Skee^s Bil. vR6 Makeover, Slut men ändå inte! :D

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Kroll skrev:Var ngn oljeläcka i kompressorn om jag förstod det hela rätt.
Jo men det förklarar ju inte varför han inte ens har mer effekt än orginal.
Dom måste ju ha hittat något annat om inte kompressorn var skuren på något sätt
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Var ngn ventil också...han får förklara själv 8)
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Bild Bild
En riktig mapp gjordes!

Tändstiften byttes ut för att dom misstände, från champiion till Bosch super plus.
Spjällvinkel ändrades från 9.6grader till 12.9grader.
Oljecatchtankflyttades närmre ventilkåpan.

Och det mättes 245Hk på dynon på motorn, efter en jäkla massa felsökande som utan slutdämpare, koll av kat, andra tändkablar fatta killen inte vad som pågick. bromsningen var jättehackig.
Bromsningen blev jättehackig, han har jobbat med VW vr6 motor i 15 år och var förvirrad varför inte bilen gick som den skulle.

så efter 6 timmar i garaget massa godis o läsk avsluta vi med att tro att kamaxlarna står fel.

Vi slår ihop bilen och han tar den ut på en testur, den misstände inte längre och dom konstanta motorstoppen var ju botade.

Han kommer tillbaka och säger typ "jag har kört 100tals vr6or genom åren o det där är 280HK, när du kör få rman jobba med styrningen för det rycker höger vänster därför ser bromsningen hackig ut och jag kan inte mäta det.
Antingen dina breda hjul eller nägot med din upphängning som gör att det blir så sade han.

Nu till det andra problemet, det läcker olja från kompressorn, ner i luftfiultret och in i motorn vilket ger lite fet blandning.
Han testade byta en Nippel efter sett ett liknande problem på en annan bil vilket inte löste problemet som jag såg när jag kom hem.

Finns 2 orsaker sade dom, en är att oljereturen sitter för lågt andra är att kompressorn är kass.
Om oljan blockeras på returen går den tillbaka till kompressorn o ut i den, dock har jag inte kört så våldsamt nog för att det ska hända, jag har flyttat upp returen till gränsen.

Så det blir att byta Kompressorn på garantin, skönt o ha 3 års garanti på den.

Men helt klart går bilen mycket mycket bättre nu!!!! men kan gå bättre om oljan slutar läcka!
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Skönt att det verkar lösa sig.

Bar du inte slagit ventilerna i kolvarna om kammen setat fel :(


Hur mycket laddar den nu ?
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

foffa2002 skrev:Skönt att det verkar lösa sig.

Bar du inte slagit ventilerna i kolvarna om kammen setat fel :(


Hur mycket laddar den nu ?
8 psi vid 7000rpm
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Då blir det max 270hk utan kompressor förlust.
1,55*174=270
En 250-260hk ger den nog iaf dvs ca 235hk på hjulen .


Borde ju kännas bra mycket snabbare nu.

Är du nöjd med mappningen.

Var det NS racing som mappade ?
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

foffa2002 skrev:Då blir det max 270hk utan kompressor förlust.
1,55*174=270
En 250-260hk ger den nog iaf dvs ca 235hk på hjulen .


Borde ju kännas bra mycket snabbare nu.

Är du nöjd med mappningen.

Var det NS racing som mappade ?
Det vart Stealth Racing som mappade, sammarbets partner,Ns racing killen gick i samma klass som Vf engineering chefen gjorde och startade Ns racing tilsammans.
Så jättenöjd med det besöket, speciellt att den inte dör hela tiden.
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

VF engineering chefen = Nic Sharan


Go figure vad NS-Racing står för ;)


Nic startade både VF och NS
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Japp efter några veckors full rush o inga uppdateringar tänka jag visa vad jag hållt på med dom senaste veckorna.

Jag drog på Gatbilar tour vilket visade sig vara något ruskigt kul, fest, fest o mer fest på kvällarna vilket också varvade med Gokart o bilutsällningar.


Satte mig i bilen dagen innan för att köra ner till Karlskrona från gbg,
Bild
passade på att prata med nån kille från dalarna som skulle ner med, men han tog inte alls samma väg.
NÄr jag kom till Växjö kommer det upp en Volvo i rumpan på mig.
Bild
Bild
Och det blir full gas till Karlskrona! visade sig att det vart killen jag pratade på morgonen, helt slumpvist kom vi ihop på samma korsning :D
Bild
Vi hade pratat upp oss om hotell och parkera stiligt ut mot gatan!
Bild
Något som jag uppmärksammat är att på alla möten är det alltid nåt som går sönder, oavsett om det är nån som ominstallerar windows på något LAN eller om ett avgassystem hoppar loss.
Bild

Vi träffades dagen innan touren skulle börja med lite koll varans bilar.
Fin Lexus.
Bild Bild
Ovlov
Bild
Buss
Bild
mums för VR6 or.
Bild
Bild
Vidare till stan färdades det med.
Bild
Och en tur på Bilsports redaktion och deras bilmuseum visades.
Bild Bild
Ute igen,, för mycket gamla bilar där inne.
Bild
Några av deltagarna.
Bild

Uppställning på karlskronas stora Torg.
Bild Bild Bild

Efter ha slängt i mig mat för nästa 400kr var jag så hungrig att jag drog till MAX efteråt o käka en hamburgare, var ju bara kaninmat på den restaurangen.

Karavan körande!
Bild
Vi tog oss upp på ett stort berg som hade helt ok utsikt!
Bild Bild Bild Bild

Vi slutar där innan jag dödar er med bilder!!!!! på den dagen.

Dag1, allaa ca 50 bilar samlades och vi körde till Lockarps Gokart och bilsport bjöd på Gokart turné!
Bild Bild
Coola gänget.
Bild
Några som vann men inte jag!
Bild

Ställde ut bilen iaf på autoexperten.
Bild
BildVi stannade även till i göteborg men jag tog faktiskt inga bilder där uta nästa oton blev i Jönköping!
Bild
Full Succé
Bild
Helt goa folk som kör denna bilen!
Bild
o Max igen på kvällen.
Bild
Passade på att rengöra luftfiltret och lämna stora röda märken på hotellet toa :D
Bild Bild

Hur många av er vet vart detta är!
Bild
http://www.garaget.org/video/bc6sy57446v5

Min nästa Motor!
Bild
3000HK på Tomgång och 7000på full fart.
Hadde äran o stå 3 meter från avgasrören när dom startade den där metanol bilen,,,,, fy fan vilken syn,, alldrig gråtit så mycket för för en bil!!!! :P
http://www.garaget.org/video/7tnn1a53q0vd http://www.garaget.org/video/cu4kjdvjaeu5 http://www.garaget.org/video/p0swsmnuuh2e

Snyggaste!
Bild

Utställning i norrköping med!
Bild
Bild
Batterier
Bild
Bränna gummi!
Bild

Så efter denna utställning åkte jag ut o parkera min bil, kom tillbaka lite senare och hade då ca 40 bilar bakom mig!!! ska jag leda karavanen, Kooz kommer upp bredvid mig o säger hej o kör vidare!

alla kör vidare efter han,, senare kör han av motorvägen med alla bakom, ner till en rondell som Kooz kör runt i som skapar fetaste kön ut på motorvägen, jag orkar inte stanna i den rondellen så kör ur och får då alla efter mig!!!!
Sällan man blir så nervös när man kör in mot centrum med den jätteormen bakom :D
Hittade en fin kyrka i Norrköping där en del av oss parkera! jag tog dock bara ett foto på när länsman "körde bort oss"
Bild
http://www.garaget.org/video/hxegw919hoo5

Lång bro!
Bild
Och Genast FESTA!!!!
Bild Bild
Putsbög!
Bild
Samt denna var ju kul o ha i däcket!!! fixade det när jag kom hem, bäst o göra innan däcket rostar.
Bild
Gamla bilen!
Bild
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

258 mil totalt!

Japp jag kom hem ifrån Öland och direkt laga punkan!
Bild
Det slogs direkt tanke att jag skulle fixa mappen! så planen blev att köra till tillverkaren som gör kompressorn i England, STORBRITANIEN!
Bruden ville följa med min jag lämna kvar henne hemma men små syskonen fick följa med!
Bild
Första målet blev Amsterdam på Navigationen!
Bild Bild
Nån som kan Danmarks nationalsång?
Bild
130 står det :D
Bild
3 timmar senare o i Puttgarden!
Bild Bild
100Oktanig bensin!!!
Bild Bild
Och här har vi Nederländerna!!!
Bild
Härlig luffar frukost!
Bild Bild Bild Bild
Amsterdam har ett antal udda byggnader!
Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild
YEAH FRAMME!!!!
Bild
Vad är detta!!!
Bild Bild
Cofe SHOP!
Bild
Bild
Muffins till småsyskonen!
Bild
Och så blir det om du inte betalar p avgiften!
Bild
Kostnad €104!!!!!!

Efter Massa körande och stop i en del olika hamnar till sisst att hitta den billigaste med typ €100 billigare än alla andra!
Bild Bild Bild Bild Bild Bild

Efter detta blev det raka vägen till hotellet och et var faktiskt väldigt enkelt o köra på fel sida av vägen!
i huvudtaget på hela resan det som gjordes fel var att man skulle sväng i en T korsning så körde man in på fel sida, det var lite fel i skallen då!!!!
Gamla bilen!
Bild
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH VAFAN TAR DOM 100KR/MB UTOMLANDS, SATAN 4200 KR ÅT HELVETE
Gamla bilen!
Bild
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Vad i HELA!!!
Bild

Denna evo 8 står i Edgware London och han använder den i Canonball3000, hade 800hk sisst han kolla men byggt mer sedan dess, sisst han räkna hade han lagt ner £75000 på den.
Laddtrycksmätarn gick bara till 2bar sen hängde den inte med mer!!!
Bild
EVO 8, Golf R32, Porsche 907 Kompressormatad till 480HK, Bmw M3 Cab Kompressor matad till 450HK, Audi RS6 ca 500-560Hk Limited edition 169/999.
Alla dessa bilar gick sjukt bra kan jag lova!!!
Bild
Han som jag köpte kompressorn av!

Sen tillbringa jag några dagar i London men lägger inte upp bilder på det här,,, där får ni tänk er vad man gör!

Bild i Dover innan avfärd till Frankrike dock!
Bild
Polisen gillade inte mina kraftiga pådrag heller så som dom skrek efter mig :D

När jag kom hem hade jag paketväntande!!

Bild Bild
Jag o några bekanta köpte silikonslangar tillsammans!
Bild Bild
Så ut med dom gamla!
Bild Bild Bild
Denna slangen kunde jag inte byta ut!!!
Bild

Folksamling runt min bil!!!
Bild
Kompressor ljudet är annorlunda!!!
Gamla bilen!
Bild
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Inlägg av heika_ »

Skee^ skrev:AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH VAFAN TAR DOM 100KR/MB UTOMLANDS, SATAN 4200 KR ÅT HELVETE
tråden vart intressantare ju mer bilder det var :P

men men det ovan fattar inte jag :S
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Han satt på nätet med mobilen och det vart dyrt
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

skee ,lust att sälja silicon slangen som du inte monterade?
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Skriv svar