Problem baklucka

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
Användarens profilbild
beastvr6
Turbo VR6a
Inlägg: 72
Blev medlem: tor 08 mar 2012, 13:33
Ort: eskilstuna

Problem baklucka

Inlägg av beastvr6 »

tjenare,tänkte höra om någon här har någon lösning ang bakluckeproblem?min baklucka går inte o öppna,den "ska" vara solenoidstyrd o öppnas med knapptryckning på larmdosan,det bara surrar i bakluckan när jag både aktiverar larm o låser upp,alltså ska den gå på centrallåset om jag har rätt?likförbannat går det inte att öppna luckan på knappen som sitter på luckan heller,centrallåset låser inte men den aktiverar larmet :S..

ytterst tacksam för hjälp =)
Användarens profilbild
MrDanger
VR6 Guide
Inlägg: 134
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 19:38
Ort: Tierp

Re: Problem baklucka

Inlägg av MrDanger »

När jag köpte min golf så fungerade inte låset till bakluckan.
Fast då va den öppen hela tiden ist =p

Felet va ett luftläckage i en slang, som i sin tur hade gjort så att allt hade kärvat igen då den inte hade brukats på över 6år. :shock:
Så riv ner och kolla hur det ser ut, är väl bara en skruv och lite clips som håller klädseln till luckan..
Användarens profilbild
beastvr6
Turbo VR6a
Inlägg: 72
Blev medlem: tor 08 mar 2012, 13:33
Ort: eskilstuna

Re: Problem baklucka

Inlägg av beastvr6 »

MrDanger skrev:När jag köpte min golf så fungerade inte låset till bakluckan.
Fast då va den öppen hela tiden ist =p

Felet va ett luftläckage i en slang, som i sin tur hade gjort så att allt hade kärvat igen då den inte hade brukats på över 6år. :shock:
Så riv ner och kolla hur det ser ut, är väl bara en skruv och lite clips som håller klädseln till luckan..


Tack för tipset =),ska kolla på onsdag när bilen e klar o ska hem från tmracing =),åker väl på o byta hela toppen eftersom föregående ägare har haft den utan glycol i vinter,dock så har den ju trasigt värmepaket så toppen kanske inte spruckit iaf?=)
Användarens profilbild
beastvr6
Turbo VR6a
Inlägg: 72
Blev medlem: tor 08 mar 2012, 13:33
Ort: eskilstuna

Re: Problem baklucka

Inlägg av beastvr6 »

antar att jag måste söka efter vacuumslangar osv?pumpen lär sitta i bakluckan men vart sitter slangarna?en ut i varje dörr?
Skriv svar