Är i köptankar av en GOLF V5 4 Motion - Råd & Hjälp!
Postat: lör 10 nov 2012, 13:39
Hej!
Long time no see! Efter att ha haft min Golf VR6 97 i 5 års tid är jag sugen på ett nytt åk! Var och tittade och provkörde en Golf V5 4-motion i veckan!
Läst en hel del om bilen och motorn både här och på andra ställen!
Objektet i fråga är en Golf IV V5 4-motion 2002 direktimport från danmark
Har absolut ingen erfarenhet av hur en mk4 ska kännas att köra, speciellt inte vr5/vr6:orna samt heller inte 4-motion
Min första uppfattning var att bilen gick väldigt fint, 4-hjulsdriften gjorde sitt jobb. Dock så lös motorlampan, öppnade huven och kollade lite. Då fann jag att det satt ett öppet luft-filter monterat på bilen. Detta konfronterade jag då bilfirman som har bilen tillsalu! Säljarvalpen berätta då att motorlampan börjat lysa efter att förra ägaren monterat på det öppna luftfiltret! Stämmer detta?
Hur är det annars med v5orna/v6orna 4motion. Är det samma typ av kaross,fjädring etc? tyckte den var väldigt mjuk i fjädringen
Försökte även förklara för bilfirman att kamkedjan och glidskenorna Bör bytas ut vid runt 18-19000 mil, detta sa dem var ren lögn och försökte förklara för mig att kedjan var självspännande. Bilen har gått 15.000 mil! Så det börjar närma sig för kamkedjebyte, har man otur kan det vara tidigare än 18.000 mil med.
Vissa här på forumet som vet vad dem snackar om skriver att man bör undvika VR5:an såsom polomannen, tobbe80. Sedan finns det folk som kan en hel del med och äger/ägt en vw med v5 ex thedeaddorkster och foffa2002.
Bilen var föv sjukt fräsh, visserligen nyrekondad men gav ändå ett bra helhetsintryck trots vissa frågetecken.
Dem begär 39.000:- är den värd pengarna eller ska jag satsa på att hitta en fin Golf v6 4motion istället?
Skickar med en länk till objektet!
http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=6 ... =jsonmalmo
Long time no see! Efter att ha haft min Golf VR6 97 i 5 års tid är jag sugen på ett nytt åk! Var och tittade och provkörde en Golf V5 4-motion i veckan!
Läst en hel del om bilen och motorn både här och på andra ställen!
Objektet i fråga är en Golf IV V5 4-motion 2002 direktimport från danmark
Har absolut ingen erfarenhet av hur en mk4 ska kännas att köra, speciellt inte vr5/vr6:orna samt heller inte 4-motion
Min första uppfattning var att bilen gick väldigt fint, 4-hjulsdriften gjorde sitt jobb. Dock så lös motorlampan, öppnade huven och kollade lite. Då fann jag att det satt ett öppet luft-filter monterat på bilen. Detta konfronterade jag då bilfirman som har bilen tillsalu! Säljarvalpen berätta då att motorlampan börjat lysa efter att förra ägaren monterat på det öppna luftfiltret! Stämmer detta?
Hur är det annars med v5orna/v6orna 4motion. Är det samma typ av kaross,fjädring etc? tyckte den var väldigt mjuk i fjädringen
Försökte även förklara för bilfirman att kamkedjan och glidskenorna Bör bytas ut vid runt 18-19000 mil, detta sa dem var ren lögn och försökte förklara för mig att kedjan var självspännande. Bilen har gått 15.000 mil! Så det börjar närma sig för kamkedjebyte, har man otur kan det vara tidigare än 18.000 mil med.
Vissa här på forumet som vet vad dem snackar om skriver att man bör undvika VR5:an såsom polomannen, tobbe80. Sedan finns det folk som kan en hel del med och äger/ägt en vw med v5 ex thedeaddorkster och foffa2002.
Bilen var föv sjukt fräsh, visserligen nyrekondad men gav ändå ett bra helhetsintryck trots vissa frågetecken.
Dem begär 39.000:- är den värd pengarna eller ska jag satsa på att hitta en fin Golf v6 4motion istället?
Skickar med en länk till objektet!
http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=6 ... =jsonmalmo