det istället..
Har just köpt min första VR6'a iaf, å nåt godis blir det väl så småningom på den med kan tro, ska bara utreda om den håller för min behandling i orginalutförande.
LYCKA TILL!
EDIT: Just ja.. måste ju ha nåt att klaga på med lär dig ta närbilder!
Livet börjar vid 300.. dock tycker inte flugorna det!
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Tack!! Kan ju säga i efterhand att hade min bil inte varit ett misshandlat vrak från tyskland så hade nog mitt intresse för vr6 och vw´s aldrig väckts. Känns som ja varit på de flesta skruvar på bilen. Alla gånger har de inte kännts lätt varken med inspirationen eller på den ekonomiska fronten. Men de som inte dödar härdar eller hur var de nu?? Mycket lärpengar har de blivit. Mycket går inte heller att läsa sig till man måste helt enkelt pröva sig fram och göra fel så man lär sig att göra rätt.Corbalin skrev:Ja herregud.. vilken historia!
Jag läste igenom varje post här nu och.. ja... du imponerar stort Erik
Cudo's till dig för att du verkligen orkade köra vidare trots flertalet ras!
jag menar.. personligen hade jag slutat med bilar över huvudet taget, SPECIELLT efter första raset hos mappingfirman -suck-
Fast ger man sig så har man ju gjort allt jobb i onödan. och då skulle man väl hata sig själv för det istället..
Har just köpt min första VR6'a iaf, å nåt godis blir det väl så småningom på den med kan tro, ska bara utreda om den håller för min behandling i orginalutförande.
LYCKA TILL!
EDIT: Just ja.. måste ju ha nåt att klaga på med lär dig ta närbilder!
Vill även slå ett slag för PPF, de har varit superhjälpsamma. Mitt tidigare ras kan de inte beskyllas för. Blocket var för mycket toppdeckat så kolvarna måste ha slagit i toppen när de blivit varmt. Även mitt gamla haltech spelade in. Inte deras fel med andra ord, även om de kunnat skicka hem mig å sagt kom tillbaka när motorn går som den ska.
Raset hos ppf var inte mitt första. De första gjorde jag hemma i garaget när mitt första turbobygge stod klart. Bilen stod bara å kördes på tomgång å hela den motorn me 2 st turbos rasade. Varför? Jag hade inte gjort rent blocket tillräckligt efter blästring. Blästersand dödar snabbt en motor.
Du ska få närbilder på kopplingen att gotta dig åt!
Lycka till med nyförvärvet!!
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt: