-Bilen lägger av-

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
X_bitE
17 tummare
Inlägg: 17
Blev medlem: fre 07 mar 2008, 12:30

-Bilen lägger av-

Inlägg av X_bitE »

Tjenare!

Jag har ett problem med min VR6:a 92:ans modell; den vill hemskt gärna lägga av. Detta sker när jag kör och ska växla och trycker ner kopplingen, då går varven rätt ner till noll och bilen lägger allt som oftast av, förutsatt att jag inte hinner på gasen innnan den hinner gå ner till noll för då hoppar varven upp igen och det är bara att köra.

Undrar om någon har något förslag på vad som kan vara problemet? Min käre far sa något om att det kanske har något att göra med bränslefiltret och/eller att motorn kanske tar in för mycket luft eller något liknande, kan det ligga något i något av detta? Jag ska väl lämna in bilen så småningom men tänkte höra med er först om det är någon som har något förslag som jag kanske kan prova på själv först?

MVH

// Dennis
xarvaz
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: tis 24 aug 2010, 17:38
Ort: Varberg

Re: -Bilen lägger av-

Inlägg av xarvaz »

hade samma symtom på en gammal bil jag hade, dock inte vr6a men då va det torrsprickor i en vaccumslang till insuget som orsakade problemet. vet ej om det kan va till så stor hjälp men alltid värt att kolla upp så den inte tjuvar luft någonstans.
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: -Bilen lägger av-

Inlägg av bossebud »

stämmer bra att det kan hända när bilen drar tjuvluft, men men , stargas o spreya runtr alla slangar o testa o se, även ifall bilen inte reagerar me startgas så behöver det inte betyda att det inte e läckage, men de e ett enkelt sätt o testa.
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Skriv svar