Hej,
ska just börja på turbobygget. Har en fråga om lufmassemätaren, behöver den sitta i t ex. ett 4' tums rör då man kör med turbo, eller kan den sitta i t ex. 2.5' tums ? Beror kanske på hur chippet är programmerat? Vad händer om man kopplar bort luftmassemätaren?
Kommer köra med chip och 0.5 bars ladd.
Såg ett turbobygge här på forumet, Wallins tror jag, han har ju bara ett filter i ingången till turbon, går det för mig med, har obd2?
Luftmassemätaren och turbokonvertering
- Affa
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 293
- Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
- Ort: Norrköping
Luftmassemätaren och turbokonvertering
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Luftmassemätaren och turbokonvertering
snacka med han som gör ditt chip. ska du enbart ladda 0,5 kommer de gå bra med org. luftmassemätare.
wallin kör så eftersom han kör ett helt separat sprut som styr motorn. imo, mycke bättre.
men snacka med fekzen. han snor ihop ett standardchipp åt dig som passar.
mvh
wallin kör så eftersom han kör ett helt separat sprut som styr motorn. imo, mycke bättre.
men snacka med fekzen. han snor ihop ett standardchipp åt dig som passar.
mvh
- Affa
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 293
- Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
- Ort: Norrköping
Re: Luftmassemätaren och turbokonvertering
ok tack, men du menar att jag inte behöver större diameter där lmm sitter?RobbanSJ skrev:snacka med han som gör ditt chip. ska du enbart ladda 0,5 kommer de gå bra med org. luftmassemätare.
wallin kör så eftersom han kör ett helt separat sprut som styr motorn. imo, mycke bättre.
men snacka med fekzen. han snor ihop ett standardchipp åt dig som passar.
mvh
edit: pratade med fekzen, han säger att jag kan köra orginal lmm, så är nice.
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;