ICE - In Car Entertainment // Golf VR6

Här skriver du om ditt projekt
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

Rifflie skrev:Köpte bil igår! :D :D
Va uppe i göteborg å hittade en, hade en del små skavanker men för 26 000 så e d helt okaj. Och när jag körde hem den igår så fick jag mig min första chock! Ja vet att man inte ska klaga men oj va den gillar bensin :P
Men nu blir det sista planeringen på databygget sen så sätts det igång.. Hoppas beställa dom sista delarna i slutet av veckan/ nästa vecka ungefär. Ska skissa på en baslåda nu också när jag väl har bilen å använda som grund :D

är det inte dags att lägga upp en bild på kärran så man vet att det är du när man möter dej inne i stan :D
mk2 vr6
Rifflie
Turbo VR6a
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 18:25
Ort: Halmstad

Inlägg av Rifflie »

Har ju lagt upp en bil ju. där finns det 2 bilder iaf. :D
Rifflie
Turbo VR6a
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 18:25
Ort: Halmstad

Inlägg av Rifflie »

Köpte bas igår, hade en kompis som hade en Boxter Shark 12" liggandes.. sjuka grejer d där.. ligger på 2000 wrms.. sägs det iaf..men för det priset jag gav så kan den lika väl ha legat på 200wrms;)
Sen så kollade jag upp dom sista delarna till Datorn och beställde dom.. beställde även ett monosteg till basen.
Väntar nu på grejerna bara, sista grejen före grejerna kommer är att hitta en bra placering till datorn.
Rifflie
Turbo VR6a
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 18:25
Ort: Halmstad

Inlägg av Rifflie »

Fick prylar igår... Där bland mitt tangentbord..
sjukt najs, väger typ ingenting och ansluter trådlöst över radiovågor vilket gör att jag slipper ha någon sensor.

Sedan var där även nätverkskortet, minne och cdläsare.. Väntar på strömförsörjningsdelen, som jag hoppas få på fredag.
Sedan blir det att börja bygga, ska bygga baslådan samtidigt.. kommer bilder på grejerna samtidigt som när jag börjar bygget.
Plockade ner min begagnade skärm förra veckan oxå för omlackering av skalet.
Användarens profilbild
Genuine
Vr6 Beroende
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 apr 2006, 01:40
Ort: Bjärred

Inlägg av Genuine »

Trevligt! Ser fram emot att få se lite bygg bilder och resultat från detta projekt! :)
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

???
Gamla bilen!
Bild
Rifflie
Turbo VR6a
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 18:25
Ort: Halmstad

Inlägg av Rifflie »

Genuine skrev:Trevligt! Ser fram emot att få se lite bygg bilder och resultat från detta projekt! :)
Japp det kommer snart oxå hoppas jag:D Haft lite andra problem senaste veckorna därimot :(
Skee^ skrev:???
Vad?
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

vart lite dött här.
Gamla bilen!
Bild
Rifflie
Turbo VR6a
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 18:25
Ort: Halmstad

Inlägg av Rifflie »

Aah jag vet.. Men som sagt..haft en del andra problem på sistone:/.. Så ja har fått lägga d på hyllan..
Rifflie
Turbo VR6a
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 18:25
Ort: Halmstad

Inlägg av Rifflie »

Senaste uppdateringen:
Efter större funderingar så har jag bestämt mej för att bygga ett enkelt baslådebygge i bagaget, ska bara bygga nytt golv då jag inte hade nåt när jag köpte kärran. Sen blir det en mindre låda med Boxter shark 12" uppåner självklart och med en ramp för slutsteget. Och datorn kommer placeras i ett hemmabyggt chassi(troligen till 95%) på ställ i bagaget. TIll frontsystemet letar jag efter ett schysst 4" kitsystem just nu, avvaktar å ser om jag ska byta 6,5"orna eller inte. Och självklart min ny inköpta Frontenhet, Clarion, riktigt schysst.
Och som nämnt tidigare, så har jag haft andra problem på sistone därför detta upphåll i projektet. Sen har d även vatt jul å nyår på det. Blivit mycket alkohol fyllda helger! :D


*PEACE FOR THE WICKED*
Rifflie
Turbo VR6a
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 18:25
Ort: Halmstad

Inlägg av Rifflie »

Har äntligen kommit igång igen, fick plåtar till dator chassi idag, det blir ihop svetsat till helgen. Golvet/baslådan i bagaget kommer börjas byggas på i nästa veckas slut. Sista sladdarna ska inköpas och dras före jag börjar bygga golvet till bagaget.
Det kommer alltså bilder nu till helgen, på chassi, skärm detaljer, bagage utrymmen osv.
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

ICE ICE BABY
Gamla bilen!
Bild
Rifflie
Turbo VR6a
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 18:25
Ort: Halmstad

Inlägg av Rifflie »

fan glömde kameran hemma så ja kunde inte ta nårra bilder :P
Men chassiet till datorn e så gott som färdigt, ska bara finarbetas, å lackas till.
Va ju lyckad å brände mej på näven oxå..när bror min hade svetsat lite så gav han mej plåten å ja tänkte ju inte på d lixom så ja tog den bara...oj..den va varm :D
Totalt orutinerat va d.. värsta brännmärket på handflatan nu.. hehe.
ska ut i veckan igen så då tar jag bilder..om ja nu kommer ihåg kameran då :P
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

Så hur har det gått nu då? är intresserad av lite färsk info och allra helst bilder också :D
Rifflie
Turbo VR6a
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 18:25
Ort: Halmstad

Inlägg av Rifflie »

Måste erkänna att jag blev sur när d krånglade när ja skulle lägga upp bilder så ja har undviket min egna projekttråd! Men jag kan iaf meddela att arbetet är färdigt och det går att hitta bilder i mitt personliga galleri samt under bilen. Kolla gärna där och om nån har lust så får dom gärna förklara på bäbisspråk så ja förstår hur man lägger upp bilder. Tack i förväg till det.

Kan även meddela att projektet blev en succé, då ja gjorde d i skolan( sista året) så skulle d redovisas för hela skolan typ. så ja va ju inte blygare än att ja köpte ett party tält, ett par solstolar å satte upp d precis som om d vore bilutställning :P Och folkade bara flockades runt omkring när jag stod å basade så hela skolan hörde( och kände) det. Körde strömmen från skolan genom transformator också självklart. : )
Skriv svar