Sida 1 av 1

Byta multirem + spännare?

Postat: fre 19 mar 2010, 18:33
av johan_2
Är det någon som har bilder som kan illustrera hur man lättast släpper trycket på spännaren innan man släpper den och då kan ta bort remem?

Har läst att man kan skruva in en m8, men jag förstår inte riktigt vart?

Tacksam för hjälp!

Johan

Postat: fre 19 mar 2010, 19:00
av eMiL
Ovanpå spännaren ser du ett hål. Går inte att missa om du granskar noggrant :)

Sedan skruver du ner en M8 tills remmen blir så såppas slapp så du får av den och sedan monterar du den nya i samma ordning.

Lycka till!

Postat: fre 19 mar 2010, 19:05
av auspuff
eMiL skrev:Ovanpå spännaren ser du ett hål. Går inte att missa om du granskar noggrant :)

Sedan skruver du ner en M8 tills remmen blir så såppas slapp så du får av den och sedan monterar du den nya i samma ordning.

Lycka till!
Perfekt slapp jag ens fundera på det tills jag ska byta min nästa vecka ;)

Postat: fre 19 mar 2010, 19:09
av eMiL
Såg nu att tråden ligger i VR5 delen.

Är det på en VR5 motor du undrar hur man gör Johan?

Postat: lör 20 mar 2010, 09:59
av johan_2
Japp det är på en VR5.
Saken är den att jag inte har det hålet ovanpå!?

Postat: lör 20 mar 2010, 10:36
av veärsex
Nej dom har en annan sorts spännare, kommer inte ihåg... foffa ?

Postat: lör 20 mar 2010, 11:48
av foffa2002
Den nerde spännaren ska ju ändå bytas när du gör jobbet . så lossa bulten o släng den i soporna :D

Postat: lör 20 mar 2010, 14:14
av johan_2
Är det en nedre spännare på den?
När jag har kikat både ovanifrån och underifrån har jag bara sett den som sitter högst upp...

Postat: tor 01 apr 2010, 09:49
av johan_2
Gjorde det förra veckan.
Spännaren var ju ute max så ja gjorde en fuling och släppte dom 3 bultarna bara :roll: sen var det bara att sätta den nya på plats och trä på remmen.
Tog väl en kvart.