Genuines Golf

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Genuine
Vr6 Beroende
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 apr 2006, 01:40
Ort: Bjärred

Genuines Golf

Inlägg av Genuine »

Tja folks!
Tänkte visa lite vad jag pillar med under vintern. Det har rullat in lite pengar nu på sistone, så mina funderingar är vad som ska uppdateras främst? Motorn är jag nöjd med, men man kanske ska kräma ur lite extra? Hur är det med VR6ans bromsar? är de i behov av uppgradering när man ligger o buskör etc?


Bild
Bild

Köpte Goffen förra vintern och har sen dess mest övningskört, men även pillat en del. 17", tonade rutor, ny grill, böserblick m.m. finns på listan. I och med det är "steg1" i min planering klar. Nu under vintern kommer jag främst rikta in mig på att fixa till interiört. Steg2 innehåller b.la:
  • ICE:
    Lightning Audio diskanter
    Lightning Audio 6,5"
    Lightning Audio 6x9"
    Lightning Audio 10"
    Lightning Audio B.4.400


    Styling:
    Diverse interiör delar i alumiun
    Ljuddämpare
    Angel eyes framlampor
    M3 speglar
    Klarglas blinkers
    Lackerade detaljer
Mecka sig lite
Bild

Första steget är i o plattan är klädd. Efter juletider väntar nya 6x9or och då kommer även det andra steget monteras.
Bild

Nya angel-eyes!
Bild

Nya bilder 07-02-17
Xbox-Lir!
Bild
Bild

Nya bilder 07-02-20
(c) Foto av Oscar, nacksparr.se
Bild
Bild
Bild
Bild


//G

Fler bilder hittar ni på www.gatbilar.se/genuine och på www.streetclub.se
Senast redigerad av Genuine den tis 20 feb 2007, 23:45, redigerad totalt 5 gång.
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Snyggt :D
Användarens profilbild
Genuine
Vr6 Beroende
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 apr 2006, 01:40
Ort: Bjärred

Inlägg av Genuine »

Antar att de flesta här har sett ett antal "nästan-orginal Golf" innan :p
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

säkringar i skuffen? hoppas du har en huvudsäkring fram i motorutrymmet pga brandrisk.
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
Genuine
Vr6 Beroende
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 apr 2006, 01:40
Ort: Bjärred

Inlägg av Genuine »

Skee^ skrev:säkringar i skuffen? hoppas du har en huvudsäkring fram i motorutrymmet pga brandrisk.
O ja, sakringen darbak ar dock praktiskt nar man ska pilla o koppla med slutsteget o inte vill ha strom i sig eller orsaka en kortslutning...

Sitter i Thailand just nu med en helt ny DVD med touchscreen som ska monteras. Fick dessutom lite lull-lull i julklapp, sa snart ar nog insidan klar :)
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

Genuine skrev: Sitter i Thailand just nu med en helt ny DVD med touchscreen som ska monteras. Fick dessutom lite lull-lull i julklapp, sa snart ar nog insidan klar :)
Stackars dig som måste sitta i thailand :lol:
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
Användarens profilbild
Genuine
Vr6 Beroende
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 apr 2006, 01:40
Ort: Bjärred

Inlägg av Genuine »

Nu har det meckats och donats lite i garget. Köpte hem lite prylar från vr6afo här på forumet och de smackades på ganska omgående.


På Multimedia fronten har jag installerat DVD spelar m. skärm och dragit om varenda jävla sladd till min "nya" stereo anläggning. Förstörde ett Lightning steg så kände mig tvungen att köpa två nya.

Bilder hittar ni i första inlägget. Kom gärna med tips, kritik och kommentarer.

//G

Ps. Söker just nu vita baklampor och ny grill. Hör av er!
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Kan du visa bakdörrarna, ska själv installera lite ljud i bakdörrarna imorgon, tror att högtalarna sitter väldigt tajt imot säterna när dörrarna är stända, sant?
Gamla bilen!
Bild
Rifflie
Turbo VR6a
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 18:25
Ort: Halmstad

Inlägg av Rifflie »

Han har inga bakdörrar.. d e bara en 3dörrars..
Användarens profilbild
Genuine
Vr6 Beroende
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 apr 2006, 01:40
Ort: Bjärred

Inlägg av Genuine »

Skee^ skrev:Kan du visa bakdörrarna, ska själv installera lite ljud i bakdörrarna imorgon, tror att högtalarna sitter väldigt tajt imot säterna när dörrarna är stända, sant?
Ja, högtalarna sitter ganska tajt, mina galler sticker ut rättså mycket och ligger nästan emot. Dessutom skymmer stolen typ 1/4 pizzabit av högtalaren.

Finns inte så många andra ställen att montera den på dock, och det finns färdiga mallar för att såga på insidan av "dörren".

Ska fixa foto på der så snart som möjligt.
vr6afo
Vr6 Beroende
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 10 okt 2006, 20:29

Inlägg av vr6afo »

Lyktorna ser riktigt bra ut... på en stylad bil ;) :D

Jag tror det är "dumt" att försöka ta loss ögonlocken, men det borde vara ganska lätt att maskera, om du skall lacka om dem.
MVH

Anders
Golf VR6 Syncro -98
=============
Användarens profilbild
Genuine
Vr6 Beroende
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 apr 2006, 01:40
Ort: Bjärred

Inlägg av Genuine »

vr6afo skrev:Jag tror det är "dumt" att försöka ta loss ögonlocken, men det borde vara ganska lätt att maskera, om du skall lacka om dem.
Ja, det har du nog rätt i. Tycker mer o mer om ögonlocken ju mer jag tittar på den också. :) Får fixa mig en riktigt grill. Kopplade fstn in blikisarna också, och kopplade av de "vanliga" framblinkersarna. Vad tror ni de kommer säga på bes.?

vr6afo skrev:Lyktorna ser riktigt bra ut... på en stylad bil ;) :D
Ska jag ta det som en hint att jag måste jobba hårdare? :lol:
vr6afo
Vr6 Beroende
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 10 okt 2006, 20:29

Inlägg av vr6afo »

Genuine skrev:Vad tror ni de kommer säga på bes.?
Fråga vad de har för synpunkter, är ju lätt att koppla som bilprovningen vill och sedan koppla som du vill :D... fast iof, vill du helt ta bort originalblinkerserna kanske det ställer till det för dig? Det borde ju räcka med blinkerser i lyktorna, precis som golf IV har original från fabrik.
Genuine skrev:Ska jag ta det som en hint att jag måste jobba hårdare? :lol:
Absolut inte! Jag håller ju på att "styla ner" min bil till original och då tycker jag (min personliga smak) att dessa angeleyes inte passade så bra på min bil. De passar/är snyggare på din :D
MVH

Anders
Golf VR6 Syncro -98
=============
Användarens profilbild
Genuine
Vr6 Beroende
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 apr 2006, 01:40
Ort: Bjärred

Inlägg av Genuine »

vr6afo skrev:
Genuine skrev:Vad tror ni de kommer säga på bes.?
Fråga vad de har för synpunkter, är ju lätt att koppla som bilprovningen vill och sedan koppla som du vill :D... fast iof, vill du helt ta bort originalblinkerserna kanske det ställer till det för dig? Det borde ju räcka med blinkerser i lyktorna, precis som golf IV har original från fabrik.
Frågan är hur många som koll på att Golf3an egentligen har sina blinkers där nere? Tror inte att de flesta ens tänker på att det är "styling"-lysen.

Tanken var att lackera blinkers och de andra plattorna i bilens färg, och senare byta ut framkjolen mot en utan plats för blinkers o sånt.

Vi får väl se! :roll:
Användarens profilbild
Genuine
Vr6 Beroende
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 apr 2006, 01:40
Ort: Bjärred

Inlägg av Genuine »

Lite nya bilder uppe! Ny grill sitter på. Dessutom ser man de nya framlyktorna, speglarna och blinkersarna. Lite bilder från insidan där vi sitter o lirar Xbox, man skymtar dessutom min aluväxelspak (kommer machande handbroms) och min varvmätare.

Listan på modifikationer har fått sig en modifiering också. Please comment! :D
Skriv svar