Sida 1 av 1

Miltek vs VR6

Postat: fre 17 maj 2013, 23:44
av RobertSt
Jag impulsköpte ett Miltec avgassystem till min Golf R32. Innan jag sätter på det ( en dämpare mindre, grövre rör), kommer det att påverka min motor negativt?

Re: Miltek vs VR6

Postat: lör 18 maj 2013, 17:45
av maz
Det tror jag definitivt inte :) Smacka på det direkt, underbart ljud med sånt rör!:)

Visste inte att det rullade en r32 i sura, bor själv i hallsta och brukar va en del i sura :)

Re: Miltek vs VR6

Postat: lör 18 maj 2013, 20:54
av RobertSt
Nej, förut så rullade det en Nissan Z350GT, men efter 9 år så tröttnade jag, och skaffade en riktig bil (R32 Golf). Har bara rullat här sedan i typ Januari.
Skönt att höra att man slipper greja med insprutning och annat tjafs. Antar att sådant gäller mindre MC motorer.

Re: Miltek vs VR6

Postat: lör 25 maj 2013, 16:01
av RobertSt
Jo, jag lät en firma sätta på systemet. Mot att de skulle vara försiktiga så att allt skulle gå att återställa om jag inte var nöjd.

Jo, det låter MYCKET om systemet! Speciellt gott låter det när man gasar på! Men även, tyvärr, när man kör lugnt runt 100-110 också! Och jag brukar ju köra lååånga sträckor... Så, tack, men nej tack för min del.

Så jag åkte in på en annan verkstad för att återställa till original. Men då visade det sig att idioterna på första verkstaden hade kapat främre muffen med maskin! Och inte sagt ett ord till mig om det! Så första återställandet gick inte. Nu har han beställt en ny muff, så vi får väl se på måndag.

Visste ni förresten att högra originalutblåset är vacuumstyrt? Det öppnar vid tomgång och vid häftiga gaspådrag för att öka ljudeffekten. Så ett billigt sätt att få lite mer ljud i en R32:a är att, med en bit ståltråd, 'steloperera' så att höger utblås alltid är öppet... Ja det är vad jag lärt mig hittils, mer kommer eventuellt.

Re: Miltek vs VR6

Postat: tis 04 jun 2013, 00:07
av maz
Det blir nog lite jobbigt att pendla med, men visst låter det fint om det. Man kan ju tycka att verkstäder borde fråga innan dom gör vissa grejer men är långt ifrån alla som gör det... kan man bli skapligt sur över.

Det är så jag har gjort på min men har varit sugen på milltek ett tag så hur mycket skulle du vilja ha för det om det är till salu? :)

Re: Miltek vs VR6

Postat: tis 04 jun 2013, 19:56
av OnlineEvil
RobertSt skrev:Jo, jag lät en firma sätta på systemet. Mot att de skulle vara försiktiga så att allt skulle gå att återställa om jag inte var nöjd.

Jo, det låter MYCKET om systemet! Speciellt gott låter det när man gasar på! Men även, tyvärr, när man kör lugnt runt 100-110 också! Och jag brukar ju köra lååånga sträckor... Så, tack, men nej tack för min del.

Så jag åkte in på en annan verkstad för att återställa till original. Men då visade det sig att idioterna på första verkstaden hade kapat främre muffen med maskin! Och inte sagt ett ord till mig om det! Så första återställandet gick inte. Nu har han beställt en ny muff, så vi får väl se på måndag.

Visste ni förresten att högra originalutblåset är vacuumstyrt? Det öppnar vid tomgång och vid häftiga gaspådrag för att öka ljudeffekten. Så ett billigt sätt att få lite mer ljud i en R32:a är att, med en bit ståltråd, 'steloperera' så att höger utblås alltid är öppet... Ja det är vad jag lärt mig hittils, mer kommer eventuellt.
Mitt avgasspjäll står ständigt öppet på R32an, enligt vissa från vwvortex ska det ge 9extra hk och några NM mer pga av det fria flödet men det tror jag inte på :)

Re: Miltek vs VR6

Postat: ons 05 jun 2013, 07:28
av Chesmal
Längre resor är det riktigt jobbigt ja, kör man inte så ofta så är ljudet :D :D

Re: Miltek vs VR6

Postat: mån 10 feb 2014, 21:36
av Smunkish
Kör med öppet avgasspjäll och det räcker gott och väl istället för att sätta på Milteksystem. Låter väldigt mkt utåt men inuti tycker jag det är väldigt behagligt när man ligger i 100-110 på motorväg. Sjuk mkt behagligare än att ligga på vägarna med Vr6an, dånar bra mkt mer i coupen!