Försäkringsproblem med Salus ansvar

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast
LillEric
Ny vaxad
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 22 jun 2004, 02:56

Försäkringsproblem med Salus ansvar

Inlägg av LillEric »

Har haft 2 inbrott i vr6:an båda gångerna snodde dom mitt ljud och jag hade inte hunnit skaffa larm, alltså första gången självrisk på 2000:- .. de gick ju. Andra gången så höjde dom självrisken till 4000:- + att dom drar av pengarna på grejerna dom stulit.

Nu för några dagar sen så tog som mina fälgar och då hade Sallus ansvar satt sjävlrisken till 6000:- + att dom ersätter endast 20% av fälgarna. Vilket betyder att jag sket rätt kraftigt i dom och köpte nya hjul för 4300:- istället eftersom jag inte hade råd med annat. Så nu åker man runt med plåtfälgar :( fasst däcken är sköna.

Jobbigt värre att komma ut på morgonen och se bilen utan hjul...
//Eric

VR6 for life!
Användarens profilbild
Henced
VR6 newbie
Inlägg: 48
Blev medlem: mån 04 apr 2005, 10:31
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Henced »

Tråkigt att du inte får ha bilen ifred.
Kan dom bara höja självrisken utan vidare, det ska väl stå i villkoren vad självrisk är samt hur mycket som dras av i åldersavdrag osv.

Hoppas du får behålla dina plåtfälgar :D
Går det så går det
LillEric
Ny vaxad
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 22 jun 2004, 02:56

Inlägg av LillEric »

Verkar som de är nåra som har koll på min bil va jag har o så... Nu har jag ju inget av värde kvar att sno, så hoppas dom slutar. Står en golf brevid mig på parkeringen som fått hål under handtaget me.

Dom får säkert göra så, man läser ju aldrig de finstilta. Men jag har hört att man kan deala me dom avtalen är inte fassta.
//Eric

VR6 for life!
BjK
VR6 Guide
Inlägg: 123
Blev medlem: tis 25 jan 2005, 11:27
Ort: Haninge

Inlägg av BjK »

kanske dags att skaffa garage? jag hade min bil ute 2 dagar på parkeringen utanför huset (Haninge förort), innan det va spår efter inbrottsförsök, fixa då garage, och det är det värt! och har du fått dit larmet ännu?

tråkigt att höra vad som hänt!

mvh
LillEric
Ny vaxad
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 22 jun 2004, 02:56

Inlägg av LillEric »

BjK skrev:kanske dags att skaffa garage? jag hade min bil ute 2 dagar på parkeringen utanför huset (Haninge förort), innan det va spår efter inbrottsförsök, fixa då garage, och det är det värt! och har du fått dit larmet ännu?

tråkigt att höra vad som hänt!

mvh
Jo garage vill jag gärna ha, men tyvärr är de kö på dom som ligger i närheten ...

larm ja.. så har jag startspärr med, det är väl den som hindrat från att dom tagigt hela bilen.

men nu ska jag lämna in den på verkstad för arbete efter de förra inbrottet, lite plåtskador, lås mm... Vet någon en bra verkstad? som kanske tillomed kan göra lite extra arbete?
//Eric

VR6 for life!
BjK
VR6 Guide
Inlägg: 123
Blev medlem: tis 25 jan 2005, 11:27
Ort: Haninge

Inlägg av BjK »

men nu ska jag lämna in den på verkstad för arbete efter de förra inbrottet, lite plåtskador, lås mm... Vet någon en bra verkstad? som kanske tillomed kan göra lite extra arbete?
vilket område?[/quote]
LillEric
Ny vaxad
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 22 jun 2004, 02:56

Inlägg av LillEric »

BjK skrev:
men nu ska jag lämna in den på verkstad för arbete efter de förra inbrottet, lite plåtskador, lås mm... Vet någon en bra verkstad? som kanske tillomed kan göra lite extra arbete?
vilket område?
[/quote]

göteborg.. :)
//Eric

VR6 for life!
Användarens profilbild
Paavonen
VR6 Guide
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 00:04
Ort: Slöddertälje

Inlägg av Paavonen »

Shit pomfritt! Jag trodde jag varit hårt drabbad av banditer, men det där tar ju priset. Byt bolag säger jag.

Polarn som bodde i västerhaninge åkte ju iväg på morgonen med sin A3:a och det började låta illa om framvagnen, det vibrerade och slog och slamrade. Han körde hem igen, långsamt. Då visade det sig att nån hade skruvat bort alla hjulbultar utom låsbulten på ena framhjulet...
:: Blinka med blåljusen om du vill rejsa ::
2003 MG ZR160
(Byebye Golf VR6 -93)
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

hmmm.. Hur är egentligen intresset för Armor Door Plates här????

Både jag och emilVR6 har dem på våra bilar.

Sen jag har installerad dem har jag haft 1 skruvmejselförsök, som misslyckades. Det blev plåtskador för 4500 spänn, istället.

Om jag minns rätt så gick kalaset på att byta 1 handtag och 1 set ADP's på ungefär 1000 spänn. Jag lämnade 1 handtag med lås 1 framdörrarna eftersom bagaget inte funkade. Till sommaren hoppas jag kunna byta handtaget med låskolven, så jag endast kan låsa upp via bagaget..

Jag tror då att det totalt kommer att kosta 1200 spänn för 2 låslösa dörrhandtag och 1 set ADP's
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
LillEric
Ny vaxad
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 22 jun 2004, 02:56

Inlägg av LillEric »

Paavonen skrev:Shit pomfritt! Jag trodde jag varit hårt drabbad av banditer, men det där tar ju priset. Byt bolag säger jag.

Polarn som bodde i västerhaninge åkte ju iväg på morgonen med sin A3:a och det började låta illa om framvagnen, det vibrerade och slog och slamrade. Han körde hem igen, långsamt. Då visade det sig att nån hade skruvat bort alla hjulbultar utom låsbulten på ena framhjulet...
De är de att salus ansvar är billigast för mig, men jag ska nog börja höra runt lite.


Fi fan va jobbit att upptäcka att alla bultarna är borta.. va är de för människa som gör så bara för att förstöra? de kan ju liksom bli konspiration till mord eller va de heter..
//Eric

VR6 for life!
svinto
VR6 newbie
Inlägg: 35
Blev medlem: lör 21 feb 2004, 19:27
Ort: Örebro

Inlägg av svinto »

VR6-Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: ons 19 maj 2004, 14:08
Ort: Skinnskattberg
Kontakt:

Inlägg av VR6-Variant »

LillEric skrev:"konspiration till mord eller va de heter.."
haha, det där såg ganska kul ut :)
LillEric
Ny vaxad
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 22 jun 2004, 02:56

Inlägg av LillEric »

VR6-Variant skrev:
LillEric skrev:"konspiration till mord eller va de heter.."
haha, det där såg ganska kul ut :)
:P
//Eric

VR6 for life!
Användarens profilbild
Paavonen
VR6 Guide
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 00:04
Ort: Slöddertälje

Inlägg av Paavonen »

Jo, han hade fetingtur som inte tappade hjulet. Hans teori var att de tänkt norpa hjulen men inte lyckats få bort låsbulten och sen gett upp.
:: Blinka med blåljusen om du vill rejsa ::
2003 MG ZR160
(Byebye Golf VR6 -93)
LillEric
Ny vaxad
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 22 jun 2004, 02:56

Inlägg av LillEric »

svinto skrev:kolla med www.insplanet.se
Dom ringde mig idag.. skulle kolla upp lite olika grejer! jätte bra, tack för tipset!
//Eric

VR6 for life!
Skriv svar