Tips på vilket avgassystem jag ska köpa...

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
Puttski
Lustgasare
Inlägg: 377
Blev medlem: mån 03 maj 2010, 16:02
Ort: Kungälv

Inlägg av Puttski »

Mike_401 skrev:
Puttski skrev:
Mike_401 skrev: Vart kan man hitta de systemen? Tips på nått bra ställe att handla ifrån?

Mvh Micke
Dalhems är enda stället i sverige jag hittat som säljer Magnaflow cat-back system. Annars finns de att beställa från usa på ebay
Ja, okej. På Dalhems kostar det ju 6950:-... saftigt, men det kanske e de man får betala för kvalitet?

Mvh Micke
Vafasen då har dom lurat mig :P jag gav nästan en tusenlapp mer för ett halvår sen :O men det e ett riktigt grymt system.. Men hittar du lite billigare så köp de :P
Min bil: http://www.garaget.org/?car=210746" onclick="window.open(this.href);return false;

Utför Kamkedjebyten och annan service!
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

kan lösas men långt till varberg från Kungsör
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Faktiskt nöjd med mitt Ta Technix rostfria 2,5" system efter katt men har även extractor från Ta, gav knappt 5 papp för komplett kitt inlk extractor från tyskland, systemet har rullat hela vintern och fortfarande som nytt =) så rätt prisvärt tycker jag, tro bara avgas kostar 3500 inlk frakt ca finns med dubbla rullade rör eller dtm som jag valde men ska byta till ovalt utblås :)
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Mike_401
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:47
Ort: Kungsör

Inlägg av Mike_401 »

Puttski skrev:
Mike_401 skrev: Ja, okej. På Dalhems kostar det ju 6950:-... saftigt, men det kanske e de man får betala för kvalitet?

Mvh Micke
Vafasen då har dom lurat mig :P jag gav nästan en tusenlapp mer för ett halvår sen :O men det e ett riktigt grymt system.. Men hittar du lite billigare så köp de :P
Jaså, då kanske de har sänkt priset... Är lite saftigt för ett avgassystem tycker jag, men jag ska kika vidare och se om jag kan hitta antingen det systemet till en bättre peng eller något annat vettigt...

Mvh Micke
Mike_401
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:47
Ort: Kungsör

Inlägg av Mike_401 »

z-vr6nitrous skrev:kan lösas men långt till varberg från Kungsör
Ja, det är en aningens för långt att åka... Ska iofs. neråt Varberg framåt sommaren, men vet inte hur längre mitt nuvarande system håller ihop.

Tack ändå, så får vi se hur det utvecklar sig.

Mvh Micke
Mike_401
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:47
Ort: Kungsör

Inlägg av Mike_401 »

tobbe80 skrev:Faktiskt nöjd med mitt Ta Technix rostfria 2,5" system efter katt men har även extractor från Ta, gav knappt 5 papp för komplett kitt inlk extractor från tyskland, systemet har rullat hela vintern och fortfarande som nytt =) så rätt prisvärt tycker jag, tro bara avgas kostar 3500 inlk frakt ca finns med dubbla rullade rör eller dtm som jag valde men ska byta till ovalt utblås :)
Okej, hur verkar kvaliten vara. Vet att du skrev att det har hållt hela vintern, men t.ex. skarvar, ljuddämpare och passformen??

Lät ju som ett riktigt överkomligt pris, ska kika lite på detta också.
Tack för tipset.

Mvh Micke
wenis
Drivknut
Inlägg: 16
Blev medlem: sön 24 sep 2006, 20:36
Ort: Tumba

Inlägg av wenis »

Simons har ett rostfritt. Kommer ej ihåg priset .
Kolla även uppsalaavgasteknik.
Mike_401
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:47
Ort: Kungsör

Inlägg av Mike_401 »

wenis skrev:Simons har ett rostfritt. Kommer ej ihåg priset .
Kolla även uppsalaavgasteknik.
Vet du kvalitén på simons rostfria system... Deras i svart plåt håller ju inte länge, men de e klart rostfritt är ju "rostfritt" :D

Okej, tillverkar de egna system?? Håller de bra priser?
Bor ju inte så långt ifrån Uppsala heller...

Mvh Micke
wenis
Drivknut
Inlägg: 16
Blev medlem: sön 24 sep 2006, 20:36
Ort: Tumba

Inlägg av wenis »

Jag satte ett simons rostfritt på min vento, e nöjd.
Uppsala skräddarsyr på din bil vet ej pris men de gör bra jobb.
Mike_401
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:47
Ort: Kungsör

Inlägg av Mike_401 »

wenis skrev:Jag satte ett simons rostfritt på min vento, e nöjd.
Uppsala skräddarsyr på din bil vet ej pris men de gör bra jobb.
Hur är ljudet från det systemet? Låter det mycket? Vill gärna att motorns sköna sång skall höras :D

Okej, ska nog ta och ringa de och höra vad det kan tänkas kosta. Kan ju vara värt att betala en extra slant för att få det som jag vill.

Jag var inne och hörde med Ferrita vad ett skräddarsytt system skulle kosta från de. Beroende på vilket slutrör jag skulle välja så mellan 9500:- och 10000:-!!! Det tycker jag är alldeles vansinnigt för lite rör och en ljuddämpare...

Mvh Micke
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Uppsala bygger sånt ljud du vill ha sas :)
Om jag minns rätt kör dom med delar från http://www.rakaror.o.se eller gjorde dom förr.
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

passformen är bra och fina svetsar och kvaliten, som sagt syns inte minsta det rullat hela vintern =) dock va vinkeln på utblåsen nååågon felvinklade men är säkerligen inte alla som drabbats av detta, kan va justerings sak me, inte passat in mitt 100 då det inte blev av :shock:
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Mike_401
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:47
Ort: Kungsör

Inlägg av Mike_401 »

Ronnie Mattsson skrev:Uppsala bygger sånt ljud du vill ha sas :)
Om jag minns rätt kör dom med delar från http://www.rakaror.o.se eller gjorde dom förr.
Okej, får ta och slå de en signal imorron och höra hur fattig man kan bli :D

Har hört fler som säger att de är bra att göra med, så det återstår väl bara att se.

Mvh Micke
Mike_401
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:47
Ort: Kungsör

Inlägg av Mike_401 »

tobbe80 skrev:passformen är bra och fina svetsar och kvaliten, som sagt syns inte minsta det rullat hela vintern =) dock va vinkeln på utblåsen nååågon felvinklade men är säkerligen inte alla som drabbats av detta, kan va justerings sak me, inte passat in mitt 100 då det inte blev av :shock:
Okej, det låter som ett prisvärt alternativ.

Ska höra runt med lite firmor om vad de kan erbjuda innan jag kollar mer noggrant på Ebay mfl.

Mvh Micke
Mike_401
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:47
Ort: Kungsör

Inlägg av Mike_401 »

Nu har jag ringt och pratat med Uppsala Avgasteknik. Komplett efter katten med ett enkelt eller ovalt slutrör, 5800:- monterat på bilen. Ville jag ha dubbla utblås skulle det läggas på nån hundring.

Vad tycker ni? Ni som har erfarenheter av dom, är priset rätt mot vad man får? Kanske lite dum fråga, men men...

Annars var de väldigt bra att göra med, via telefon iaf. :)

Mvh Micke
Skriv svar