Fönsterhiss problem.

Allt övrigt om bilen
Användarens profilbild
diurhuus
Tändkabel
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 05 jul 2004, 18:15
Ort: Hovmantorp
Kontakt:

Inlägg av diurhuus »

elvenman skrev:
halley skrev:Det roliga med VR6orna är att man bara kan öppna och kika lite om nåt e galet. Sen helt plötsligt kan det funka hur fint som helst!
Varje gång nåt sånt händer så känns det som en ny bil! Fast man ska nog inte in och rota där igen för då trillar väl allt sönder :wink: :shock:
Kanske det, men i mitt fall var det 5/14 av kablaget som var "helt" (eller iaf inte av, men avskavt), så där hjälper det nog inte, om man inte kollar lite noggranare med en lödpenna och eltejp som jag å en kompis gjorde.
hade samma problem..... då går att laga mycke med tejp :lol:
<<diurhuus>>
Det bästa är inte bra nog!
www.diurhuus.tk
www.streetdemons.tk
Användarens profilbild
wämpa
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 10:52
Ort: Lycksele

Inlägg av wämpa »

Hade problem med vänster fram i sommar. Tog loss hela dörrsidan och kolla alla kablar..till slut lämna jag in den på vag och det tog bara 10 minuter.....killen som kolla upp det rengjorde bara kontakten mellan dörren och själva bilen och vips så funkade elhissen klockrent igen.
«Ø Syncro - 96 Ø»
Användarens profilbild
6an
VR6 Guide
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 10 jun 2004, 21:32
Ort: Lund

Inlägg av 6an »

wämpa skrev:Hade problem med vänster fram i sommar. Tog loss hela dörrsidan och kolla alla kablar..till slut lämna jag in den på vag och det tog bara 10 minuter.....killen som kolla upp det rengjorde bara kontakten mellan dörren och själva bilen och vips så funkade elhissen klockrent igen.
Och det kostade?
Nu:
Seat Leon 16v
http://www.garaget.org/?car=41237
Förr:
Golf VR6
Användarens profilbild
wämpa
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 10:52
Ort: Lycksele

Inlägg av wämpa »

Kostade mig 100:- utan kvitto = Fikabrödskassan :)
«Ø Syncro - 96 Ø»
Skriv svar