Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Här skriver du om ditt projekt
Låst
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av bossebud »

låter bra det , kommer du förbi imorrn ?
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Visst fan, hade totalt glömt av, haft lite för mycket dra-in-pengar-till-en-svart-bil nu 8)

Ska kolla av med familj hur det ser ut imorgon :D
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av bossebud »

ingen panik bilen står i ca 2 veckor till =)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Ingen 2,9a stående ? 8)
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av bossebud »

nix =( letar själv kolvar då jag vill borra mitt block så om du hör nåt så hojta till
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av veärsex »

Ronnie Mattsson skrev:Detta händer i vinter:
Kommer med största sannolikhet bli Schimmel 263or.
Nytt chip från GIAC.
Nya lyftare.
Catchtank.
Riktigt 2,9 spjäll.
Custom luftbox/rör
Eventuellt hänga tillbaka mina portade originalgrenrör.
Det receptet kommer nog överraska dig positivt Ronnie, låter harmoniskt hur som helst :D
Golf vr6-93
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

20121013

Det har inte hänt så mycket sedan sista uppdateringen.
Jag har dock fått hem min catchtank som ska monteras under vintern.

Den mesta av tiden har gått åt till familj, jobb och lite filande på insugsrör.
På en av bilderna nedan kan man se den tätning som dräller lite olja som jag ska byta, finns ej som reservdel.
Var idag förbi ett företag idag som enligt deras webbsida skulle ha öppet, även om texten verkar lite skum...det var bommat så siktar på att försöka lösa det i veckan.
2 papp packningar återstår samt en oring, oringen är nog inga problem alls, finns troligen in house.
Papp versionerna har jag inte bestämt om man ska köpa nya eller göra själv med lite "blågegg" som häftämne :lol:

Nedan syns även styrdonet som någon tidigare har varit inne och bytt 2 kablar i och för att göra det har man troligen behövt bryta i förseglingen som ligger i boxen original för att motstå fukt.
Något försök till tätande har pågått vilket inte gick så bra eftersom kretskortet har fuktskador, samt kablarna är klippta och skarvade ett antal gånger.
Nu spyr jag inte galla och är sur på säljaren, thats life, hade jag inte synat boxen och bara slängt in det i bilen så hade man inte tänkt på det.
Men nu är jag ingen sådan person, det blir liksom lite omständigt när jag sätter igång, på gott och ont.
Tanken var redan innan att boxen ska sitta inne i kupén pga känsligheten mot fukt, så kablarna skulle ändå bytas och kläs med kabelstrumpa och kontaktstycke för att kunna dela det ute i motorrummet, avtätad såklart.

Över till mekaniska biten.
Man kan ju tycka att ett sådant här insugsrör, för vad det kostar nytt, borde ha lite bättre bearbetning än vad det har.
Måhända att skillnaden är försumbar eller ingen alls, men ändå.
Efter gjutningen körs det fräsningar på olika ställen för att passa ihop delarna samt skapa in och utgångar, runners, hals etc.
Flertal ställen ser mer än bedrövligt ut.
Nederdelen mot toppen är nog den bit som såg sämst ut.
Nu är det justerat till 90% och återstår tillsnyggning med lamellrondeller som införskaffas imorgon eller under veckan.

Pics:

Bild

Bild

Bild

Nedan här ses flärpen till omställningen samt den lilla tätningen till dess axel.

Bild

Nedan ser man in från där gasspjället är monterat, mellanväggen för dom 2 runnerserna låg ca 2-3mm över hålen in till runnersarna, bara en sån sak 8)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Om någon observant ser att det var en rackarens snygg arbetsbänk han har på en del av bilderna, så är det på jobbet och mina nya arbetsplats :D
Får hem ett riktigt verktygsskåp till garaget, redan denna vecka hoppas jag :D
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

20121017

Verktygsskåp hemma och inventering/sortering påbörjat.
Ska försöka få tag i lite verktygsinsatser till skåpet så inte allt far runt.

Passar på att samtidigt elda upp bark och flisrester från veden som jag bar in igår.
Glöd blir det visst med så passar på att grilla 2 choritzo från Sorunda korvfabrik :D

Bild

Bild
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av bossebud »

ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie


bilen åker på tis/ons nästa vecka så försök smita i helgen o plocka listerna! =)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

bossebud skrev:ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie


bilen åker på tis/ons nästa vecka så försök smita i helgen o plocka listerna! =)
Härmapa :lol:
Söndag förmiddag åker resten av familjen söderut så på eftermiddagen där kommer jag!
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av bossebud »

hihi ja du e välkommen =)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av nosisfun »

Ronnie Mattsson skrev:
bossebud skrev:ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie ronnie


bilen åker på tis/ons nästa vecka så försök smita i helgen o plocka listerna! =)
Härmapa :lol:
Söndag förmiddag åker resten av familjen söderut så på eftermiddagen där kommer jag!
skall de ner till laholm?
mk2 vr6
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Jepp dom ska åka till Laholm och stannar 1v.
Åker själv ner torsdag kväll.
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av bossebud »

Fan Ronnie du kan inte hämta en växellåda med dej på vägen hem från nosisfun :) så kan du få lite bensinpengar :)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Ronnies Golf VR6 -94 (repost2)

Inlägg av Ronnie Mattsson »

bossebud skrev:Fan Ronnie du kan inte hämta en växellåda med dej på vägen hem från nosisfun :) så kan du få lite bensinpengar :)
Kanske, ska ev. ha med mig en diskbänk hem med :wink:
Vi håller kontakten så får jag se hur mycket plats det blir, frugans kärra kommer vara full dit/hem så enbart min som det kan lastas i.
Låst