Mitt turbo bygge

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
freeman
VR6 Guide
Inlägg: 183
Blev medlem: sön 09 jul 2006, 04:47
Ort: örebro
Kontakt:

Inlägg av freeman »

Vr6Variant skrev:Ja ni inte så mycket gjort idag då en viss mister freeman inte drog åt en slang klämma från turbon till icn så det blev lite extra jobb idag då det var ganska svårt att komma åt :( .Annars så satte jag i nya stift och monterade insuget, böt olje filter så det som är kvar nu är 1 ic rör och slangen till dumpen, sätta på westgaten montera chipp, fylla på olja och vrida på nyckeln hehehehehehe sen ska förståss resten av avgas systemet byggas men det hör ju inte riktigt hit starta kan man ju göra ändå :)
AAaa... jag sa ca 4 gånger att jag inte kunde få upp den längre och drog åt den. Självklart så ska du dubbel kolla allt arbete jag utför :D
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Men du sa även "Jag är ju inte du och drar åt den om den inte sitter på" det var vad du sa hehehe
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Inlägg av polomannen »

Vr6Variant skrev:Men du sa även "Jag är ju inte du och drar åt den om den inte sitter på" det var vad du sa hehehe
Kom igen nu skicka upp lite bilder på dina grejer så alla får se
Iställe för bara massa skriverier. :!: :!:

http://www.dubstopimports.com/'
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Användarens profilbild
freeman
VR6 Guide
Inlägg: 183
Blev medlem: sön 09 jul 2006, 04:47
Ort: örebro
Kontakt:

Inlägg av freeman »

Vr6Variant skrev:Men du sa även "Jag är ju inte du och drar åt den om den inte sitter på" det var vad du sa hehehe
jag säger så mycket.. kommer knappt ihåg 30% av allt :roll: :wink: :wink: :D
Användarens profilbild
Screwed
*Donator*
Inlägg: 39
Blev medlem: tor 15 dec 2005, 18:30
Ort: Fagersta

Inlägg av Screwed »

härligt bygge.. kul att det går framåt och att det går hyfsat bra för dig iaf..
måste vara bra mycket roligare med mycket mos i en syncro än en vanlig FWD..

måste säga att jag är riktigt avundsjuk..
är skapligt sugen på att montera ett kompressorkit eller turbo på min oxå..
det är alldeles för många bilar som man vet kör ifrån en i ett rödljusrace :P
men just nu har man ju inte riktigt ekonomi för det.. :(
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Anonymous

Inlägg av Anonymous »

Snyggt! :D
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Så bilen är uppstartad och gått på tomgång i ca 15 min med lite var då och då:) men ej provkörd då den står på pallbockar iväntan på ett nytt avgas som ska byggas nu i vecka. Men j****a bad det var kul att bilen startade på första försöket och att alt går som det ska,nu väntas bara en provrunda.hahahahahah så glad man kan vara som ett litet barn på julafton så kändes det igår.Sen kanske jag ska tilläga att jag inte har någon skruv vana innan detta det mest avanserade jag gjort med en bil förut är att byta hjul lager så det käns extar kul. Bilder kommer upp så snart freeman fåttr upp dom på sin server. Samt att film klip utlåvas vid första prov rundan brakar det så ska jag ha det på film så man aldrig glömmer det hehehe.
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Användarens profilbild
Henric
Hardcore VR6:are
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 09:22
Ort: Mjölby/Linköping

Inlägg av Henric »

Vr6Variant skrev:Så bilen är uppstartad och gått på tomgång i ca 15 min med lite var då och då:) men ej provkörd då den står på pallbockar iväntan på ett nytt avgas som ska byggas nu i vecka. Men j****a bad det var kul att bilen startade på första försöket och att alt går som det ska,nu väntas bara en provrunda.hahahahahah så glad man kan vara som ett litet barn på julafton så kändes det igår.Sen kanske jag ska tilläga att jag inte har någon skruv vana innan detta det mest avanserade jag gjort med en bil förut är att byta hjul lager så det käns extar kul. Bilder kommer upp så snart freeman fåttr upp dom på sin server. Samt att film klip utlåvas vid första prov rundan brakar det så ska jag ha det på film så man aldrig glömmer det hehehe.
Grattis mannen! det är något särskilt med att starta upp sitt första turbo bygge! :)


Mvh Henke
Anonymous

Inlägg av Anonymous »

Häftigt bygge! :D
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Här kommer lite bygg bilder håll tillgodo.Ligger även ett film klipp med från mobilen som går att öppna med appel mediaplayer tror jag.
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Anonymous

Inlägg av Anonymous »

Vart e bygg bilderna? :roll:
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

oj glömde länken men då får ni en länk till filmen och en till bilderna nu då

Filmen
http://www.youtube.com/watch?v=PrLlBqACfvQ
Bilderna
http://www.pal.pp.se/~freeman/Bilder_pa_bygget/
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

Grattis mannen! det är något särskilt med att starta upp sitt första turbo bygge! :)


Mvh Henke

[/quote]

jag kan bara hålla med dej fick rysningar första gången jag starta upp min motor det va första turbo konverteringen jag gett mej på och den starta lika lätt som den gamla sugmotorn vilken känsla sen när turbon slår in vid 3000rpm och det brakar loss och det bara skenar iväg!!!! vill att det skall va vår nu så man får ta ut kärran på en tur igen och jag fått ordning på styrsystemet så man kan ladda lite friskare :)
mk2 vr6
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Ja jag har inte känt när det brakar iväg en men jag är bra sugen att släppa ner henne och prov köra men lugnr mig tills jag bygt avgas. instalerade laddtrycks mätare idag och den dallar som den ska så det kändes trygt att varva lite extra idag hehehe
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Skriv svar