OK/Q8 Folksam

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast
Anonymous

Inlägg av Anonymous »

Jag har Trygg Hansa, betalar 7800:-/helår.. När jag flyttade till centrala Växjö så höjde dom premien med 1700:-! Är 25 har aldrig krockat men har nyttjat försäkringen då jag hade inbrott.. Räknas det in i i skadefria år?
Användarens profilbild
vr6jimmy
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 08:51
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av vr6jimmy »

hm tror det var nått på 4500 kr på morsan i örnsköldsvik! helförsäkring hos folksam.
I Miss You
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nån som har kollat på en bilsport försäkring???
mAng3
Ny vaxad
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 10:02
Ort: Hedemora, Södra Dalarna

Inlägg av mAng3 »

-=VR6R=- skrev:Nån som har kollat på en bilsport försäkring???
Entusiast(?) försäkringen?
Skapliga krav tycker jag. Får inte andvända bilen i vardagen eller fram och tillbaka till jobbet. Du måste ha en andra bil som måste gå et antal mil per år.
Den är ju billig men det är entusiast försäkring åxå
V .:R Family
Gäst

Inlägg av Gäst »

-=VR6R=- skrev:Jag har oxå Volkswagen trygg hansa, 11000:-/Året. Helförsäkring +.

Är 27 år & bor i Söderköping
Oj jädrar va dyrt! Jag är oxå 27, jag bor i Katrineholm och betalar ca 6000 /år i helförsäkring....
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag betalar nu 5900/året =)
Anonymous

Inlägg av Anonymous »

3400kr/år länsförsäkringar
Full bonus
Användarens profilbild
TLO
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 07:15
Ort: Stockholm

Inlägg av TLO »

8300kr/året Helförsäkrat på if... 28 år full bonus, Stockholm, Garage
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag betalar 560 i månaden med Folksam. Har 15 skadefria år. Jag har helförsäkring plus allt annat, vilt osv.
Gäst

Inlägg av Gäst »

tjena......har kollat lite jag med.....billigast e folksam/ok......7640 halv...per år!!!!!!!! hel 10896 ...per år!!!!! fan va dyrt.... e 25 år.......
if skulle ha 18000kr för en helförsäkring ...mvh7tobbe
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag skulle rekomdera er alla att ta en titt på tennants priser.
Hela familjen har typ bytt till dom då dom var billigast på alla våra bilar
http://www.tennant.se/
EE
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: sön 29 feb 2004, 22:02

Inlägg av EE »

Min far(60+) som äger bilen har helförsäkring, 1500mil/år, garage och bor i Lidköping..
Bolag: Folksam
Kostnad: 3194kr/år
Helt ok!
CorreDanne
Tändkabel
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 09:35
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av CorreDanne »

Ringde ett sockenbolag här hemma i växjö trakten.. det skulle ha 11000kr helår!!!, fattar inte, de borde ju vara billigare än alla andra större bolag.

Betalar ju strax över 7000kr helår men folksam ok/q8
Gäst

Inlägg av Gäst »

5600 helår i Sollefteå, helförsäkring inkl bilallrisk som bland annat tar bort ålders och milgräns vid maskinskada. Salus Ansvar.
KoolaVippen
Polerat insug
Inlägg: 28
Blev medlem: ons 12 jan 2005, 23:26
Ort: Sollentuna

Inlägg av KoolaVippen »

VR6_syncro skrev:Jag vet en kille som hade sin golf vr6:a försäkrad på sin farsa.. Han krockade för ett tag sedan och fick inte ut ett öre av försäkringsbolaget.. Jag törs då inte skriva försäkringen på morsan eller farsan.. Jag har if och betalar 9800/år med helförsäkring... Men gör som ni vill..[/b]
När bilen ägs av förare över 24 år, samtidigt som det är fler än den registrerade ägaren som brukar bilen (läs: personer under 24 år), måste man hos de flesta bolag lägga till en rad i försäkringen, som lyder som följer:

"Förare under 24 år brukar fordonet."

Detta gör att försäkringen blir dyrare, men det är fortfarande (oftast) bra mycket billigare än att ställa bilen på dig själv, om du nu är under 24 år...

Antar att killen i exemplet ovan inte hade gjort så, och då får man inte ut något på försäkringen... om han nu hade denna lilla rad i sin försäkring, då är det för mig ett stort ? varför han inte fick ut några pengar.
Skriv svar