Mitt turbo bygge
- Vr6Variant
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 63
- Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
- Ort: Örebro
- Kontakt:
har även motor fästen från kinetic som ska monteras sen ny kopling men jag lugnar mig med koplingen för det är en billig försäkring innan lådan ger upp efekt är svårt att säga men enligt kinetic så kommer jag hamna på ca 330-350hk med steg 2 blir andra stakar och kolvar till nästa vinter och någon kompsänkning behövs inte till steg 2 men i steg 3 som blir till nästa vinter kommer det.
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
- Vr6Variant
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 63
- Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
- Ort: Örebro
- Kontakt:
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
kolvar o stakar behöver du inte innan 600hk .
Här har du en lista på vad sakerna klarar .
Spridare = 250hk
Soppapump = 280hk
diff = 300hk
drev = 450hk
koppling=250hk
stakar = 650hk/8000varv
kolvar 650hk/8000varv
Topp=7500varv
kammar=550hk
MEN kinetic stage 2 spridare etc är endast 315cc dvs 280-300hk är max vad kittet kan lämna .
//F
Här har du en lista på vad sakerna klarar .
Spridare = 250hk
Soppapump = 280hk
diff = 300hk
drev = 450hk
koppling=250hk
stakar = 650hk/8000varv
kolvar 650hk/8000varv
Topp=7500varv
kammar=550hk
MEN kinetic stage 2 spridare etc är endast 315cc dvs 280-300hk är max vad kittet kan lämna .
//F
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
Jag måste hålla med det är en snygg kombi du har.
Det blir intressant och följa ditt projekt.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Det blir intressant och följa ditt projekt.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 74
- Blev medlem: tor 19 feb 2004, 14:32
- Ort: sverige
- Kontakt:
- Vr6Variant
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 63
- Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
- Ort: Örebro
- Kontakt:
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
- freeman
- VR6 Guide
- Inlägg: 183
- Blev medlem: sön 09 jul 2006, 04:47
- Ort: örebro
- Kontakt:
man blir skitig av att meka din bil.. glider kanske förbi i morgon och hjälper till lite merVr6Variant skrev:Tack för allt beröm.Nu till dagens problem jag får inte ut min downpipe har plockat bort grenrören och släpt vid cattarn men kardan sitter i vägen någon som bytt på en syncro förut snälla hjälp!!!
- Vr6Variant
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 63
- Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
- Ort: Örebro
- Kontakt:
Det var inga problem att få lös skruvarna till kardan men det sitter en axel inne i kardan som går in i lådan och jag vet inte hur mycket man törs bryta far att få ut den ur lådan vissa säger att det är bara att bryta och vissa säger jag måste lyfta ur motor elle plocka ber bakaxeln. vad tror ni någon som vet? Sista alternativet är att kapa bort flänsarna på downpipen nere vid kattarna och sen när det är dax för bes igen försöka svetsa dit dom lite snygt.
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
- p.buggy
- VR6 Guide
- Inlägg: 145
- Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
- Ort: Haninge, Stockholm
- Kontakt:
- Vr6Variant
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 63
- Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
- Ort: Örebro
- Kontakt: