ja och den plana flänsen behöver du ej då den redan e fin på grenröret =)RobbanSJ skrev:ahaa de va därför de va en bit som va fräst ur svetsflänsen
Robbans VR6-T #1 FWD | 9/10 Lite höstporr!
- Silver_Style
- VR6-mentor
- Inlägg: 683
- Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
- Ort: Perstorp
Re: Robbans VR6-T | Update 21/2
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans VR6-T | Update 21/2
gryyymt! stort tack
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans VR6-T | Update 21/2
nu ska jag göra en sista storbeställning av grejjer, men de jag vill veta är ifall jag bör köpa en oljeanslutning till turbon som är utan dendär reduceringen eller om jag ska köra med reducering?
tack på förhand
// R
tack på förhand
// R
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans VR6-T | Update 21/2
lite fina bilder nu dååå. måste köpa bättre kamera tror jag...
Påbörjat lite vakuumanslutningar, sitter fler på nu.
chippet
sådär. ärligt nu, vad tycker ni om tryckrörsdragningen och allt därtill??? jag tycker de blev bra! (ska på en 90graders slang innan sista röret. hade ingen hemma)
så ser de ut med böjen på.
till sist har jag en fråga, postade en tråd imorse men skriver här med.
jag kommer köra med tomgångsmotor men för att slippa dra världens slangar till luften så funderar jag på att bara sätta ett filter på tg.motorn och dra bara en luftslang till insuget. eller behöver luftmassemätaren räkna med den lilla luften som motorn tar??
tack på förhand
// R
Påbörjat lite vakuumanslutningar, sitter fler på nu.
chippet
sådär. ärligt nu, vad tycker ni om tryckrörsdragningen och allt därtill??? jag tycker de blev bra! (ska på en 90graders slang innan sista röret. hade ingen hemma)
så ser de ut med böjen på.
till sist har jag en fråga, postade en tråd imorse men skriver här med.
jag kommer köra med tomgångsmotor men för att slippa dra världens slangar till luften så funderar jag på att bara sätta ett filter på tg.motorn och dra bara en luftslang till insuget. eller behöver luftmassemätaren räkna med den lilla luften som motorn tar??
tack på förhand
// R
- veärsex
- V.I.P
- Inlägg: 1627
- Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
- Ort: Sthlm
Re: Robbans VR6-T | Update 21/2
Tror ärligt inte du kommer undan det Robban, TGMs konstruktion bygger ju på principen du beskrev
och har svårt att se hur den överhuvudtaget ska fungera utan LMM. Men du kan ju söka bland alla
turbobyggen på vwvortex och se om någon lyckats med något kreativt. Idle control valve heter
den på engelska (ICV).
och har svårt att se hur den överhuvudtaget ska fungera utan LMM. Men du kan ju söka bland alla
turbobyggen på vwvortex och se om någon lyckats med något kreativt. Idle control valve heter
den på engelska (ICV).
Golf vr6-93
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
- Silver_Style
- VR6-mentor
- Inlägg: 683
- Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
- Ort: Perstorp
Re: Robbans VR6-T | Update 9/3
ööös på =)
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans VR6-T | Update 9/3
du med! torra vägar fan!Silver_Style skrev:ööös på =)
- Silver_Style
- VR6-mentor
- Inlägg: 683
- Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
- Ort: Perstorp
Re: Robbans VR6-T | Update 9/3
nee inte här nereRobbanSJ skrev:du med! torra vägar fan!Silver_Style skrev:ööös på =)
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans VR6-T | Update 9/3
lalalalalalala....
fått dit lite skit, kylare, ic, balkar, all tryckrörsdragning klar, insuget fastdraget, spridare på plats, fixat mätare för bensintryck
om ni undrar va kranen är till som sitter på återcirkulerslangen från dumpen så är de en liten test grej jag kommit på.
ifall man nu någon gång vill köra lite med öppen dump, så vrider man av kranen och skruvar dit en tratt i bak på dumpventilen.
de va allt för nu. blir mer imorrn!
// R
fått dit lite skit, kylare, ic, balkar, all tryckrörsdragning klar, insuget fastdraget, spridare på plats, fixat mätare för bensintryck
om ni undrar va kranen är till som sitter på återcirkulerslangen från dumpen så är de en liten test grej jag kommit på.
ifall man nu någon gång vill köra lite med öppen dump, så vrider man av kranen och skruvar dit en tratt i bak på dumpventilen.
de va allt för nu. blir mer imorrn!
// R
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 454
- Blev medlem: tor 06 aug 2009, 12:09
- Ort: Stockholm
Re: Robbans VR6-T | Update 11/3
Byt till vr6 mk4 ventilkåpa så slipper du den lilla knölen på passagerarsidan =) Ser grymt ut för övrigt!
- Silver_Style
- VR6-mentor
- Inlägg: 683
- Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
- Ort: Perstorp
Re: Robbans VR6-T | Update 11/3
hehe snygg kulventil ;P bra jobbat du ligger i med =)
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans VR6-T | Update 11/3
hur ser det ut med vevhusventilationen på den? låter intressant, tack så mycke!graul skrev:Byt till vr6 mk4 ventilkåpa så slipper du den lilla knölen på passagerarsidan =) Ser grymt ut för övrigt!
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans VR6-T | Update 11/3
tackar! aa såg att du fått i motorn, jävla fräsht allting är asså! fortsätt kämpa nu de är fan sommar här i uppland!Silver_Style skrev:hehe snygg kulventil ;P bra jobbat du ligger i med =)
- Silver_Style
- VR6-mentor
- Inlägg: 683
- Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
- Ort: Perstorp
Re: Robbans VR6-T | Update 11/3
hehe ja och bättre ska de bli, när man öppnar locket ska folk häpna över detaljer å puts =)RobbanSJ skrev:tackar! aa såg att du fått i motorn, jävla fräsht allting är asså! fortsätt kämpa nu de är fan sommar här i uppland!Silver_Style skrev:hehe snygg kulventil ;P bra jobbat du ligger i med =)