Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Här skriver du om ditt projekt
Låst
TernFis
VR6 Guide
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 05 okt 2010, 07:43
Ort: Lund Skåne

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av TernFis »

Hehe ok :) Tänkte lacka mina handtag :)

Köpt nya lister då eller?
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Yes köpte nya och clips till dom.
Tog från Polen och gav runt 500 för listerna, sen ca 200 för clipsen på jobbet.
TernFis
VR6 Guide
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 05 okt 2010, 07:43
Ort: Lund Skåne

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av TernFis »

Vart beställde du från ? :)
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

TernFis skrev:Vart beställde du från ? :)
Killen som jag tog från(ebay) säljer inte mer verkar det som, får inga svar från honom.
Användarens profilbild
Jahappz
Site Admin
Inlägg: 800
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 13:59
Ort: Värnamo

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Jahappz »

TernFis skrev:
Skitsnyggt haha :P Äre Golf IV handtag eller ? :)

Sen såg jag att du hade gjort som jag tänkt göra nu när min ska lackas ^^ Tagit bord skärmbreddarna.. Men hur har du gjort med listorna? De behövs ju bli längre :P
Cl lister skulle jag tippa på ;)
VW Passat B8 2,0 GTR -2018
Audi S4 2,7 -1999
VW Golf MK2 1,8T -1987
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Yes, glömde skriva det eftersom jag antog alla visste :wink:
Användarens profilbild
Jahappz
Site Admin
Inlägg: 800
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 13:59
Ort: Värnamo

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Jahappz »

Handtagen är från polo står längre upp
VW Passat B8 2,0 GTR -2018
Audi S4 2,7 -1999
VW Golf MK2 1,8T -1987
ultima2k
Hardcore VR6:are
Inlägg: 227
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 10:09
Ort: Norrköping

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av ultima2k »

Vill inte kladda ner tråden, men passar polo-handtagen bolt-on eller behöver det moddas?

Finfin bil :)
http://www.garaget.org/?car=201217" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

20110806

Sådär mer eller mindre, börjar bli klart.
Taklister ska upp.
Filma glasdörrarna på mediabänken.
En tavla ovanför soffan.
Sen en liten hylla ska byggas bakom soffan som kommer husera 2 surround samt laddstation för mobiler, fjärrar etc.

Bild
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

ultima2k skrev:Vill inte kladda ner tråden, men passar polo-handtagen bolt-on eller behöver det moddas?

Finfin bil :)
Ja och nej.
Borde f*n göras en guide för detta för jag vet inte hur många gånger jag har svarat på frågan :twisted:
Handtagen passar bolt on.
Men för att man inte ska få dörrarna att gå i baklås måste man bocka om "pinnen" som hantaget drar i, sitter i dörrlåset, syns när man har handtaget borta.
Pinnen ska bockas utåt, alltså mot dig om man står med hålet i dörren framför sig.
Inte det lättaste att göra på plats, så plocka ner dörrsidor och plasten innanför, lossa dörrlåset och knäck pinnen ca 1cm utåt.
Sätt dit låset och prova.
När handtaget sitter på plats ska inte det vara något förspänn i pinnen/dörrlåset, finns det förspänn är risken stor att förr eller senare kommer dörren gå i baklås vilket inte är roligt för det händer när det inte ska hända sas 8)
ultima2k
Hardcore VR6:are
Inlägg: 227
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 10:09
Ort: Norrköping

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av ultima2k »

Tackar för svaret :)
http://www.garaget.org/?car=201217" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

20111117

Bilen avställd sen ett par veckor.
Hade lite hjärnsläpp för ett tag sedan och var på vippen att köpa annan leksak men kostnaderna sprang iväg tyckte jag så beslutet togs att denna får leva vidare i min ägo.

Så över vintern passar jag på att göra lite till.
Beställde kylslangar av Henke här.
Just nu tittar jag mycket på kammar, vilket ska beställas inom kort.
Lättat svänghjul ska på i samband med att jag river isär lådan för att montera dom förstärkta bultarna till diffen.

Det dök upp en Bora VR5a på jobbet som kanske blir rätt pengar på.
Tanken var att ha den som slit å släng istället för Passat 1,8T Varianten jag har idag.
Eller får kanske frun köra Boran.
Får väl se vilka pengar det blir först på den(gör-det-själv-bil....)= über risig :lol:
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av veärsex »

Kul att du beslutade dig för att behålla den. Man får ju erbjudanden ibland som verkar helt orealistiska av kids med
obgränsade tillgångar som ser/hör bilen svischa förbi, så tar dom regnumret och hör av sig. Men jag säljer inte min
heller.

Kammar kollade jag mycket på förut också, mest i utländska forum och tyckte ett säkert kort var schrick men
när jag läste att folk verkar uppskatta cat cams lika mycket gick jag på deras 268-kammar och jag har inte
ångrat en minut med dessa kammar, mycket trevliga. Ändrar motorkaraktären helt och drar något
vansinnigt efter 4000rpm och det känns som låg/mellanregister behållit vridet. Har inte hunnit
bänka ännu och har ju moddat en hel del annat som du vet, men kan helt klart
rekommendera dessa kammar och David på Dli är ju guld att göra med.

Lycka till med en sveriges finaste vr6or :wink:
Golf vr6-93
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

veärsex skrev:Kul att du beslutade dig för att behålla den. Man får ju erbjudanden ibland som verkar helt orealistiska av kids med
obgränsade tillgångar som ser/hör bilen svischa förbi, så tar dom regnumret och hör av sig. Men jag säljer inte min
heller.

Kammar kollade jag mycket på förut också, mest i utländska forum och tyckte ett säkert kort var schrick men
när jag läste att folk verkar uppskatta cat cams lika mycket gick jag på deras 268-kammar och jag har inte
ångrat en minut med dessa kammar, mycket trevliga. Ändrar motorkaraktären helt och drar något
vansinnigt efter 4000rpm och det känns som låg/mellanregister behållit vridet. Har inte hunnit
bänka ännu och har ju moddat en hel del annat som du vet, men kan helt klart
rekommendera dessa kammar och David på Dli är ju guld att göra med.

Lycka till med en sveriges finaste vr6or :wink:
Denna gången var det inte så att jag fick ett erbjudande utan mer att jag ville ha något nytt att sätta tänderna i.
Allt har ett pris och det pris detta skulle kosta mig/oss anser jag inte det vara värt när man tittar på hur lite jag kör med bilen numera, 264mil under 2011 tex.

Schrick är bra, det kan man inte argumentera mot.
Men är det så bra som priserna är?
Mjaaa får man kanske säga.
Enda sättet att veta är som alltid, tester, ska det vara riktigt får det backas upp med bromsbänk etc.
Back to back byte mao.

Vi vanliga döda kan inte göra det, utan till största del får man lyssna och läsa av dom som provat olika och av det kapa bort på alla håll för att sen försöka hitta svar som kan passa in på vad man själv är ute efter.

Cat cams har/har haft lite dåligt rykte på bla vortex, detta till största delen av folk som menat på att dom ger inte mer än Schrick.
Fine!
Presterar dom likvärdigt eller snudd på för 50% av priset är det i mina ögon helt rätt.
Ofta får man höra nedvärderande saker om andra märken på kammar än Schrick av folk som åker 402m.
Här kommer mitt problem.
Jag skiter totalt i min sluthastighet vid 402m
Jag bryr mig inte om det kan varva 7300v/m
Jag gasar inte mellan rödljus
Jag är inte cool, har aldrig varit och kommer aldrig bli.

För mig som åker och fiser med barn och familj till glasskiosken är körbarhet viktigt.
Att kunna åka till jobbet och bli stående i kö men att inte behöva trilskas med ett kass register är viktigt.
Att en Söndagmorgon ta bilen vid 0500 och åka inspirerat på småvägar med ett lite roligare register är viktigt.

Aja :wink:

Till saken är att Cat cams har roddat om en del i sitt sortiment, dock finns en hel del av dom äldre profilerna kvar även om det inte syns på deras sida.
Dvs den gamla 267 satsen finns kvar(7606210)
Sen finns det nyare som vid första anblick ger känslan av att vara rätt håriga eftersom man anger duration på över 270 grader, tex 7607220 som är en 274 graders men som har lägre lyft än gamla 267 satsen.

Det finns en del på vortex som dock är possitiva och en av dom hade kört Schrick 268 och ett par Cat cams i en camdoctor och funnit att det fanns väldigt stora likheter mellan dom :)

Jag har varit i kontakt med David och han har rett ut lite för mig och sen satt jag hela kvällen igår och letade vidare.
Jag kommer handla av David dels för att hans priser är helt ok, sen för att han finns typ runt knuten för mig och sist men inte minst för att David är så satans tillmötesgående :)
Jag hade nog kunnat skaka fram samma kammar lite billigare men David och hans DLI-Teknik stöder jag mer än gärna.

Dock har jag inte i skrivande stund bestämt mig än för vilken profil valet går till men jag är väl till 98% säker.
Vilka det blir?
När jag bestämt mig kommer jag delge alla det.
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 - Nya tag 2012

Inlägg av Ronnie Mattsson »

20120311

Som alltid dyker det upp saker som tömmer spargrisen...
Så för stunden skjuter jag på kammar, men man vet aldrig, ibland ramlar det in jobb som kan generera en del :wink:

Så vad gör jag nu då?
Fick hem silikonslangarna från Henke i höstas.
Temperaturen ute har gjort att man inte vill skruva i garaget mer än absolut nödvändigt, men sen en tid tillbaka är det drägligt och då har
jag passat på att skruva lite.
Man kan byta slangar och vara nöjd med det, men inte jag.
Jag river hela fronten inkl. kablage för att byta alla vattenslangar, dvs även dom som inte finns med i kitet.
Går på silikonslang där det är möjligt men dom som inte går/blir bra kör jag på nya original.
Byter troligen oljekylaren till en aningen större pjäs med, återkommer om det.
Passar på att byta pluskabel mellan generator-startmotor-batteri, byter även jordkabel mellan batteri-chassipunkt-vxl.
Kablarna för att dom är gamla och troligen fulla med oxid :lol:

Kommer beställa hem ny kondensor och torkfilter i samma veva, haft ett litet, litet hål på kondensorn sedan bilen köptes och man har fått fylla på vartannat år.
Men verkar som torkfiltret nu är fullt :twisted:

Mitt hopkok av insug, ABV OBD2->OBD1 är lämnat till grannen för lite försök till svets och när det dyker upp igen ska det putsas till här och var.

Ska även försöka än en gång få tag i ventilkåpa i plast.

Såg igår när jag höll på att trågpackning fuktar lite så vi tar och beställer en ny samt passar på att försöka byta till ett annat tråg samtidigt.

Bilen varmkördes innan jag rev fronten och tror faktiskt min spännare till spårkilremmen har lite lite oljud, tur man har en renoverad i reserv 8)

Sen även till tillsnyggning här och där runt motor får det bli :wink:

Pics:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Låst