Väghållningssats

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
Snurrdorado
18 tummare
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 26 maj 2004, 19:46

Väghållningssats

Inlägg av Snurrdorado »

Hallå Ja !

Ok att corren skall vara sänkt men det börjar ta i däckena lite väl ofta. Det är knappt värt att åka 2 personer i, då får man höra det skära i däcken/hjärtat.
Jag har lite dålig koll på vad som sitter på och dess skick, men den är garanterat sänkt men har antagligen satt sig lite mer ändå???

Vad är det för priser vi snackar om vid köp av nytt kit, lika bra att skaffa både dämpare och fjädrar antar jag? Ett som sänker ca 35 mm är väl rimligt för att få "normalsänkning"

Kanske någon har nått lämpligt att sälja?!?

Tacksam för alla synpunkter !!
Mvh Jan
Användarens profilbild
Paavonen
VR6 Guide
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 00:04
Ort: Slöddertälje

Inlägg av Paavonen »

Nya sänkfjädrar kan vara idé, dämparna varken höjer eller sänker, så om du vet att de är OK så behöver du inte byta. Risken finns att bilen är black&decker sänkt (kapade originalfjädrar). Då är de mjukare än fjädrar som är gjorda för ändamålet (eftersom hårdheten är beräknad på längre "slaglängd"). Sänkfjädrar kostar allt mellan 1000 och 4000:-.
:: Blinka med blåljusen om du vill rejsa ::
2003 MG ZR160
(Byebye Golf VR6 -93)
Gäst

Inlägg av Gäst »

sänkte min vr6 synckro för 4 veckor sedan, 35mm, enbart fjädrar. hade bra dämpare. hade 18 tums fälgar. 225*40 gick ej, skrapade i fram.....................höll på att gråta. Bytte till 215*35 runt om och det fungerar topp.
Skriv svar