Front splitter från mattig i ABS = skit?

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Front splitter från mattig i ABS = skit?

Inlägg av Banzai! »

Tjena håller på att planera vad som ska införskaffas och sånt.. men hittar inget vettigt i riktigt material så jag undrar fungerar ABS plast splittern från Mattig eller är den rakt av skit? Hade velat ha en i glasfiber men vet inte vart man kan få tag i det :P Någon som har bra länkar? :D

http://www.stylingshopen.se/golf-3-fron ... 50090.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
vr6-syncro
Vr6 Beroende
Inlägg: 53
Blev medlem: tor 02 jun 2011, 15:25
Ort: Stockholm

Re: Front splitter från mattig i ABS = skit?

Inlägg av vr6-syncro »

Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: Front splitter från mattig i ABS = skit?

Inlägg av Banzai! »

Ååååh tackar tackar tackar! :D

Fast frågan är.. hittade denna och eftersom jag tänkt göra plant under bilen så kanske denna är bättre? Eftersom att den kan "scoopa" luft i mitten? :D

http://rpglasfiber.com/pro.php?go=las&id=4171936" onclick="window.open(this.href);return false;
graul
VR6-mentor
Inlägg: 454
Blev medlem: tor 06 aug 2009, 12:09
Ort: Stockholm

Re: Front splitter från mattig i ABS = skit?

Inlägg av graul »

Abs är ju mjukare än glasfiber så jag förstår inte varför den ska vara skit? Original läppen är gjord i abs som jämförelse.
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: Front splitter från mattig i ABS = skit?

Inlägg av Banzai! »

graul skrev:Abs är ju mjukare än glasfiber så jag förstår inte varför den ska vara skit? Original läppen är gjord i abs som jämförelse.
Jo men menar mer i sättet att fungera som en splitter.. :) Kanske borde poängterat det mer :)
Emil.L
VR6 newbie
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 13 jun 2010, 19:51

Re: Front splitter från mattig i ABS = skit?

Inlägg av Emil.L »

du kan ju börja med en i plyfa annars.. sen om du ska ha allt å fungera på riktigt så har du lite problem att lösa så som kylning till motor, värme från avgasrör mm..
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: Front splitter från mattig i ABS = skit?

Inlägg av Banzai! »

Emil.L skrev:du kan ju börja med en i plyfa annars.. sen om du ska ha allt å fungera på riktigt så har du lite problem att lösa så som kylning till motor, värme från avgasrör mm..
Jaa exakt hör att om man utvecklar en plan undersida till en framhjulsdriven bil så har man stora problem med kylningen och vägar för att kyla motorn.. eftersom att grillen får inte existera samt att luft vägar och dylikt måste utvecklas.. :P

Så har allefall jag fått för mig.. Men jag tänker börja slow med en vanlig splitter som trycker ner bilen lite kanske.. fast eftersom att denna sitter i främrestötfångaren så är väl oddsen att stötfångarensplast ändrar formlite lätt men inget speciellt händer bilen i fråga xD
Skriv svar