Löjligt...

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast
Lotta
Polerat insug
Inlägg: 34
Blev medlem: mån 07 mar 2005, 22:42
Ort: Tanumshede

Löjligt...

Inlägg av Lotta »

Ringde stolt och skulle försäkra bilen men får till svar att du får inte hel försäkra den förens vi har sett den, så gör vi med alla bilar som är 10 år eller äldre (folksam)
Jag sa till dom att det var ju konstiigt och frågade varför dom inte kom och tittade på gti:n när jag köpte den?? Med lite lätt irriterad röst
det hade han ju inget svar på utan började prata om något annat . Han sa till mig att jag skulle åka till närmaste folksam kontor som ligger 10 mil ifrån men jag vägrade och tyckte att dom kunde komma till mig,och vid detta laget var jag riktigt förbannad. Efter att ha blivit kopplad mellan fem olika personer så fick jag tag i ett ombud som skulle komma å titta på bilen.
När hon kom gick hon ett snabbt varv runt bilen tog ca 30 sek, och sa ja den är ju fin och åkte.
snacka om att jag är glad att jag inte åkte 10mil för det! Riktikt löjligt faktiskt :x
*Golf vr6 projekt Pink My ride*
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Re: Löjligt...

Inlägg av TheDeadDorkster »

Tja, det är sånna saker dina försäkringspengar går åt. Kanske är det smart att söka efter en annan försäkring. Jag tror att svenska försäkringsbolag håller på med olagliga aktiviteter. Det kan ju inte va möjligt att de vägrar att försäkra importerade bilar, osv...
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
TLO
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 07:15
Ort: Stockholm

Inlägg av TLO »

Låter makalöst, men vissa bolag har skumma saker för sig. Själv har jag bytt bolag endast en gång under de tre år jag haft bilen, pga dårskap från deras sida.

Bolagen är dig ALDRIG trogen så ett tips är att ringa rundt varje gång du skall förnya, o ta den deal som är bäst då. Man tjänar inget på att vara ett specifikt bolag troget.

Mitt första bolag stannade jag hos i två år, som tack för detta HÖJDE de min försäkring med nästan 5000kr/år......gissa om jag bad dem fara. Mitt nuvarande bolag stod med öppna armar och gav mig ett pris som låg långt under.....
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

jag kollar alltid min försäkring innan förfallodagen

Tips! använd gärna insplanet http://clk.tradedoubler.com/click?p=105 ... 521&g=1433
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
Användarens profilbild
Paavonen
VR6 Guide
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 00:04
Ort: Slöddertälje

Inlägg av Paavonen »

Jo, jag bytte ju bolag (från Länsförsäkringar till If), tjänade ca 1800:-/år på det. Nu pyntar jag ca 6500 helförsäkrat mot 8300 innan. Nu är dock bilen avställd och kostar 789:-/helår avställningsförsäkrad. Skönt.
:: Blinka med blåljusen om du vill rejsa ::
2003 MG ZR160
(Byebye Golf VR6 -93)
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

ganska konstigt det där med försäkringar...
jag har länsförsäkringar och dom var över 2000kr billigare än IF
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
svinto
VR6 newbie
Inlägg: 35
Blev medlem: lör 21 feb 2004, 19:27
Ort: Örebro

Inlägg av svinto »

Jag tror det kan bero på vad man har för självrisk vad själva priset blir...
Sen har nog ålder och skadefria år några saker med spelet att göra.
BjK
VR6 Guide
Inlägg: 123
Blev medlem: tis 25 jan 2005, 11:27
Ort: Haninge

Inlägg av BjK »

folksam kom aldrig och tittade på min bil iaf, dom hade nog tråkigt tror jag.. =)
Användarens profilbild
elvenman
Moderator
Inlägg: 248
Blev medlem: ons 18 feb 2004, 11:35
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av elvenman »

Ja vad säger man om försäkringsbolag, skumma är det oftast som alltid. Jag har fått bra kontakt med LF jag, och är nöjd. Min kostar i krokarna kring 6kkr /år helförsäkrat, eller vänta, är nog lite mer då jag kostat på mig en merförsäkring.
Moderator här på vr6.nu -> så se till att sköta er :o

Golf MKIII VR6 -93 "Satin silver"
= checka => http://vr6.hallah.nu 8)

Golf MKIV V6 4motion -01 "reflex silver"
Skriv svar