Mitt turbo bygge

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Ja man kan ju alltid hoppas. tror bästa lösningen på gamla downipien är att kapa bort gamla flänsarna nere vid kattarna då går det att svetsa dit dom vid nästa bes så slippet jag riva ner kardan
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Inlägg av polomannen »

Kom igen nu upp med bilder.
:wink:
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Användarens profilbild
p.buggy
VR6 Guide
Inlägg: 145
Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
Ort: Haninge, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av p.buggy »

ok... va mest bara nyfiken om priset...

Men bra att lådan håller iaf, trisst annars....
Vento VR6 -92
Vento VR6 -93
Vento VR6 -94
Vento VR6 -97
Jetta VR6 -98
Golf 1.6 MF -10
Caddy TDI -13
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Demonteringen är inget att se bara en svetig och arg ja. Men ska snart ner i garaget och meka dän det sista sen blir det monterings bilder. steg 2 ska kosta 3650 dollar men jag köpte mera prylar så som kopling och motorfästen och fick betydligt mycket bättre pris:)
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Användarens profilbild
MrWhite
*Donator*
Inlägg: 47
Blev medlem: tor 26 maj 2005, 23:02
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av MrWhite »

Se så, lite bilder kan du väl bjuda på :)

Roligt att det är nån som bygger på en syncro, inte allt för vanligt...
Keep up the good work!
/MrWhite
När man står med båda fötterna på jorden, har man oftast bilen på verkstan.

vr6 syncron: http://www.garaget.org/?car=16379
Användarens profilbild
freeman
VR6 Guide
Inlägg: 183
Blev medlem: sön 09 jul 2006, 04:47
Ort: örebro
Kontakt:

Inlägg av freeman »

Han har problem med downpipe och kardan.. den sitter i väggen för downpipe... Vi har sagt till han ca 30 gånger att ta bort den vem behöver drift på bakhjulen :D han total vägrar :lol:
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

freeman skrev:Han har problem med downpipe och kardan.. den sitter i väggen för downpipe... Vi har sagt till han ca 30 gånger att ta bort den vem behöver drift på bakhjulen :D han total vägrar :lol:
fick han fel downpipe ?
Eller var kartongtrimmet inte gjort för syncro ?
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Nu är downpipen färdig. Så drog man av 3 bulltar till grenrören så nu lite nytt jobb tils imorgon men olja till och från turbon är klart det med så snart kanske gamla vagnen går igen. Foffa kittet var inte till syncron men skulle passa med mindre modifikationer men det vet jag inte riktigt om man kan kalla det. Och tack till bo här på forumet som ställde upp men svetshjälp ikväll.
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Användarens profilbild
Henric
Hardcore VR6:are
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 09:22
Ort: Mjölby/Linköping

Inlägg av Henric »

Vr6Variant skrev:Nu är downpipen färdig. Så drog man av 3 bulltar till grenrören så nu lite nytt jobb tils imorgon men olja till och från turbon är klart det med så snart kanske gamla vagnen går igen. Foffa kittet var inte till syncron men skulle passa med mindre modifikationer men det vet jag inte riktigt om man kan kalla det. Och tack till bo här på forumet som ställde upp men svetshjälp ikväll.
Kinetic vet väll inte änns om det passar så det var nog bara en chansning från deras sida, dom har ju inte syncron där borta men i alla fall bra att det inte va några större problem då att fixa. Men vart tog bygg bilderna vägen? :)

Henke
Användarens profilbild
Henkosvr6
Polerat insug
Inlägg: 31
Blev medlem: sön 29 okt 2006, 02:36
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Henkosvr6 »

nice, det smider på ;)
har du någon tidsplan?
Användarens profilbild
freeman
VR6 Guide
Inlägg: 183
Blev medlem: sön 09 jul 2006, 04:47
Ort: örebro
Kontakt:

Inlägg av freeman »

Vr6Variant skrev:Nu är downpipen färdig. Så drog man av 3 bulltar till grenrören så nu lite nytt jobb tils imorgon men olja till och från turbon är klart det med så snart kanske gamla vagnen går igen. Foffa kittet var inte till syncron men skulle passa med mindre modifikationer men det vet jag inte riktigt om man kan kalla det. Och tack till bo här på forumet som ställde upp men svetshjälp ikväll.

Fish..skulle inte du ringa? :D
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Jag ringde 3 gångerna men det var upptaget.
Vart lite bilder tagna igår dom kommer upp så fort jag hittar kabeln så jag kan få in dom i datan
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Användarens profilbild
freeman
VR6 Guide
Inlägg: 183
Blev medlem: sön 09 jul 2006, 04:47
Ort: örebro
Kontakt:

Inlägg av freeman »

hur miljö skadad är man inte.. man ringer Vr6Variant kl 22.00 för att kolla om han meckade eller inte.. självklart så höll han på :D
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Nya bilder på bygget är uppe.
http://gallery60529.fotopic.net/c1137273.html
Förhoppningsvis blir det uppstart på vagnen idag.Allt passade som handen i hansken igår. Det som gjordes var linda downpipen med avgasbandage (svart) monterade ic och alla rör till den och det pasade fin fint.
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Ja ni inte så mycket gjort idag då en viss mister freeman inte drog åt en slang klämma från turbon till icn så det blev lite extra jobb idag då det var ganska svårt att komma åt :( .Annars så satte jag i nya stift och monterade insuget, böt olje filter så det som är kvar nu är 1 ic rör och slangen till dumpen, sätta på westgaten montera chipp, fylla på olja och vrida på nyckeln hehehehehehe sen ska förståss resten av avgas systemet byggas men det hör ju inte riktigt hit starta kan man ju göra ändå :)
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Skriv svar