Mitt turbo bygge

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Henric
Hardcore VR6:are
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 09:22
Ort: Mjölby/Linköping

Inlägg av Henric »

härligt att det går framåt, vad är ditt effekt mål? ska du komp sänka? ska du byta ut mer grejer än vad du visar på bilden förutom diff då?


henke
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

har även motor fästen från kinetic som ska monteras sen ny kopling men jag lugnar mig med koplingen för det är en billig försäkring innan lådan ger upp efekt är svårt att säga men enligt kinetic så kommer jag hamna på ca 330-350hk med steg 2 blir andra stakar och kolvar till nästa vinter och någon kompsänkning behövs inte till steg 2 men i steg 3 som blir till nästa vinter kommer det.
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

En av dom snyggaste kombi man har sett :D
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Somsakt tack det är kul att höra att ni gilla alla timmar man lakt ner på bilen, det är mycket plast men det kan vara nog så jobbit att få allt att passa in och sitta som det ska sen att det är ovanligt med kombi gör det mycket rolgare:)
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Inlägg av mathias »

har du någon länk till hemsidan som säljer ditt turbo-kitt?
Show us the meaning of haste
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

kolvar o stakar behöver du inte innan 600hk .
Här har du en lista på vad sakerna klarar .

Spridare = 250hk
Soppapump = 280hk
diff = 300hk
drev = 450hk
koppling=250hk
stakar = 650hk/8000varv
kolvar 650hk/8000varv
Topp=7500varv
kammar=550hk


MEN kinetic stage 2 spridare etc är endast 315cc dvs 280-300hk är max vad kittet kan lämna .

//F
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Inlägg av polomannen »

Jag måste hålla med det är en snygg kombi du har. :wink:

Det blir intressant och följa ditt projekt.

http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
snuspackarn
Turbo VR6a
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 19 feb 2004, 14:32
Ort: sverige
Kontakt:

Inlägg av snuspackarn »

Jag får väl slänga mig på vagnen och påpeka att bilen ser grym ut...

En av dom snyggaste jag sett på denna sida

Inte för mycket, men ändå det där lilla extra
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Tack för allt beröm.Nu till dagens problem jag får inte ut min downpipe har plockat bort grenrören och släpt vid cattarn men kardan sitter i vägen någon som bytt på en syncro förut snälla hjälp!!!
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Släpp på kardan, inte svårt bara en ringnyckel och 3 skruv om jag minns rätt.
Användarens profilbild
freeman
VR6 Guide
Inlägg: 183
Blev medlem: sön 09 jul 2006, 04:47
Ort: örebro
Kontakt:

Inlägg av freeman »

Vr6Variant skrev:Tack för allt beröm.Nu till dagens problem jag får inte ut min downpipe har plockat bort grenrören och släpt vid cattarn men kardan sitter i vägen någon som bytt på en syncro förut snälla hjälp!!!
man blir skitig av att meka din bil.. glider kanske förbi i morgon och hjälper till lite mer :)
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Det var inga problem att få lös skruvarna till kardan men det sitter en axel inne i kardan som går in i lådan och jag vet inte hur mycket man törs bryta far att få ut den ur lådan vissa säger att det är bara att bryta och vissa säger jag måste lyfta ur motor elle plocka ber bakaxeln. vad tror ni någon som vet? Sista alternativet är att kapa bort flänsarna på downpipen nere vid kattarna och sen när det är dax för bes igen försöka svetsa dit dom lite snygt.
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Användarens profilbild
p.buggy
VR6 Guide
Inlägg: 145
Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
Ort: Haninge, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av p.buggy »

håller resten av växellådan för turbo då?


Vad kostade Kinetic Kitet?
Vento VR6 -92
Vento VR6 -93
Vento VR6 -94
Vento VR6 -97
Jetta VR6 -98
Golf 1.6 MF -10
Caddy TDI -13
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Priset håller jag för mig själv.
Lådan får se om den håller det ska bli spännande att se
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Lådan håller ...no probs .
Byt diff så håller den forever.
Skriv svar