Climatronic Fläktproblem

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
melle_80
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 18:16
Ort: Hällaryd

Climatronic Fläktproblem

Inlägg av melle_80 »

Hejsan är ny ägaren av en VR6 syncro -95. Först måste jag säga att detta är verkligen ett grymt forum. Nu till frågan. Förrförra ägaren har gjort en patentare med klimatkontrollen. Det sticker ut en brytare över askfatet som man kan reglera fläkthastighet i 2 steg. Ifrån brytaren är det 2 kablar ut. Tycker det ser lite bananas ut. Har följt kablarna från brytaren in under handskfacket. Där landar den ena kablen i ett rött kontaktstycke och den andra i en säkringshållare. Bifogar bilder på detta. Då det inte finns något el-schema känner jag mig lite handfallen. Är det nån som vet hur det ska vara kopplat??
Det borde vara climatronicen som ballat ut för föregånde ägare så han inte kunnat ställa fläkthastighet.
Enklaste lösningen borde väl vara att byta climatronicen och reda ut kablarna??
Är tacksam för alla svar och funderingar angående detta dilemma.

Mvh Simon
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
melle_80
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 18:16
Ort: Hällaryd

Re: Climatronic Fläktproblem

Inlägg av melle_80 »

Uppdatering på min tråd. Efter många om och men lyckades jag idag hitta ett elschema det visade sig att det satt 2 kabeländar uppstoppade bakom panelen, som passade färgmässigt med de som var skarvade. Halva problemet löst. Vad som är kvar nu är den gråa kabeln som var påskarvad på det röda kontaktstycket undrar om det är en direkt matning med ström kanske rent av är minus . Sen så den kablen som satt på fläktmotsåndet. Den går ju in tillsammans med en gul kabel. Kan ju vara så att brytaren hade som uppgift att sno plus därifrån. Fått ny climatronic idag, fan man vill ju inte blåsa den med en felinkoppling. Väldigt tacksam för nån form av feedback.
Sune F
Polerat insug
Inlägg: 31
Blev medlem: lör 20 dec 2008, 18:45
Ort: Örebro

Re: Climatronic Fläktproblem

Inlägg av Sune F »

Hej var fann du schema till Climatroniken !

Jag kletat


Jag beöver schema på reglermotorena

hur testa dem lösa ?
melle_80
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 18:16
Ort: Hällaryd

Re: Climatronic Fläktproblem

Inlägg av melle_80 »

Lite längre ner på denna sida http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... tallation-(LOTS-of-pics" onclick="window.open(this.href);return false;)...
Hoppas du hittar vad du söker
Skriv svar