Roennis VR6 Turbo 597hk 773nm

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Silver_Style
VR6-mentor
Inlägg: 683
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
Ort: Perstorp

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av Silver_Style »

Mellan 1.8-2.0 bar var det mina gav vika. Även ett gäng tyskar som krökte stakarna vid 1.8 bar. Men med 1.8 i ladd så finns där MYCKET effekt! Om man mappar med hög tändning dvs
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av mathias »

Jag sa till Roennis att hans turbo val kunde skapa intressanta diskussioner och det verkar det bli! skoj skoj!
Sålänge det inte blir personangrepp tycker jag vi öser på! man lär sig av andra.

Jag vill flika in med att 1 bar med en liten snurra inte är riktigt sammasak som 1 bar med en stor snurra, låter knepigt va? men så kan det vara.
Alla motorer är inte lika, endel kan svälja rejält med luft och ge massa effekt på låga laddtryck medan en motor med astma behöver massa ladd för att leverera.

Obs!!! nu menar jag inte nån av turbo grabbarna här inne på forumet, att nån har byggt fel eller rätt, utan det är bara att jag vill skapa en diskussion där massa rolig
fakta kommer fram.

400hk kan man få fram på lite olika sätt, ibland håller det fint och ibland går det sönder saker.
Show us the meaning of haste
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av VWallin »

Silver_Style skrev:
VWallin skrev:Original stakar och kolvar håller för 2bar om man har lite balls ;)
Ja med bajs tändning och en turbo som knappt en grävmaskin orkar spoola.
18° tändning, fullt ladd vid 4500rpm.
Användarens profilbild
Silver_Style
VR6-mentor
Inlägg: 683
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
Ort: Perstorp

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av Silver_Style »

VWallin skrev:
Silver_Style skrev:
VWallin skrev:Original stakar och kolvar håller för 2bar om man har lite balls ;)
Ja med bajs tändning och en turbo som knappt en grävmaskin orkar spoola.
18° tändning, fullt ladd vid 4500rpm.
Sjukt drygt riktig ketchup effekt
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av z-vr6nitrous »

Fullt ladd vid 4500 ketchup?
Nä där har du allt lite fel.
Du har åkt i lupon min ,tycker du det är ketchup i den?
Har fullt ladd vid 4200-4300, spoolar upp hyffsat snabbt.
Kan man varva 7500rpm med fullt ladd från 4500 så tycker jag själv att det blir ett väldigt lagom register spann.
Ok kanske inte för en gat bil men....
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Roennis
VR6-mentor
Inlägg: 416
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 19:51
Ort: Stockholm

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av Roennis »

Det verkar bli VAG-spolar för min del. Vilken modell och längd ska man välja? :)
Nissan S14a -99 (f.d. VR6)
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av VWallin »

Det är väl spolarna med nr 06C905115M som är att föredra vad jag förstått. Vet inte hur det är att montera dom men jag misstänker att det kommer se lite roligt ut :P Men det kanske går att gömma dom någonstan och köra kabel från spolen till stiftet? Annars kan jag rekommendera detta kitt http://www.usrallyteam.com/index.php?ma ... ts_id=1780" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Silver_Style
VR6-mentor
Inlägg: 683
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
Ort: Perstorp

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av Silver_Style »

Roennis skrev:Det verkar bli VAG-spolar för min del. Vilken modell och längd ska man välja? :)
Korta 115r spolarna av märke beru från tex audi tt.
Ska du köra med org insug så tar man spolar från golf r32 och borrar ett 50mm hål med hålsåg rakt igenom insuget och svetsar i en bit alu rör så passar r32 spolarna!
Roennis
VR6-mentor
Inlägg: 416
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 19:51
Ort: Stockholm

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av Roennis »

VWallin, vill helst skippa såna där spolar, vill ha det så cleant som möjligt i motorrummet :).

Silver_Stajlarn, är det 135mm då eller?
Nissan S14a -99 (f.d. VR6)
kvkv
Polerat insug
Inlägg: 24
Blev medlem: mån 02 jan 2012, 20:49
Ort: Frösön

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av kvkv »

Jag har R32-spolar till salu!
Roennis
VR6-mentor
Inlägg: 416
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 19:51
Ort: Stockholm

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av Roennis »

kvkv skrev:Jag har R32-spolar till salu!
PMar dig!
Nissan S14a -99 (f.d. VR6)
Roennis
VR6-mentor
Inlägg: 416
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 19:51
Ort: Stockholm

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av Roennis »

DUBBELTURBO?!

Bild



















Nää, bara en 6266 A/R 0.82 med antisurge inköpt :). Så 6766an är till salu!
Bild
Nissan S14a -99 (f.d. VR6)
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av bossebud »

Du , jag har ett rostfritt avgassystem i 3.5 tum hela vägen bak med magnaflowdämpare och racekatt till salu om du e intresserad, är bolt on på golf 3
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Roennis
VR6-mentor
Inlägg: 416
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 19:51
Ort: Stockholm

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6766!

Inlägg av Roennis »

bossebud skrev:Du , jag har ett rostfritt avgassystem i 3.5 tum hela vägen bak med magnaflowdämpare och racekatt till salu om du e intresserad, är bolt on på golf 3
Kan vara intressant! PMar dig!
Nissan S14a -99 (f.d. VR6)
Roennis
VR6-mentor
Inlägg: 416
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 19:51
Ort: Stockholm

Re: Roennis VR6 -93 Precision 6266!

Inlägg av Roennis »

Ett stycke 3.5" rostfritt avgas med Magnaflow-dämpare från Bosse som han i princip skänkte bort! Kommer mullra rätt gött :D.

Bild
Nissan S14a -99 (f.d. VR6)
Skriv svar