R32 turbo
Postat: tor 30 apr 2015, 22:32
Golfjäkeln har ett problem.
Den går bra i typ 10 min (~5km), sen känner man att den börjar gå tungt. Kollar man då trippmätaren så har den gått från stabila 0,95 till ~2,0 liter/mil...
Stannar jag & nollar batteriet så går den kanonbra i 10 minuter till...
Min tanke är att lambdasonderna ställer till det.
Original så sitter det ju två grenrör med två sonder på varje avgassida. Nu efter turbobygget så har jag bara ETT grenrör, downpipe & avgassystem som löper hela vägen istället för två separata.
Alla fyra sonder sitter nu på rad istället!
När bilen går fett & om man då gasar så pass att man får laddtryck så går bilen bättre & när avgaserna går genom screampipen så går den bra.
Min tanke är att den då går bra för att den då inte skickat avgaserna förbi de två sista sonderna.
Vad tror ni ?
Den går bra i typ 10 min (~5km), sen känner man att den börjar gå tungt. Kollar man då trippmätaren så har den gått från stabila 0,95 till ~2,0 liter/mil...
Stannar jag & nollar batteriet så går den kanonbra i 10 minuter till...
Min tanke är att lambdasonderna ställer till det.
Original så sitter det ju två grenrör med två sonder på varje avgassida. Nu efter turbobygget så har jag bara ETT grenrör, downpipe & avgassystem som löper hela vägen istället för två separata.
Alla fyra sonder sitter nu på rad istället!
När bilen går fett & om man då gasar så pass att man får laddtryck så går bilen bättre & när avgaserna går genom screampipen så går den bra.
Min tanke är att den då går bra för att den då inte skickat avgaserna förbi de två sista sonderna.
Vad tror ni ?