Projekt PatteMobil=)

Här skriver du om ditt projekt
Användarens profilbild
Genuine
Vr6 Beroende
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 apr 2006, 01:40
Ort: Bjärred

Inlägg av Genuine »

Patte skrev: Japp.. har gjort allt själv! Bakluckan va inte roligt alls.. Vääääldigt mycke spacklande å slipande blev det :shock:
Lycka till!
Testa o smäll med bakluckan ett par gånger innan du skickar iväg den till lack. Jag använde kemiskmetall o finspackel när jag tog bort mitt VW märke. Det sprack. :(
Användarens profilbild
Patte
VR6 newbie
Inlägg: 45
Blev medlem: ons 18 okt 2006, 07:19
Ort: Linköping

Inlägg av Patte »

Genuine skrev:
Patte skrev: Japp.. har gjort allt själv! Bakluckan va inte roligt alls.. Vääääldigt mycke spacklande å slipande blev det :shock:
Lycka till!
Testa o smäll med bakluckan ett par gånger innan du skickar iväg den till lack. Jag använde kemiskmetall o finspackel när jag tog bort mitt VW märke. Det sprack. :(
Det har jag gjort å verkar hålla. Men svetsa du igen det hålet då eller? För det gjorde ju jag, och det blev rätt bra så jag behövde inte lägga så mycke spackel där. Behövde inga jättestora mångder spackel överhuvudtaget på luckan, det blev bara väldigt mycket finspacklande för att få ytan jämn å fin.
nää
Användarens profilbild
Genuine
Vr6 Beroende
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 apr 2006, 01:40
Ort: Bjärred

Inlägg av Genuine »

Patte skrev:
Genuine skrev:
Patte skrev: Japp.. har gjort allt själv! Bakluckan va inte roligt alls.. Vääääldigt mycke spacklande å slipande blev det :shock:
Lycka till!
Testa o smäll med bakluckan ett par gånger innan du skickar iväg den till lack. Jag använde kemiskmetall o finspackel när jag tog bort mitt VW märke. Det sprack. :(
Det har jag gjort å verkar hålla. Men svetsa du igen det hålet då eller? För det gjorde ju jag, och det blev rätt bra så jag behövde inte lägga så mycke spackel där. Behövde inga jättestora mångder spackel överhuvudtaget på luckan, det blev bara väldigt mycket finspacklande för att få ytan jämn å fin.
Jag blev så jävla less på skiten att jag lät plåtnissen fixa det i samband med att de fixade min krockskada, de tog inget extra för det! Han snackade något om nån sorts lim som de använde, men jag vågar inte säga säkert. Hålet till vindrutetorkaren blev dock svetsat, det ser man inifrån.

Hoppas de blir bra!
//G
Användarens profilbild
Patte
VR6 newbie
Inlägg: 45
Blev medlem: ons 18 okt 2006, 07:19
Ort: Linköping

Inlägg av Patte »

Nu jäklar börjar det bli någorlunda klart.. Var idag och lämnade bilen hos lackeraren. Det blev lite dramastiskt när jag skulle köra golfen till lacken dock, körde den på släp, vilket jag inte har någon större erfarenhet av. Kände att släpet började kasta lite vid 60km/h på småvägarna så jag saktade ner. Kom ut på en större och finare väg. Gasade på och börjde närma mej 70km/h då släpet började kasta som fan, försökte bromsa men det hjälpte inte ett skit. Det skrek om däcken på släpet som for som en vante i backspegeln. Till slut kunde jag få styr på det och höll stadiga 45km/h resterande biten. Längesedan jag va så nervös! :shock: Fick se ett färgprov på lacken. Blir nog rätt häftigt. Svart med guld/röd spindrifteffekt. Panelen är flockad och ska hämtas i veckan. Har klätt om tak, a- b- och c-stolpar i svart velor (stavning?). Sytt nya damasker för växelspak och handbroms i rött skinn. Byggt nya dörrsidor i aluminium. Har nog lyckats klura ut hur jag ska få dit mina nya stolar också, men dom kommer på först efter besiktningen. Nya fälgar och däck är beställt och ska komma nu i veckan, det blev 18" A8-fälgar med 215/35. Förhoppningsvis är jag ute på premiärturen om ungefär en vecka!! 8) Ska bli så skönt att skrota min fula å äckliga vinterbil! (dansbandsblå Ford sierra -88, med mycket rost å många bucklor!)Kommer lite bilder från lackeringen i veckan om jag kan få kameran att funka som jag vill.
nää
Användarens profilbild
6an
VR6 Guide
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 10 jun 2004, 21:32
Ort: Lund

Inlägg av 6an »

Kommer nog bli väldigt fint! Låter gött ivf.
Velor stavas annars Velour :wink:

Sugen på att få se lite bilder på henne snart! Många dräggel trådar nu :D
Användarens profilbild
Patte
VR6 newbie
Inlägg: 45
Blev medlem: ons 18 okt 2006, 07:19
Ort: Linköping

Inlägg av Patte »

Nu har man fått tillbaka bilen från lacken.. Blev riktigt bra! Idag har jag monterat instrumentpanel, taklucka och div detaljer på karossen. Panelen flockades och blev verkligen över förväntning! Kan jag verkligen rekomendera att göra. Har måttat lite till fästena för nya stolarna, ska fixas och svetsas ihop till på måndag av en bekant. Fick en avi från gummihuset igår att mina fälgar äntligen har kommit (efter 1½ månad:S)! Fick även ett mejl att mina däck är skickade, så dom bör dyka upp i veckan. Så nu är bilen i stort sett klar. Eller helt klar blir den väl aldrig, har 1000 grejer till jag vill göra med den, men i det stora hela iaf. har tagit lite kort men det har blivit nåt strul med kameran så jag kan inte lägga in dom på datorn. Så försöka fixa till det, annars får ni se pärlan på BugRun!=) Tog förresten premiärturen igår, och blev påmind om vad jag har slitet för hela vintern!=)
nää
Skriv svar