Robbans Vr6T #2 RWD! | 12/5 mallmotorn sitter i

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 23/9 Falun bidrar med drivlinemec

Inlägg av RobbanSJ »

jorusatte. nu har jag och kusin äntligen knuffat in projektet i garaget. var först tvungen (då jag lovat mig själv) att göra gamla pendlarbilen säljklar så den ligger nu ute på blocket. samt så är vr6 turbon besiktad och klar. känns skönt att ro saker i land så nya projekt kan ta fart :) nya insuget kommer nästa vecka och tror även att jag fått tag i en fin liten snäcka :)

men som sagt, ikväll så fick syncron se garageljuset för första gången och kommer nu få dess uppmärksamhet ett bra tag framöver

Bild

Bild

Bild

Bild

Nya styrsystemet!
Bild


imorgon ska de börja rensas. mycke mycke delar av bilen kommer att säljas, det kommer en tråd senare när allt är demonterat men känner ni att det redan nu finns nått ni vill chinga så skriv ett pm, INGA SÄLJESFRÅGOR I TRÅDEN OBS.

heeejsveeejs!

//R
Wildstlye
VR6-mentor
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 21 jul 2009, 15:32
Ort: Västerås

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 4/10 Bilen har hittat in i garage

Inlägg av Wildstlye »

gött mos =) , ska bli kul å se om du får ihop grejorna till nästa år =)
http://www.teamhb.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/teamhbmotorsport" onclick="window.open(this.href);return false;
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 4/10 Bilen har hittat in i garage

Inlägg av RobbanSJ »

Tackar! Jorå nu jävlar skruvas de. Kul att få se din med!

//r
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 4/10 Bilen har hittat in i garage

Inlägg av mathias »

Hmmm, en 61,5mm precision turbo skulle sitta fint på din motor eller vad säger du robban? :wink:
Show us the meaning of haste
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 4/10 Bilen har hittat in i garage

Inlägg av RobbanSJ »

mathias skrev:Hmmm, en 61,5mm precision turbo skulle sitta fint på din motor eller vad säger du robban? :wink:
hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehe eller vad säger du? ;)
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 4/10 Bilen har hittat in i garage

Inlägg av RobbanSJ »

detta är resultatet av dagens slit.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


stay tuned!

//R
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 14/10 Slaktaaa

Inlägg av RobbanSJ »

tjenarenarenare

idag har de slaktats ännu mer, vart även lite båttrailermek så han inte så jätte mycke

gav mig själv en utmaning och det va att få ur elsystemet på kort tid och helt komplett utan att klippa en enda kabel, svor ett par gånger kan jag säga. draa å bada vad med kablar!
Bild

Bild

Bild

nu blire jobb igen imorgon, ska sparka igång blästern på jobbet och försöka få ner bakvagnen innan onsdag och börja blästra lite shit.

HäJ!
Wildstlye
VR6-mentor
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 21 jul 2009, 15:32
Ort: Västerås

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 15/10 Slaktaaa ännu mer!

Inlägg av Wildstlye »

ser bra ut =) , jävligt skönt att bli av med original el systemet , mycket skit som man inte behöver på en race bil :D
http://www.teamhb.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/teamhbmotorsport" onclick="window.open(this.href);return false;
areez
VR6-mentor
Inlägg: 545
Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
Ort: Märsta

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 15/10 Slaktaaa ännu mer!

Inlägg av areez »

Men ut med den där doftgranen för fan :D

Det kan vara bland det värsta som finns att ha i en bil :P

Annars ser det bra ut, får nog ta ett studiebesök någon gång i ditt garage när
det börjar gå framåt i bygget.
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 15/10 Slaktaaa ännu mer!

Inlägg av RobbanSJ »

areez skrev:Men ut med den där doftgranen för fan :D

Det kan vara bland det värsta som finns att ha i en bil :P

Annars ser det bra ut, får nog ta ett studiebesök någon gång i ditt garage när
det börjar gå framåt i bygget.
haha äntligen någon som märker.... den satt i när jag hämtade bilen och den är så gammal att de inte finns någon doft kvar, annars hade den åkt ut direkt. nu sitter den bara där symboliskt för att påminna mig om att de är ett tag kvar på projektet :)
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 15/10 Slaktaaa ännu mer!

Inlägg av nosisfun »

jag kan intyga att det är en hel del kablar i en golf mk3 har för mej att jag fyllde en sopsäck med kablar när jag röjde ur mitt gamla elsystem.
Jäklar av massa gamla ful lagningar på el ledningarna som man hitta
och hade den som gjort det bara tittat 10cm längre bort på ledningen så hade de sett kabel brottet och sluppit dra 1meter luft ledning :)
mk2 vr6
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 15/10 Slaktaaa ännu mer!

Inlägg av RobbanSJ »

Har vart lite inaktiv men nu börjar de ordna upp sig. en hel del tid har gått till garaget men började med bilen igår igen. stökade lite med framvagnsbalken då en bult gick av i bussningen men de löste sig tillslut. nu står karossen helt tom förrutom soppatanken (och doftgranen såklart)
rev ner blivande motorn inatt 02:30, länkarmarna bak åker in på blästring imorgon. har handlat diff till bakvagnen. vart en bmw e28 m535 klump med en lsd diff på 25%. har suttit i en 545 turbo e28 på dryga 1000hk.... + drivaxlar. kommer dock bara använda mig av inre drivknutarna och sen blir de sviktstålsaxlar in i vr6ans yttre drivknut. så nu vart de på tavlan med bakvagnen så jag började måtta på jiggen idag. hoppas de blir bra

har lite stök med att hitta powerflexbussningar till vr6 syncros bakvagn. hittar bara till mk2 g60 4wd och den bakvagnen är uppbyggd på samma sätt, undrar om de är lika bussningar? nån som vet? frågade powerflex och de dom sa va att dom hade aldrig måttat på en vr6-syncro så dom kunde inte uttala sig om de va samma eller inte.

nåja, bjuder på lite bilder.

detta är alltså motorn som satt i när jag hämtade bilen av heika. den hade rasat eftersom plasten på kedjespännaren hade släppt och låg i massa delar runt kamkedjan
Bild

Bild

Bild

Bild

bakklump vr6 syncro. till salu såfort jiggjäveln är klar
Bild

bärarmar bak, må säga att dehär är fan den enklaste sättet att få drift i bak. två bussningar och ett stötdämparfäste. synd bara att de inte går att ställa camber, funderar på att svetsa ett bussningsfäste till så man kan ändra cambern men kanske är fysiskt omöjligt? aja....
Bild

min plats på jobbet behövde höstpyntas lite (gjort av ett saab 9-5 märke, snacka om två flugor i en smäll)
Bild

Bild

Bild

nu äre kurs i två dagar men ska försöka hinna med lite endå. börjar fan få panik.......

hare bra!

//R
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 3/11 Panik, snart bugrun...

Inlägg av RobbanSJ »

haft polerkurs i 2 dagar nu på smartab. med utbildning, full lön och lunch så tackar jag chefen :)

var till en bekant nu efter kursen och köpte bakklumpen jag kommer köra med. vart en m535 klump från en bmw e28. sitter en lsd diff i på 25%. hela alltet har suttit på en 1000hk bmw e28 545 turbo, sinnessjuk jävla bil.
Bild

även drivaxlar och bakre delen av kardanaxeln från samma bil.
Bild

Bild

hörs!
Senast redigerad av RobbanSJ den tis 06 nov 2012, 22:53, redigerad totalt 1 gånger.
areez
VR6-mentor
Inlägg: 545
Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
Ort: Märsta

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 6/11 Handlat!

Inlägg av areez »

Ahh är det Jocke du vart på besök hos ?

Trevliga saker det där :)
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 6/11 Handlat!

Inlägg av RobbanSJ »

areez skrev:Ahh är det Jocke du vart på besök hos ?

Trevliga saker det där :)
jajjamen! riktigt trevligt ;)
Skriv svar