Projekt - Fix -

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Sonicblast
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 06 aug 2006, 11:05
Ort: Orsa

Projekt - Fix -

Inlägg av Sonicblast »

Bild
Bild

Nu börjar hösten och vintern närma sig, så jag tänkte visa er på vr6.nu vad som kommer hända i min maskin under vintern.

Kommer dra lite kortfattat vad som ska göras.
etapp 1:
Fixa rosten, finns några små rost fläkar lite här och där, på med komplett kjolpaket, lister ska bort och emblem, nya speglar, lysen, både fram och bak mm.
Etapp 2:Byte av bromsar, stötdämpare, fjädrar rubbet och huv.
Etapp:3 Motorn, kortfattat kompressor ska i. (givetvis polerad motor)
Etapp:4 lackering, fälgar och ljudbygge.

Detta ska jag försöka göra under hösten/vintern ska försöka få klart den till våren, men det kommer väl som alltid massa bråk och bekymmer.

Kruxet är att min tid är inte så stor heller, jobbar i norge, Så lite tålamod får ni allt ha:P Men tänkte kanske nån på vr6.nu vet vart jag kan hitta kolfiber huvar / sidospeglar ?

Bilen kommer rulla in i garaget inom si sådär 4-5 veckor, då kommer även diverse prylar handlas in, letar även efter svenska ÅF av audiobahn basar.

Jag vet dock inte riktigt om jag kommer visa allt från bygget, då jag gillar och smyga med bilbygge, så folk får gissa lite när dom ser en brummar förbi M3an ;)

Tyvärr orkar jag inte skriva i detaljer vad som ska i på varje etapp då det är shitload med grejer, får ursäkta min stavning också, är inte den bästa på stava heller.
eazy_m
VR6 newbie
Inlägg: 38
Blev medlem: tor 11 maj 2006, 19:14
Ort: Ohamn
Kontakt:

Inlägg av eazy_m »

hej,
sidospeglar har du på rätt många sidor, här är iaf två av dem
www.hova.com
www.scstyling.com
Kolfiberhuv finns på Realcar, vad jag har sett en så länge
http://realcar.e-line.nu/servlet/us_pyr ... nguest&p=H

lycka till me projektet...
MVH
Anonymous

Inlägg av Anonymous »

"Ragga" sponsring av DALHEMS :wink:
Skriv svar