Kroll Bolls billjud =)) 080617

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Jävlar va bilder! :)
Ser bra ut nu!
Börjar arta sig!

Kommer med några bilder i min snart så kolla in ;)
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Inlägg av Pouzar »

fyfan va nice! väntar ivrigt på slutresultatet :)
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Bild
Bild
Bild
Här ser ni vad jag har att göra. olyckligtvis så kan jag INGENTING om billjud typ så jag måste fråga min kära vänner om hjälp med allt :D Jag kan bistå med mitt sällskap typ 8)
Kommer inte bli ngt snygge bygge utan bara så att det lirar för egen skull.
alexander_
Hardcore VR6:are
Inlägg: 271
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 16:40
Ort: gefle
Kontakt:

Inlägg av alexander_ »

sjukt fint kroll : ) men du ska ju lägga ner bilen på backen som vi i släktet pouzar gör : ) de är ju de ändra rätta ;) är riktigt imponerad av din bil!!! sjukt ball, sen passa fälgarna så groteskt bra på bilen... 8)
Bild
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

hur ska du bygga lådan nu då?
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

När lådan är bygg bak kommer jag antagligen få höja bilen lite bak annars kommer det ta i skärmkanterna heeela tiden.
Fram skulle jag vilja sänka ngt ngt men jag vill även ha på mina sidokjolar och då blir bilen tooooooooook låg precis bakom framhjulen. Vilket innebär att jag inte kan köra igenom bes.

Skee: Lådan kommer till en början att bli sluten låda så som det känns nu. Men som sagt så måste jag kolla detta med dom med erfarna killarna. Kommer inte heller bli ngn fine låda utan den skall bara fylla sitt bruk.
Användarens profilbild
chilibyte
VR6 Guide
Inlägg: 152
Blev medlem: fre 21 sep 2007, 09:30
Ort: Helsingborg

Inlägg av chilibyte »

Bygg en sluten låda på runt 30L och sätt den så att basen spelar uppåt, det är nice i en golf för en L7'a ;)
Golf VR6 Syncro -97 (såld)
Saab 9-5 2.3t Sportcombi -02
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

chilibyte skrev:Bygg en sluten låda på runt 30L och sätt den så att basen spelar uppåt, det är nice i en golf för en L7'a ;)
-Sluten låda 25-55L, hörde mig för med cdr här i gbg och han sa också att han brukar bygga ganska små lådor. Så 30L blir nog ganska bra.
-Portad låda 45-92L, har räknat på att bygga en låda på ca 140L men då är finns det typ ingen plats i bagagen vilket iofs inte räknar med ändå. Lutar ändå mot en sluten låda.........
Sätter man dom uppåt så studsar ljudet rakt upp i taket och inget mer, sätter man dom bakåt så studsar det tydligen fram osv. har läst en del och hört mig för.
Användarens profilbild
chilibyte
VR6 Guide
Inlägg: 152
Blev medlem: fre 21 sep 2007, 09:30
Ort: Helsingborg

Inlägg av chilibyte »

Kan fota hur min bas sitter, det är optimalt i en golf ;) Den spelar uppåt lutande bakåt typ, vet inte hur man ska förklara riktigt.

Edit: blev en bild i paint (kan hända den lutar lite mer bakåt än vad bilden visar, men du förstår min princip iaf hoppas jag):
http://uppladdning.net/bilder/0/bfc0d89 ... b2256f.JPG
Golf VR6 Syncro -97 (såld)
Saab 9-5 2.3t Sportcombi -02
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Japp jag förstår =)
Skriv svar