Nooo my baby girl!!
Postat: tor 22 jun 2006, 15:21
Satan också!
Tror jag just nådde höjden av klantighet igår kväll.
Hade lite bråttom in till staden och fick vattenplaning i en kurva och gör 180 rätt in i trottoar kanten. Skratta eller gråta? Ahh...vette faan...pinsamt i vilket fall.
Har haft bilen i min ägo knappt 1 vecka och haft den försäkrad bara två-tre dagar. Helförsäkring förvisso, but still...
Hörde med VAG och de föreslog att jag skulle ta det på försäkringen och lämna in bilen till dem så skickar de en offert till mitt försäkringsbolag och jag betalar självrisken på 6000 kr för att få min käresta körbar igen innan semestern (och innan Stockholm Cruising, förhoppningsvis innan Tullinge).
Så jag tänkte fråga er med lite erfarenhet vad ni tror månads betalningen kan hamna på om jag tar detta på föräkriingsbolaget?
Nu betalar jag 650kr i månaden ca. och jag befarar det värsta om jag tar det på försäkringen men vet inte om jag har nåt val.
Just nu pekar vänster fram hjul snett inåt och nånting skrapar mot däcket så att insidan av det är uppskrapat, bara ngn cm kvar till fälgen.
Samt kom det rök från nånstans när jag körde den tillbaka.
Underifrån tror jag.
Även ratten är jäkligt sned.
Jag är inte den mest mek kunnige själv så alla förslag är välkomna, har en god väns storebror som är duktig på att mekka men hans verkstad ligger några mil bort och har bara 8000 kr att röra mig på till nästa löning.
Jag lägger upp några bilder så får ni se hur det ser ut.
Tog två bilder undertill också på hjulen men vet inte om de är till ngn hjälp. Kan försöka fixa bättre om ni är intresserade.
Tror även fälgarna är sabbade, har kommit in gräs mellan däck och fälg som sitter som satan.
Bilen luktar jäkligt mysko även undertill. typ nån blandning av doften av bärnt gummi och bränd koppling (doften bara alltså, säger inte att det är det som luktar), luktar fortfarande än idag (dagen efter) om man böjer sig ned och luktar undertill)
Temperaturen såg bra ut under hela resan hem (ca. 20-30 min), steg aldrig över 100 grader enligt mätaren, låg mellan 70-100 grader heal tiden.
Bilder på det nämnda kan ni se på min profil och sedan personal gallery eller vad det heter.
All hjälp och alla förslag och all kritik (after all, I did embaress myself.) är välkommet. Vill verkligen inte ta farväl av bilen, är störtkär i den så om jag måste ta det på försäkringen mot höjd premie så får det vara värt det, men det är sista lösningen helst.
En sak till, bilen är inte sänkt eller något sådan, allt är orginal på den så om den ser låg ut så är det för att nåt är väldigt fel.
Tack för eran hjälp på förhand gubbar!
Tror jag just nådde höjden av klantighet igår kväll.
Hade lite bråttom in till staden och fick vattenplaning i en kurva och gör 180 rätt in i trottoar kanten. Skratta eller gråta? Ahh...vette faan...pinsamt i vilket fall.
Har haft bilen i min ägo knappt 1 vecka och haft den försäkrad bara två-tre dagar. Helförsäkring förvisso, but still...
Hörde med VAG och de föreslog att jag skulle ta det på försäkringen och lämna in bilen till dem så skickar de en offert till mitt försäkringsbolag och jag betalar självrisken på 6000 kr för att få min käresta körbar igen innan semestern (och innan Stockholm Cruising, förhoppningsvis innan Tullinge).
Så jag tänkte fråga er med lite erfarenhet vad ni tror månads betalningen kan hamna på om jag tar detta på föräkriingsbolaget?
Nu betalar jag 650kr i månaden ca. och jag befarar det värsta om jag tar det på försäkringen men vet inte om jag har nåt val.
Just nu pekar vänster fram hjul snett inåt och nånting skrapar mot däcket så att insidan av det är uppskrapat, bara ngn cm kvar till fälgen.
Samt kom det rök från nånstans när jag körde den tillbaka.
Underifrån tror jag.
Även ratten är jäkligt sned.
Jag är inte den mest mek kunnige själv så alla förslag är välkomna, har en god väns storebror som är duktig på att mekka men hans verkstad ligger några mil bort och har bara 8000 kr att röra mig på till nästa löning.
Jag lägger upp några bilder så får ni se hur det ser ut.
Tog två bilder undertill också på hjulen men vet inte om de är till ngn hjälp. Kan försöka fixa bättre om ni är intresserade.
Tror även fälgarna är sabbade, har kommit in gräs mellan däck och fälg som sitter som satan.
Bilen luktar jäkligt mysko även undertill. typ nån blandning av doften av bärnt gummi och bränd koppling (doften bara alltså, säger inte att det är det som luktar), luktar fortfarande än idag (dagen efter) om man böjer sig ned och luktar undertill)
Temperaturen såg bra ut under hela resan hem (ca. 20-30 min), steg aldrig över 100 grader enligt mätaren, låg mellan 70-100 grader heal tiden.
Bilder på det nämnda kan ni se på min profil och sedan personal gallery eller vad det heter.
All hjälp och alla förslag och all kritik (after all, I did embaress myself.) är välkommet. Vill verkligen inte ta farväl av bilen, är störtkär i den så om jag måste ta det på försäkringen mot höjd premie så får det vara värt det, men det är sista lösningen helst.
En sak till, bilen är inte sänkt eller något sådan, allt är orginal på den så om den ser låg ut så är det för att nåt är väldigt fel.
Tack för eran hjälp på förhand gubbar!