Defalarm

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
Hedberg
*Donator*
Inlägg: 345
Blev medlem: fre 18 mar 2005, 13:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Defalarm

Inlägg av Hedberg »

Någon som har Defa larm?

Mina dosor är helt slut, och instruktionsboken säger att det ska finnas en skruv och sen bara ta loss den. Nu är det så att skruven verkar redan vara borta och det går inte att få upp den med mycket våld (så den precis inte går sönder). Vill inte lämna in den för denna banala sak. Den kan vara limmad, men det känns orimligt. några tips?

Har kopplat ur larmet tillfälligt.
chrism
17 tummare
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 15 mar 2005, 16:32
Ort: Göteborg och Skottland

Inlägg av chrism »

Jag hade problem mitt defa larm för ett par veckor sedan. Jag bytte batteriet ,men det var inte problem det var jord på mitt bilbatteri.(en annan sak!) Ja, det är bara att öppna skiten med en liten spår mejsel. Va så försiktig som möjligt bara. Ta loss dosan från nyckelknipen och jobba långsamt runt hela dosan. Det kommer att öppna ,jag lovar!! Men jag bröt av en liten bit vid hålet, men men!!

chrism.
Användarens profilbild
elvenman
Moderator
Inlägg: 248
Blev medlem: ons 18 feb 2004, 11:35
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av elvenman »

Jag tror på chrism linje, med att lirka runt om efter du lossat skruven, så kommer den till slut ge sig.
Moderator här på vr6.nu -> så se till att sköta er :o

Golf MKIII VR6 -93 "Satin silver"
= checka => http://vr6.hallah.nu 8)

Golf MKIV V6 4motion -01 "reflex silver"
Hedberg
*Donator*
Inlägg: 345
Blev medlem: fre 18 mar 2005, 13:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hedberg »

Tack för tipsen, lyckades få upp "fjärren" :) tyvärr glömde jag instruktionsboken till den ute på skolan där jag bor om vardagarna så jag får vänta tills jag har åkt dit ut igen för att byta batteri :P Tack igen!
Skriv svar